2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900
(172 reacties. Pagina 9 van 18)Moderator(s): Dré
MartyndegraafStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-9-2003 Laatste: 23-10-2023 Berichten: 159 | 10-11-2007 14:47 |
Waarschijnlijk is dit al eens aangehaald maar een Uninteruptable Power Suply (UPS) is een apparaat die tussen een voeding en een gebruiker wordt gezet die bij NETUITVAL een ongestoorde overdracht waarborgt naar een NOODSTROOMVOOZIENING, tezamen met een alarmering. Deze apparaten komen voort uit het als maar groeiende data-tijdperk van computers ed. Speciaal bedoeld om een korte periode (15-30min) een stroomvoorziening te waarbgorgen om computer gegevens op te slaan en pc's en servers VEILIG AF TE KUNNEN SLUITEN. Een UPS is dus géén "soort van aggeregaat" waar je wel een tijd vermogen uit kunt trekken! Googel eens wat op UPS of zoek eens in dit forum, is zeker te weten al eens meerdere malen naar voren gekomen. | |
KiebusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-10-2007 Laatste: 3-4-2014 Berichten: 154 | 13-11-2007 14:40 |
Klopt, echter als de vraag is of een UPS een tijdelijke spanningsdip kan opvangen, is het antwoord ja. Zoals ik al zei, hier zitten ook gewoon (grote) condensatoren in, die stroomdippen kunnen opvangen, en dus kunnen stabiliseren. Verder is het inderdaad een veredelde accu met een alarmpje | |
Alles uit, behalve het licht! | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 14-11-2007 08:38 |
Dus een ups met `slechte accu´s` kan door middel van zijn condensoren een spannings dip opvangen. aangezien de spaningsdip vaak van korte duur is. of formuleer ik nit nu verkeerd? | |
Focus on the customer and the rest will follow. | |
KiebusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-10-2007 Laatste: 3-4-2014 Berichten: 154 | 14-11-2007 14:56 |
Marc Ebbers schreef: Dus een ups met `slechte accu´s` kan door middel van zijn condensoren een spannings dip opvangen.aangezien de spaningsdip vaak van korte duur is. of formuleer ik nit nu verkeerd? Bedenk je wel dat een apperaat met slechte accu's ook vermogen kost om ze op te laden, wat er vervolgens niet uitkomt (warmteproductie). Ik zou zeggen, test de UPS eens. Laad hem op, kijk hoe snel die ontladen is... Bekijk dan of het de moeite waard is. | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 19-12-2007 10:49 |
Ik heb een 1000 watt UPs ter beschikking. Dit zal niet voldoende zijn voor een t-amp 2400 of wel??(klinkt als: ik heb een bootje waarop staat max. 1 persoon, terwijl je met z'n drieen ook kan blijven drijven) | |
KiebusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-10-2007 Laatste: 3-4-2014 Berichten: 154 | 19-12-2007 20:01 |
Marc Ebbers schreef: Ik heb een 1000 watt UPs ter beschikking.Dit zal niet voldoende zijn voor een t-amp 2400 of wel??(klinkt als: ik heb een bootje waarop staat max. 1 persoon, terwijl je met z'n drieen ook kan blijven drijven) | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 19-12-2007 20:13 |
zelfde als de p1600 volgens mij.. alhoewel ik het idee heb dat hij iets zwaarder is. | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 25-12-2007 00:35 |
Het ligt er ook maar aan welke UPS je hebt. Je hebt namelijk schakelende UPSsen en continu-upssen. Schakelende UPSsen lopen, als er niks aan de hand is gewoon buiten de accu om. Valt de stroom weg, of moeten ze compenseren lopen ze via de accu. Kortom de kans is groot dat die dingen zowat continu aan het schakelen zijn als je ze aan een aggregaat hangt met een beetje versterkers eraan. En dat schakelen gaat, zeker bij die goedkope %$@ UPSjes ook niet geheel zonder dip. Kiebus schreef: Klopt, echter als de vraag is of een UPS een tijdelijke spanningsdip kan opvangen, is het antwoord ja. Zoals ik al zei, hier zitten ook gewoon (grote) condensatoren in, die stroomdippen kunnen opvangen, en dus kunnen stabiliseren.Continu UPSsen lopen continu op accu (zoals al eerder gemeld de zgn double conversion) en daar wordt het al minder een probleem. Echter zal je die dingen niet zo veel tegenkomen in klein formaat voor weinig geld en met goede accu's. Ik heb hier achter me een Rackmount APC 3000 VA Smart-UPS hangen, die was al niet goedkoop, en zelfs dat is nog een gewone schakelbak. Kortom, als je dat niet écht serieus aanpakt creeer je alleen maar een extra point of failure in je hele set door zo'n ding te gebruiken als stabilisatie. Wij hebben met de gay pride afgelopen jaar iets van 5 boten gedaan, op al die boten draaide gemiddeld 2x 3kw aan geluid, op bijbehorende MC² versterkers. De stroomvoorziening was, jawel: ordinaire boels aggregaten varierend van 4 tot 12 kva (kortom die honda dingen met 1x 16A 230V of 1x 16A CEE uitgang). Problemen met apparatuur? Nul, zero, geen enkele. (Op eentje na die er al gelijk na starten mee nokte, maar dat was niet spannigns-technisch maar mechanisch). Wijze les voor volgend jaar: 9 nodig? zorgen dat er 11 staan Ik maak me bij die dingen meer zorgen dat ze het mechanisch blijven doen, dan dat de versterkers ermee nokken omdat de spanning 10 volt zakt. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 26-12-2007 19:05 |
Hmm, als ik het zo hoor lijkt me het handiger om het hele verhaal met de UPS'sen te vergeten. Wat ik overigens wel appart vind dat de boels aggregaten pas van af 125Kva gestabiliseerd zijn. Er is dus geen simpele stabilisator die er tussen kan | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 27-12-2007 00:45 |
Zolang je er geen al te gevoelige apparaten als pc's etc op draait zou ik me er niet te druk om maken. Een beveiliging tegen het al te hoog pieken van de spanning zit er altijd wel op. En voor de rest kan licht & geluidsspul wel redelijk wat hebben qua spanningsschommelingen. Er zijn plaatsen genoeg waar de stroomtoevoer evenmin mooi zuiver 230V is. Als stabilisatie zo simpel en goedkoop was had het vast ook wel standaard op de kleinere aggregaten gezeten. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 |