Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 89 van 345)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
24-4-2005 20:16
"wat" headroom laugh :D .
Waar zit de cut op dit apparaat?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-4-2005 20:43

Victor Junior schreef:

"wat" headroom laugh :D .
Ja, dat "wat" lijkt mij ook eruuug veel.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-4-2005 22:23

dj fleur schreef:

je ging toch stoppen met je drive-in?

DJ Chris schreef:

Volgens mij ging hij met Powerbass meedoen...
En die hebben al spullen.. (correct me if i'm wrong)

groet
bijna. ik stop er absoluut niet mee, ik ga me op licht toeleggen. altijd al leuker gevonden, en nu Sietse het geluid verzorgt mag het grootste deel geluid eruit. (op wat spul voor op m'n kamer na) budget voor het licht wordt dus ook wat ruimer. sneaky :V kistjes horen daar ook bij, dus dat wordt een meivakantie flink bouwen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
28-4-2005 19:00
fijn, het gaat dus weer anders dan verwacht. het bovenstaande lijstje is alsnog aardig duur, dus zal er wel op neerkomen dat eerste de hoognodige kisten worden gebouwd, en pas later de andere kistjes. (kist voor de amp, mixer enz.) toch jammer, maar in sommige gevallen komt het lastig uit. maar waarschijnlijk lukt het wel om ook de rest binnen 4/6 weken te bouwen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-5-2005 23:48
gister en vandaag flink eraan getrokken, met als resultaat een handje kisten die in elkaar zitten.

de meubels lijken erg veel op die van Dré (en daar heb ik me ook door laten inspireren) maar zullen er uiteindelijk wel wat anders uit komen zien. zo maak ik bovenop een afklapbare deksel in plaats van een dekplaat. in plaats van een "open tafelblad" krijg je dan een tafelblad met verzonken rand. eigenlijk is de rand aan de voorkant het enige wat het meubel van die van Dré weg heeft. de breedte is om praktische redenen een plaatbreedte breed geworden. (122 cm dus)

de parrenkisten (1,2) zijn iets aangepast, namelijk in hoogte en lengte 7cm korter gemaakt. cirkelzaag met geleider erlangs, en klaar ben je. de zijwanden worden er morgen weer op gelijmd.

verder nog 2 andere kisten, namelijk de kist voor de nieuwe rookmachine en een nieuw kistje voor de versterker. de "oude" had ik aan de verkeerde zijde opengezaagd, vervolgens met constructielijm dichtgezet, en gister besloten dat ik daar geen genoegen mee neem. ik had nog redelijk wat hout staan, dus dat was geen probleem. voor het meubel heb ik echter wel 4 plaatjes 9mm meranti gehaald.

rookmachine-case
nieuwe kist voor de versterker

en natuurlijk mijn lievelingsgereedschap: de tacker
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
2-5-2005 22:33

martijn schreef:

en natuurlijk mijn lievelingsgereedschap: de tacker
Is inderdaad ontzettend handig! Heb een beetje geluk dat mn vader zelf dit huis wou bouwen en daarbij het nodige gereedschap had aangeschaft, maar ik gebruik onze heuse Stanley nietmacihne ook al van af het bittere begin, zou niet weten wat ik nu zonder moet!
Ook nog even een andere machinale tip, bovenfrees!

Heb trouwens net mijn lichtrackje af, (zie ong. 10000 posts geledenwink ;)) ga zaterdag kabelkist afmaken en daarnaast beginnen met kist voor versterker. Foto's volgen (als ik ze niet vergeet).
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-5-2005 23:06
Wat je al niet in twee dagen kan doen shocked 8O.

Ziet er netjes uit Martijn! Worden die meubels niet alleen enorm groot? En is de bedoeling dat de apparatur erin wordt gebouwd of juist dat je er losse flightcases in kan zetten?

En wat voor soort kist ga je bouwen voor de rookmachine? Stolp? Mag ik vragen welke rookmachine je nu hebt?

Ps. sinds waneer rijdt jij een Beta Ark razz :p
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-5-2005 23:29

Max schreef:

Wat je al niet in twee dagen kan doen shocked 8O.

Ziet er netjes uit Martijn! Worden die meubels niet alleen enorm groot? En is de bedoeling dat de apparatur erin wordt gebouwd of juist dat je er losse flightcases in kan zetten?
kwa grootte valt het mee. ik wil gewoon snel kunnen neerzetten, dus 2 delen naar binnen karren en klaar ben je. alle apparatuur krijgt een eigen kistje, (duh, je vind bouwen leuk of niet laugh :D ) en wordt vervolgens in het meubel gezet. die blijven tijdens vervoer gewoon zitten, en worden op hun plek gehouden door schuim in de deksel. vervolgens deksel eraf klappen, prik erin, signaal uit en spelen maar.
En wat voor soort kist ga je bouwen voor de rookmachine? Stolp? Mag ik vragen welke rookmachine je nu hebt?
nee, geen stolp. komt een deksel aan de voorkant. da's lekker hufterproof, omdat de rest van de machine in het kistje blijft. wel komen er 2 ventilatieschotels achteraan, zodat de machine de warmte kwijtkan. (gaat grotendeels aan de voorkant door het luik, maar liever te veel dan te weinig koeling)

de nieuwe rookmachine staat al op me te wachten bij de discozaak. en wel een Z1500. ik vond dat ik mezelf wel eens een leuke roker cadeau mocht doen. sneaky :V (moet er trouwens nog aan wennen dat Highlite ineens zo snel is, ik had hem maar vast 4 weken van te voren besteld....)
Ps. sinds waneer rijdt jij een Beta Ark razz :p
ik rijd niet op zo'n herriebak zoals een hoop anderen met bontkragen en een groot ego wel doen. kost een hoop centen, en je wordt er ook niet gezonder op.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-5-2005 00:30
Het was vandaag slecht weer, dus creativiteit is hier ook weer toegeslagen:
https://www.licht-verhuur.nl/div/DIM6/
Op maat getikt kistje voor op maat gemaakte inhoud razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-5-2005 00:31
vanaf hier gaat het verder.

gisteren fliteware opgehaald in Duitsland. (jawel, bij het magazijn van Penn) dat kostte de hele middag, waardoor ik wat minder kon doen die middag. dat heb ik gecompenseerd met tot kwart over 11 doorwerken. resultaat: grootste deel in de grondverf. vanochtend ook weer om 8 uur mn bed uit, verder aan de kistjes en begonnen met het openzagen van de meubels. (wat natuurlijk ook weer langer duurde dan verwacht (chronische overschatting? razz :p )) ook heb ik meteen de 9mm extra eraf gezaagd aangezien het sluitprofiel ook ruimte inneemt. dat de deksels kleiner zijn gemaakt is ook te zien op een aantal foto's.

het 3he versterkerkistje en de kist voor de krachtverdeler worden beplakt met zwart PVC. vandaar dat ik nog een beetje high ben van de Tix. (lekker eigenwijs, binnen dat spul gebruiken) morgen een ritje naar iemand anders met een restpartij fliteware, en het laatste deel ophalen. (waaronder vlindersloten)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)