Forum > Off-Zone

Grootste blunder tijdens draaien?

(190 reacties. Pagina 9 van 20)
Moderator(s): Dré
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
19-6-2003 15:54
ik dacht ik ga effe op mijn kamer draaien.
opeens begon er rook uit de versterker te komen sad :(
en toen deet een van de twee kanaalen het niet meer even later deed het tweede kanaal ook niet meer dus wij dachten snel naar de radiobeurs maar eerst gingen we zelf kijken wat er niet meer deed toen bleek dat ie was doorgebrand dus gingen we naar de radiobeurs en kregen we een niewe versterker mee omdat ie pas nieuw was wink ;)
toen gingen we naar huis en keken naar de draaden.
bij de 2 kanalen zaten de draden tegen elkaar aan door die stomme kl*te kroonsteentjes angry gelukig op tijd voor een feest hadden we die dingeneruit gehaal wel kortere draden maar ja sad :(
Luuk
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 455
19-6-2003 15:59
Ja da's natuurlijk niet echt handig dat je versterker daar niet tegen beveiligd is shocked 8O
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
19-6-2003 16:45
Op het gebruik van kroonsteentjes voor audiotoepassing staat de doodstraf. Het is maar dat je het weet.

Ik heb eens bijna een week moeten bijkomen toen ik een drive-in show zag die z'n speakerkabels met kroonsteentjes aan elkaar had geknoopt... shocked 8O
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HebebeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 2-9-2004
Berichten: 30
19-6-2003 17:29
Een van de grote blunders is een oude collega van mij overkomen. Naja misschien door mijn schuld laugh :D Ik had de afstandsbediening van de rookmelder op het mengpaneel gelegd. Lag die schijnbaar net over de aan/uit knop. Dus me collega wilde wat rook geven. Opeens een stilte. Was de schakelaar van het mengpaleen uitgegaan sad :(

Wat ook wel eens gebeurd is, was dat een dronken iemand de stekker van het geluid eruit trok, omdat die dacht dat het de stekker van een lamp was angry
Hoe Kan Dat Da
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
19-6-2003 17:30
als je het goed doet, en het is voor thuis gebruik en je weet er van. Wat is er dan mis mee?
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-6-2003 22:52
In die bijna 8 jaar kan ik er wel een paar noemen...

1e was een keer voor de radio aan het draaien en wilde met die (gare K*t angry angry sl's) die ze daar hadden staan een tikkie met 33 toeren in, naar 45 geven (leuke en strakke manier om te pitchbenden) en hij bleef midden in de mix op 45 hangen. De 2e en laatste keer dat dit ooit was gebeurd was in een bar-dancing in Zaandam waar ik wekelijks draaide en deed ik met een gigantisch zatte kop hetzelfde..

2e was een keer dat ik (wederom) met een zatte kop mijn naald van de plaat zwiepte (zwgggapp)..

3e was een keer haken aan de powerknop tijdens een mix toen ik nog tamelijk onervaren was..

4e was in the Livingroom in Zaandam bij een vriend van me, die toen aan het draaien was, en zijn laatste plaatje deed voor ik moest. Ik ff zijn schuif naar beneden halen om het effect wat te accentueren en me net voordat ik me omdraaide de schuif met een (tamelijk) lompe beweging er weer in wilde gooien maar niet goed de fader vasthield en deze dus bleef "hangen", aangezien er een paar honderd man stonden te springen nam hij me dit niet in dank af..

5e was toen ik een van mijn eerste draaibeurten op sl's maakte en pas een jaar ofzo draaide.. Was zo nerveus dat ik een plaat per ongeluk op 33-toeren aanzette ipv 45..

wink ;) Volgens mij valt het toch nog wel mee niet?

Ooh ja, denk mijn laatste.. 1e draaibeurt ever.. Draaide de plaat van Wink-Higher state of consciousness en had de midden en hoge tonen zo hoog open staan dat er dankzij mij wat mensen met een gehoorapparaat rondlopen.

Grz Tim
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 170
20-6-2003 00:36

Victor schreef:

Op het gebruik van kroonsteentjes voor audiotoepassing staat de doodstraf. Het is maar dat je het weet.

Ik heb eens bijna een week moeten bijkomen toen ik een drive-in show zag die z'n speakerkabels met kroonsteentjes aan elkaar had geknoopt... shocked 8O
Soms gaat het (bijna) niet anders. We moesten een keer op een carnavalswagen het geluid doen. Maar tussen de lampen (bij het bouwen van de wagen ingebouwd) en onze lichttafel zat een gat waar onze xlr net niet doorheen kon. En de enige deur wat in dit gevaarte zat moest dicht blijven. We hebben toen doorgeknipte xlr kabel doorgevoert en binnen met een kroonsteentje weer aan elkaar gezet. Even snel nog afgetapte en het werkte. Niet de veligste oplossing maar toch.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
20-6-2003 00:37
Oooooooooooooh wat erg allemaal shocked 8O
Weet je wat erg is?
om 1900uur gebeld (waar we beleven) worden dat je om 20.00uur met de hele drive-in ergens moet draaien laugh :D
DAT is mij dus een keer gebeurt in 1979 razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2003 00:40

Tom schreef:

Oooooooooooooh wat erg allemaal shocked 8O
Weet je wat erg is?
om 1900uur gebeld (waar we beleven) worden dat je om 20.00uur met de hele drive-in ergens moet draaien laugh :D
DAT is mij dus een keer gebeurt in 1979 razz :p
Gelukkig alweer een tijdje terug dus (zat toen nog net in Pa's verrekijker voordat ik me zelfs realiseerde dat ik het snelst kon zwemmen) hopelijk heb je dit euvel van je af kunnen zetten laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
20-6-2003 11:32

DSalembier schreef:

Hajo schreef:

Hoe gaan jullie om met vloeistoffen in de buurt van je spullen? (Exclusief rookdoosvloeistof dan)
Rookvloeistof blijft op zolder staan, ver weg van alle elektronische apparatuur, bijvullen is tóch niet mogelijk, anders moeten we het trapladdertje open laten gaan midden op het podium tussen de dansende menigte laugh :D. Voor drive-ins mss het best gewoon in de vrachtwagen laten staan! Als je er écht 5 liter doorblaast op een avond ... dan moet je toch wel eens beginnen nadenken wat je uitspookt ofwel gewoon een ventilator erbij plaatsen, helpt ook!

Drank hoort niet bij de installatie!
Eénmaal heb ik nét op tijd kunnen reageren toen mijn redbull over het touchpanel begon te lopen ... gelukkig is die waterdicht genoeg gebleken om bij snelle reactie geen enkel spoor na te laten (behalve de rest van de avond wat geplak wink ;)). Sindsdien had ik mijn lesje geleerd hoor! Drank hoort achter je te staan, daar waar de DJ ook zijn platen zet en dan nog het liefst niet te dicht van die platenbakken (al zijn die natuurlijk hoog genoeg).
En als ik draai, dan staat de drank zéker achter me, bij m'n platen... handig terwijl je aan het zoeken bent even snel een slok nemen.
De rookmachine staat bij mij onderop. Want rook stijgt toch omhoog. Maar idd. vloeistof en je apparatuur.... Auw..
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)