Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 9 van 16)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
19-12-2003 20:13
Dan hecht je wel meer waarde aan je apparatuur en ga je er zorgvuldiger mee om.
Eigenlijk is het helemaal niet raar, ik doe dat ook altijd in de zomervakantie.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
19-12-2003 22:11
Ik ben aan het beginnen, ik werk nu gewoon 5 dagen per week, om 6 uur s'ochtends moet ik beginnen met poetsen tot 8 uur, daarna meteen naar school. In het Glaspaleis hier in Heerlen, daarna om 5 uur beginnen op de Openbare Universiteit Nederland hier in Heerlen van 5 tot half 8.

Echt takkezwaar is het... vroeg opstaan is niet mijn sterkste punt, heb me dan uiteraard vaker verslapen... Maar over een jaartje (volgende zomervakantie) stop ik ermee, werk ik wel s'avonds door maar ga ik daarnaast in een electro winkel werken hier, Thienkamp Electronica (in Hoensbroek) (nieuwe winkel overigens).

Tijd terug (paar maanden) had ik helemaal geen werk, en das pas k*t... van al m'n verjaardags geld, en nog ander werk (zoals de hele rekening geplundert) eindelijk mijn JBL's gekocht... toen was ik echt blut, m'n moeder aan het zeuren dat ik moest gaan werken, moet zeggen: het bevalt me wel nog goed ;) leuke collega's (90 % buitenlander, zijn wel oke) wel redelijk zwaar en hard werk, maar je moet wat, en goed verdient best wel: ik krijg 4,10 per uur.

(edit: owja, ben 17 sinds 7 Augustus)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-2-2004 23:33
Ik weet dat dit al een paar maanden oud is, maar omdat ik het best leuk en interessant vind zou ik voorstellen om hier weer wat nieuw leven in te blazen.

Volgens mij beginnen de meeste deejays inderdaad met wat oud materiaal in de buurt te draaien, en krijgen ze langzaamaan meer party's door mondelinge reclame.

Ik had vrij veel geluk om te beginnen. (lang verhaal) Januari 1999, mijn grootvader gaat met pensioen en stopt zijn weeshuis (op zelfstandige basis). Alle kinderen moeten verhuizen naar andere weeshuizen (akelig woord is me dat) en alles blijft verlaten achter. Tijdens de drukke nieuwjaarsperiode ben ik op bezoek bij m'n grootouders en snuffel wat rond boven in verschillende kamers en zolders.
Opeens laat ik mijn oog vallen op een grote zwarte kist met mooie zilveren omranding rond. Ik ga dichterbij en merk ook dat er twee kenwood cd spelers rustig in hun dozen liggen. De hartslag in de keel voelend begin ik als een hyperactieve mol de rommel aan de kant te graven. Na een tiental minuten lukt het me dan ook om de kist netjes op een tafel te tillen en vervolgens te openen. OOh, wat was de verbazing groot toen ik een mooie zilveren plaat met allerlei knopjes bemerkte, en daarboven nog 1! En ooh wat was mijn verbazing groot toen ik ietsje lager een grote zware ijzeren bak bemerkte met allerlei lampjes en wijzertjes.

Ik stak het hele ding in elkaar (luidsprekers stonden er ook, van 650 watt) maar wist niet hoe of wat. Ik liep vlug naar mijn nonkel die zich beneden aan het volproppen was met taart en dergelijken en vroeg hem om mij te helpen. (hij is electricien)

Na een kwartiertje was het hele ding opgesteld en zaten de eerste cd'tjes al in de cd spelers (cd'tjes van m'n grootouders! shocked 8O , je kan het je wel inbeelden)

=> die hele installatie was dus van twee van die gasten die daar jaren mee bezig waren geweest, maar hem nu gewoon hadden achtergelaten. Vermits ze het niet meer moesten hebben (na telefoongesprek) kreeg ik het hele ding tot mijn beschikking van mijn grootvader. De installatie bestond uit een PHONIC mengpaneel met equalizer (pro series), twee luidsprekers 650 watt, versterker pa940 mk2, lichtmodulator en 2 kenwood hifi cd spelers.

Later vond ik ook nog een aantal lichtbakken en kabels terug.
En zo begon het dus allemaal. In het begin was het gewoon een kwestie van cd'tjes opleggen, en op het einde van het ene nummertje een nieuw nummertje inzetten. Na verloop van tijd begon ik er m'n plezier wel in te vinden en na 2 schoolfeestjes te draaien (een bingo avond en een zomerfeest) besloot ik dat ik die oude PHONIC wel eens wou vervangen. Ik kocht dus een ander mengpaneel in de plaats en begon er mee te draaien. Ook nieuwe cd spelers werden geleend van een vriend en later overgekocht. Een tweede paar luidsprekers werd in elkaar gezet, nieuwe lichtjes werden aangeschaft, ...

En zo ging het maar door. De definitieve doorbraak (als ik het zo mag noemen, want ik ben nog lang niet professioneel bezig!!!) is er gekomen toen iemand van de scouts mij vroeg of ik eens een uurtje kon komen draaien op hun scoutsfuif.
Faalangst dat ik had! Ik was 13 jaar toen en kon maar niet geloven dat ik techno mocht mixen voor een publiek van 300 man (en dan nog met materiaal die ik niet kende)
Uren kropen er in de voorbereiding, elke mix werd perfect berekend, elke avond ingeoefend, ...

Het werd een echt succes en die avond zijn nog twee mensen komen vragen naar mijn "visitekaartje" (wat ik natuurlijk nog niet had). Ik heb ze m'n telefoonnummer gegeven en ook op hun feestje mocht ik muziek komen draaien.

Nu lopen de zaken vrij goed (via beatstation54 ook) en ik ben nu van plan om m'n sound & light materiaal nog wat meer op punt te zetten en erin te investeren.

Een lang verhaal, en de herinneringen komen weer boven bij mij :'( ... Ik word er emotioneel van razz :p

Greetz
Zyrax
moraal van het verhaal is dus : nooit opgeven, en aan zoveel mogelijk mensen vertellen dat je deejay bent! Want die mensen kunnen natuurlijk ook hun mond niet houden wink ;) en zoveelste beter!
(NOGMAALS SORRY VOOR HET HERSTARTEN VAN DEZE OUDE TOPIC MAAR IK KON ER NIET AAN WEERSTAAN)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
29-2-2004 12:51
(NOGMAALS SORRY VOOR HET HERSTARTEN VAN DEZE OUDE TOPIC MAAR IK KON ER NIET AAN WEERSTAAN)
wat geef je daarom? massaal jeugdsentiment ophalen is leuk!
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
29-2-2004 13:48
Bij mij begon t omdat me ouders in de oranje vereniging zaten, ik deed daarbij altijd al meehelpen met t geluid enzo, vond ik wel "spannend".
Die stereo mocht ik ook gebruiken om op klassenfeestjes mee te draaien enzo, en zo is het gaan groeien. dat was in de brugklas. nu dus iets van 4jaar geleden. daarbij zat ik met nog iemand in de klas, en dat is dus me collega, hij t licht, en ik geluid.
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 21:25
goh een leuk topic zo.

ik kreeg op mijn 12e verjaardag een lichtorgel met 3 lampen erbij. zeg maar zo als je ertegenaan liep flikkerde de lamp uit de fitting :p
later bij conrad me eerste simpele mixer besteld en overal rommel weggehaald. versterkers cd spelers cassette alls haalde ik overal weg hahah wat een tijd.
vervolgens maar een dubbeldeck ding gehaald en een nieuwe mixer met kanaal afstemming erbij.
in die tijd heel veel feesten gedaan en liep wel lekker.
kwam steeds meer bij zoals rookmachine en parren en statief enz enz.
vervolgens ben ik verhuisd en woonde 100 km verder op en lag alles eigelijk stil.
toen ben ik wel spul blijven kopen zoals pioneer cd spelers gescheiden systeem met 4 baskasten en twee midhoog versterkers crossovers draaitafels enz enz. maar nooit echt feesten gegeven.
toen gaf ik een feest zonder er wat voor te vragen gewoon een voor de lol en de leuk omdat het toch je hobby is en ik een keer wou uitleven.
toen is ook hier het balletje gaan rollen en het leeft nu meer dan ooit.
er komt nu in zo korte tijd zo veel bij en krijg zo veel klussen dus dat is helemaal top.
ik groei nog steeds hierin :)
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
10-3-2004 20:39
Haha, ik begin net maar zal toch maar is ook vertelle hoe het 'virus' mij berijkt heeft :-p

Een goeie vriend van me en ik, allebei actief bij kinder/tienerdisco's in een buurtcentrum in Nieuwegein hier, zijn begonnen doordat iemand anders van dat buurthuis met het idee van een drive in show naar die vriend toe kwam, maar die vriend vond dat niet de goeie persoon om dat mee te starten, en vroeg of ik daar misschien zin in had, haha, dan krijg je natuurlijk de wildste ideeen en ga je gelijk aan de slag. winter 2002 begon het pas echt wat te worden, we kochten allebei een dubbele cd speler van numark, en daarna volgden een aantal lichteffecten.

We zijn nu druk op zoek naar een mooie, goedkope geluidsset en zo bouwen we het steeds rustig op.

haha, in de tijd dat we nog geen eens ook maar een naam of iets hadden hebben we nog een feestje gegeven in een huiskamer van wel behoorlijke grote, en de manier waarop we toen het geluid hebben verzorgt kan ik aan iedere beginner op zo'n feestje aanrade.

geloof het of niet, maar we hebben het met gemak gedraait met een home cinema setje, een goedkope nog ook! en hij heeft niet eens helemaal open gestaan, we stonden zelf te kijken naar de herrie die eruit kwam, haha laugh :D laugh :D
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
FenixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2004
Laatste: 11-12-2005
Berichten: 8
5-4-2004 19:29
Door een vriend ben ik begonne (zijn ouders hadden audio-zaak)... Toen was daar een kerel van een drive-in zelf een kist aant maken voor zn Apollo en zn pio's. Ik met hem gepraat (beetje geslijmd uiteraard)... En toen gewoon gevraagd of ik een keer met hem on the road mocht... Ik heb zelf ook geen zware speakers en verlichting gekocht, want voor thuis heb ik dat niet nodig. Nu werk al 1.5 jaar bij die dirve-in en soms moet ik (dat regelt mn baas voor me) op een groter evenement draaien... Dus vooral veel vragen en blijven proberen.. er zullen vast wel plekjes zijn waar ze nog iemand nodig hebben. Al is het maar om kabeltjes op te rollen, uiteindelijk leer je toch steeds meer... SUC6!
Believe in beats
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
5-4-2004 19:42
Zal ik nog even zeggen hoe ik begonnen ben:

Ik had 2 discmans, en mijn ouders hadden een oude receiver, en knopjes waarbij je kon schakelen tussen 2 kanalen(aux en cd-speler).

Ik die 2 discmans erop aangesloten, en als het nummer afgelopen was, dat knopje omrammen.

Toen kwam er een mengpanee, een promix 100 van velleman.
Toen kwam er een DX1000, en gister een 2e hands numark cdn-18 opgehaald.
Daar doe ik het nu mee wink ;) .
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
5-4-2004 20:45
1 x bewerkt. Laatst door Dieje.tk op 6-4-2004 16:36
het lijkt mij handig om:

- website te hebben
- visite kaartjes hebben
- redelijke apparatuur (hoeft niet alleen maar sennheiser, technics, pioneer en denon te zijn)
- eventueel flyers ophangen
- bij je schoolkrantje adverteren (als van toepassing is)
- in je vriendenkring feesten organiseren en draaien (=mond op mond reclame)

als er nog wat bij moet met je het even zeggen
Je hebt mensen en je hebt DJ's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)