Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 89 van 130)
Moderator(s): Dré
B&M SOUNDSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 7-5-2010
Berichten: 34
4-10-2006 10:40
Over de delay: liggen de punisher's niet automatisch een stukje dichter bij het publiek omdat ik ze in een centerstack leg, dit zou toch beteken dat de de delay echt minimaal wordt?
Op de fbq-3102 zit toch ook een instelbare lowcut?

Bedankt voor je reactie,
m.v.g. Bram
2 down
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-10-2006 10:51
Hoeft helemaal niet zo te zijn. Een centerstack ligt niet per defenitie precies in het midden te liggen wink ;). Of de EQ een instelbare lowcut heeft zou je eens op kunnen zoeken in de manual.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-10-2006 12:20
Ivo haalt het ook alweer aan, je zult minimaal 2 stuks per kant moeten hebben of een centerstack moeten maken, een stel dap kasten houden een punisch ding echt niet bij en is zeker niet voldoende. Verder heb ik mn twijfels over een dap 2000 amp op zn ding, Devotion heeft een digam 7000 op 2 kasten gehad en was hier niet tevreden over en is nu bezig met de zwaarste ram Bux.!!
verder zullen bij de punisher ook bijpassende toppen horen, spreek Hoorngeladen!! Er zijn maar weinig drive-in shows zijn die uitsluitend gebruik kunnen maken van een hoorngeladen set. Domweg omdat er te weinig werk voor is. Zalen en tenten tot een 20/30 meter is goed te doen met een br set. Toppen goed hoog wegzetten en gaan. Echter kun je zn setje ook voor kleinere dingen gebruiken. die jongens die wel deze klussen hebben, huren meestal bij een groter bedrijf de geluidsset in.

naar mijn mening dus gewoon een rage en er wordt alleen gelet op het geld. "Want deze speaker heeft wel 1500 watt!!"
Ik heb tot nu toe geloof ik pas 1 of 2 gebruikers gezien van een Punisher set plus bijpassende toppen. Deze jongers steken er zeer veel geld en kennis in om het maximale uit de set te halen, de rest doet gewoon mee.

"dit is mijn mening hoor"

Verder zijn er diverse ontwerpen op het www te vinden die ongeveer hetzelfde kosten maar in veel gevallen meer te gebruiken zijn voor de drive-in jongens.

Denk hierbij aan een BR118 met 18sound, B&C of rcf, een hybride laag kast en er zijn diverse toppen te vinden die ook erg goed presteren.
wanneer hier eerst naar wordt gekeken, jezelf voorstelt en afvraagt wat je de komende tijd gaat en kunt doen, dan ben je prijsbewust bezig!! Je bouwt er eerst 2, later misschien wel 2 bij. Zo kun je ook een setje uitbouwen tot een volledige set waarmee je wel 600-800 man kunt doen. En heb je eens iets kleiner dan zet je een top-sub combi neer. Anders een top plus 2 maal sub en enz.

"maar ach dit zijn ook maar gedachtes,
Ik kom hierop omdat ik zelf ook de fout heb gemaakt, heb vorig jaar 4 cerwin vega kasten gekocht, zijn enorm lomp maar komt ook een bak laag en sub uit. echter op de kleinere locaties totaal onbruikbaar, buiten, op de wc's en overal waar het niet moest wezen had je sub teveel. Op de dansvloer echter veel te weinig.
Voor openlucht dingen super, tentfeesten Helemaal geweldig. maar ik heb hiervan maar een klusje of 10 per jaar. Dus totaal niet rendabel.
je geeft dus een plens geld uit maar kunt het helemaal niet benutten.

misschien heb ik het helemaal fout en bekijken jullie Punisher gebruikers er heel anders tegenaan, dit zou ik dan graag willen horen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
4-10-2006 13:05
ik begrijp uit een aantal menignen dat een punnischer alleen werkt, als ie vol vermogen op zn dak krijgt...
Minder kan toch ook? zeker als je een stel "dap" kasten als top hebt.

Ikzelf ben alleen maar bij met eventuele rage, want vind het mooie kasten!
B&M SOUNDSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 7-5-2010
Berichten: 34
4-10-2006 14:12
@watt-extra:
Mijn plan is dus ook om een centerstack te maken met 2 punisher's,en per punisher 2000 watt. Er zijn heel veel mensen die een palladium gebruiken, goed het is zeker geen ram bux maar daar noem je er ook één. Ik heb echter geen idee of 2 rw-15 per PUNISHER het bij kunnen houden. Iemand had 2 b1220's per punisher en dat ging net voldoende, maar dus wel voldoende. Mochten mijn rw's het niet bij kunnen houden weet ik wat mijn volgende project is wink ;).
En geloof me, ik heb op het internet gezocht naar andere ontwerpen maar daar zijn ten eerste de drivers een stuk duurder van, je moet er vaak 2 per kant van hebben en daardoor veel meer opslag ruimte. Mischien heb je gelijk en had ik beter br's kunnen maken, maar dat was/is niet haalbaar voor mij simpelwel door de prijs.
Ik weet niet of punisher's het helemaal niet goed doen op de wat kleinere zalen, maar naar mijn bevindingen met 500 wat en 1 punisher lijkt het me ook wel te doen.
Hier ben ik wel benieuwd naar wat andere mensen er van vinden.

Maar nog even over mijn oorspronkelijke vraag:
Op de fbq-3102 zit wel een instelbare low-cut, maar dan zit ik nog met de delay. Ik meen gelezen te hebben dat de afstand die het geluid van de punisher "extra" moet afleggen 2,5 meter is, ik vraag me dus af of dat te horen is?

m.v.g. Bram
2 down
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
4-10-2006 15:07
2,5 meter delen door de snelhied van geluid 340 m/s (grof) daar heb je de vertragingstijd.
als je slechte basresponce in kleine zaaltjes hebt met bv een punischer, kun je de opstelling ook verschuiven naar de kanten of hoeken. Dan komt die delay zeker van pas als je topjes ergens anders staan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-10-2006 15:54
B&M sound zou ik mogen vragen wat jij voor een enkele punisher hebt betaald? Dan bedoel ik helemaal kompleet, hout, lijm, speaker noem maar op?
ja 2000 watt op zn speakertje zal wel lukken denk ik. 500 watt daarin tegen zou ik persoonlijk niet doen, je trekt je amp naar zn limiet met alle gevolgen van dien!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
B&M SOUNDSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 7-5-2010
Berichten: 34
4-10-2006 16:40
Ja dat mag je zeker vragen! ik zou even een lijstje maken:
-ciare 12.00 sw 220
-hout, 2 platen 90
-lijm, bison d4 20
-handvaten 2 stuks, 19
-stoothoeken 8 stuks, 9
-schotel 3,6
-2 connectoren 5
-2 bussen verf: 20 (ik heb gewone bouwmarkt verf genomen maar is toch niet echt mooi en ga het nog overschilderen met trimite)
Totaal: 377,8
Waarschijnlijk komen er nog een aantal dingen bij zoals schroeven en kabels e.d. Ook ga ik er nog een grill met foam ervoor maken, staat een stuk netter.

@ bartsegers: Jij vind dus dat ik eigenlijk beter voor een behringen dcx-2496 ofzoiets kan gaan?

m.v.g. Bram
2 down
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
4-10-2006 17:17
Dat was een reply van dré, ik heb geen advies tav een processor.
Dat je er een nodig hebt lijkt mij logisch.(high pass, delay, boost etc)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-10-2006 10:31

bartsegers schreef:

ik begrijp uit een aantal menignen dat een punnischer alleen werkt, als ie vol vermogen op zn dak krijgt...
Als dat echt zo zwart/wit vermeld wordt dan kan dat alleen komen doordat de kast pas "lekker" gaat klinken als de driver voorbij z'n fysieke grenzen getrokken wordt.

Want normaliter gaat een kast gewoon harder klinken als je hem harder zet (er zitten geen magische gremlins in die pas gaan werken boven een bepaald nivueau).

En ja, ZEER VEEL baskasten gaan pas een bepaalde "klank" geven als ze voorbij hun fysieke grenzen getrokken worden. Heeft niets met realistische weergave te maken maar alles met "beleving van kleuring". No problem (maar noem beestje wel bij naam ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)