Pioneer CDJ-2000nexus
(199 reacties. Pagina 9 van 20)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 2-10-2012 12:45 |
Watt-Xtra schreef: Tom helemaal gelijk in, maar als je de kwaliteit van idd de cdj100 en 500 zou vergelijken met de 1000 en ook de 2000, dan zou je niet durven zeggen dat ze toch echt door dezelfde fabrikant worden geproduceerd, en dat de 1000 en 2000 VELE malen duurder zijn dan eerder genoemde!DE 1000 en 2000 modellen hebben toch echt wel een stel brakke onderdelen, welke regelmatig vervangen dienen te worden, gewoon omdat het niet robuust gebouwd is, of niet goed over nagedacht is, dat kan ook! Maar ach... De Technics SL-P1200 kon al helemaal niets verdragen (krasje op de CD -> Weg ermee. Tikje op de behuizing -> einde oefening. Vochtige omgeving (zeg maar uhm... 100% van alle discotheken op een gezellige avond) -> Toedeledokie). Dus... Pioneer was in ieder geval in goed gezelschap. Ik heb er relatief weinig problemen mee, maar ik hoor ook hele andere verhalen... Gehoord... Altijd gevaarlijk. Zo zie ik wel eens spelers en mixers voorbij komen die van een "oud vrouwtje, altijd in de garage" eigenaar zijn. Maak je zo'n ding open dan vind je een halve drank- en shagvoorraad. Dader op het kerkhof, neusbloeden en zo...Veel van de "gehoord" verhalen zijn dus helaas niet een waarheidsgetrouwe afspiegeling van de werkelijkheid (eufemisme). Niet dat de problemen zich niet voordoen MAAR de oorzaak van de problemen... Daarmee wordt de waarheid regelmatig stevig verbogen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1370 | 2-10-2012 13:16 |
Watt-Xtra schreef: en dat de 1000 en 2000 VELE malen duurder zijn dan eerder genoemde!Reken de inflatie en de eurobonus even mee en ze zijn even duur, of zelfs duurder dan een CDJ2000. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 2-10-2012 21:19 |
Tom schreef: ben ik niet helemaal met je eens,als de dj nu net zou zonden omgaan met de spelers als de dj's 20 jaar geleden met hun spullen omgingen, zouden er veel minder problemen zijn. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 4-10-2012 10:49 |
Hoe verbind je 3 CDJ 2000 nexus met elkaar,moet daar ergens een soort splitter tussen? | |
PatrickvHaeftenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2011 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 123 | 4-10-2012 10:54 |
Een lan switch inderdaad | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 4-10-2012 11:43 |
Dre, Ik heb toch wel bijna dagelijks met cdj 2000 en andere dj sets te maken. En hoor regelmatig collega verhuur bedrijven welke of weer eens spelers hier inhuren of wel om info vragen hoeveel problemen ik met de 2000 spelers heb. die link aansluiting is echt wel brak! De play cue enz knoppen zijn ook niet ubergoed! We hebben het wel over een speler met een prijskaartje waarvoor heel veel mensen gewoon een hele maand moeten werken he! Als we nu eens een cdj2000 naast oa numark, denon neerzetten. Laatst genoemde spelers voelen toch echt wel een stuk robuster aan! en kosten de helft of minder. Verder heeft pioneer nog wel eens last van warmte... Wordt er geadviseerd, haal ze uit de flightcases, kunnen ze beter koelen. Een djm900 kun je een ei op koken! Maar je wilt die dure spelers niet uit de flightcases halen! Daar zijn ze te duur voor. In een orginele pioneer case zitten ze zelfs beter ingepakt (dit minder warmte kunnen afgeven aan de omgeving met alle gevolgen vandien) dan enkele andere flightcase bouwers! Ik wil pioneer niet geheel afzeiken.. ze maken echt wel mooie producten, zeker als je er jongens achter hebt staan die de apparaten VOL benutten! Maar geldzuigers zijn het wel! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 4-10-2012 11:57 |
Watt-Xtra schreef: Dre,Ik heb toch wel bijna dagelijks met cdj 2000 en andere dj sets te maken. En hoor regelmatig collega verhuur bedrijven welke of weer eens spelers hier inhuren of wel om info vragen hoeveel problemen ik met de 2000 spelers heb. die link aansluiting is echt wel brak! De play cue enz knoppen zijn ook niet ubergoed! We hebben het wel over een speler met een prijskaartje waarvoor heel veel mensen gewoon een hele maand moeten werken he! Niets weerhoudt je ervan om de CDJ-2000 vast in een flightcase te doen waarbij de interfacing met de boze buitenwereld bijvoorbeeld wordt uitgevoerd met XLR, Powercon en Ethercon (in plaats van met de non profi interfaces waarmee deze en vele vele andere spelers standaard zijn uitgerust). Zoiets deden we al in de goede oude tijd en zoiets kan nog steeds. Als we nu eens een cdj2000 naast oa numark, denon neerzetten. Laatst genoemde spelers voelen toch echt wel een stuk robuster aan! en kosten de helft of minder. Ook die apparaten hebben nog steeds tulp aansluitingen en "scheerapparaatstekkers". Ook die zou ik dus willen laten interfacen met iets stevigers als ik ze in de verhuur zou stoppen (wat ik dus in het verleden ook gedaan heb). Alleen al kijken naar bijvoorbeeld het 3,5mm mini jackje voor de faderstart...Verder heeft pioneer nog wel eens last van warmte... Wordt er geadviseerd, haal ze uit de flightcases, kunnen ze beter koelen. Een djm900 kun je een ei op koken! Maar je wilt die dure spelers niet uit de flightcases halen! Daar zijn ze te duur voor. In een orginele pioneer case zitten ze zelfs beter ingepakt (dit minder warmte kunnen afgeven aan de omgeving met alle gevolgen vandien) dan enkele andere flightcase bouwers! Ventilatieschotels in de flightcase (en wellicht zelfs geforceerde koeling). Het is niet anders.Lang verhaal kort: Iedereen kan lopen miepen dat het een lieve lust is. Handiger is om de probleemgebieden zo goed mogelijk te identificeren en er een oplossing voor te vinden. Is dat te veel werk dan... N'ja... Niemand zet je het mes op de keel om de producten in kwestie in de verhuur te gooien. Ik wil pioneer niet geheel afzeiken.. ze maken echt wel mooie producten, zeker als je er jongens achter hebt staan die de apparaten VOL benutten! Maar geldzuigers zijn het wel! Noem mij één merk die niet aan dat laatste voldoet (behalve wellicht merken die reeds ter ziele zijn gegaan of op het randje staan dat te gaan doen). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 4-10-2012 13:12 |
De mening van iemand die dingen verkoopt zal altijd verschillen van iemand die dingen verhuurt.Wie zij ook weer elk voordeel hep zijn nadeel,en elk nadeel hep zijn voordeel. | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1235 | 4-10-2012 13:15 |
Wetende dat je de meest gevraagde mediaspeler en mixer maakt, dat feit dan ongelooflijk uitbuit en weigert de zwakke punten aan te pakken, en er toch nog de hoofdprijs voor durft te vragen getuigt enkel van een enorm gebrek aan respect voor je klanten. Als ze nu slim zijn komen ze over een klein jaartje, als alle verhuurfirma's zijn overgeschakeld op de nexus serie, met een nexus rental versie. Stevige voedingskabels, professionele audiostekkers, geforceerde koeling en rackmounts voor hun Pioneer flightcases (die ze dan ook maar direct op de markt brengen)... Muhaa! | |
Free beats! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 4-10-2012 13:55 |
eddy wally schreef: De mening van iemand die dingen verkoopt zal altijd verschillen van iemand die dingen verhuurt.Verder. Als ik de prijzen zie van de Pioneer kabels (ik dacht bij introductie dat het om een grapje ging, daarna dacht ik dat de prijs een staffel-10 prijs was, daarna dacht ik "die zijn gek geworden") dan mag ik hopen dat Pioneer het chassisdeel niet vervangt door iets stevigs (want een chassisdeel van 4 euro in plaats van 1 dubbeltje kost, onder de Pioneer streep, dan wellicht 100 euro extra). Enne... Het prijskaartje is al hoog genoeg zoals deze is. Merk die naar z'n klanten luistert... Tja... Technics was jaren lang heer en meester waar het ging om de DJ draaitafel. Is daar ooit ook maar één verbetering in geweest? Veel verder dan een beschermringetje om de aan/uit schakelaar en een pitch on/off schakelaar zijn ze niet gekomen). Uiteraard zeggen alle merken dat ze naar hun klanten luisteren (maar wellicht dat de informatie simpelweg het ene oor in gaat en daarna net zo hard het andere oor weer uit vliegt). Ook hier dus weer geen Pioneer alleenrecht... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |