Forum > Newbie Forum

vervelend publiek?

(132 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-11-2004 12:22

Dj Spider schreef:

Het gaat niet aleen om feesten...
Als je daar nou wél echt ervaring mee had, dan weet je hoe het in de praktijk werkt. En das een stuk meer waard dan ff een mooie zin ertegenaan gooien.
Vechten is altijd fout, los je gewoon niks mee op.
Als je het niet kan oplossen met woorden, tja...
Uiteraard. Laten we dan de politie, en alles met een beetje autoriteit dan ook maar meteen afschaffen.
Alles is immers met woorden op te lossen.
Door internet beperkt
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-11-2004 12:23
Ik denk dat 99% van de mensen die hier beweert dat het heel begrijpelijk is dat een dj iemand op zijn smoel rost omdat "die andere begon", geen flauw benul heeft hoe het er in een echte club aan toe gaat.

Natuurlijk heb je clubs waar vage heetgebakerde lui komen die niks liever willen dan provoceren en vechten. Als dj ga je daar zo rustig mogelijk mee om en je probeert de spanning te neutraliseren als die zich op jou richt. Lukt dat niet, dan zoek je hulp van personeel of laat je iemand anders personeel erbij halen.

If all fails, en je wordt bedreigd of je krijgt een mep, walk away.

Ik heb dj's en barmensen die zich lieten uitlokken tot een vechtpartij hun residentie of baan zien kwijtraken. Het is echt not done. (Nu heb ik het dus niet over een educatieve maatregel a-la Reind waarbij iemand die met z'n fikken aan je gear zit een speelse correctieve tik krijgt.)
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
6-11-2004 12:39
Nee Sietze jij hebt veel ervaring als 17 jarig laugh :D

Maar zullen we op houden over de normen en waarden.
Daar hebben we balkende voor,

Snap trouwens het nut niet echt van dit topic, iedereen vertelt zijn opgeblazen ervaringen over "vervelend publiek
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-11-2004 12:50
Nee, mensen die zulke situaties in de realiteit niet hebben meegemaakt vertellen opgeblazen verhalen. (En Reind natuurlijk razz :p .)

Ik heb niks opgeblazen. Als dj in homotenten heb ik regelmatig te maken met bedreigingen en als organisator van undergroundparties ben ik vaak degene die zulke mensen uit het pand verwijdert. Daar vind ik niks stoers aan, meestal is het doodeng.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1344
6-11-2004 13:21
Wat heeft een drive-in nu met oosterse vechtsporten te maken ?
Het gaat in dit geval niet om de sport, maar om de filosofie die er achter zit. Die is niet zoals je zou denken.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
6-11-2004 13:41

sylvia schreef:

Ja, ik zou mij laten slaan en niet terugslaan: walk away.
Dan heb jij spreekwoordelijk toch meer ballen dan ik. Ik zal me nooit zomaar omdraaien iemand met mij op de vuist wil. Voor het zelfde geld trekt de persoon in kwestie een mes en dan is het feestje snel voorbij. Misschien wat overdreven, maar ik hou er toch altijd rekening mee.

Ik moet wel zeggen dat ik gelukkig nog nooit in zo'n situatie terecht ben gekomen en hoop dat ook zo te houden. Vechten is niks. wink ;)
Volgende keer Peter!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
6-11-2004 14:19
1 x bewerkt. Laatst door Patrick van Vugt op 6-11-2004 14:20

sylvia schreef:

Ja, ik zou mij laten slaan en niet terugslaan: walk away.
Ik heb er totaal geen ervaring mee (so correct me if i'm wrong), maar als "ze/iemand" aan JOU spullen zit, zou jij dan zomaar weg lopen? sneaky :V
Ook al is de gear die daar staat van de discotheek dan heeft die gene er nog niet aan te zitten, stel dat je net een lekkere set aan het draaien bent en er komt ineens een rare gast aan die zomaar de naald van je tt af slaat, ik zou me dan echt niet in kunnen houden (ik ken mezelf daar goed genoeg voor)... Zelfs al zou het op dat moment niet zo slim zou zijn om er tegen in te gaan...
*Quukske*
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
6-11-2004 14:20
Ik ben het ook met Peter eens wel, ik bedoel; soms MOET je gewoon terugslaan (als iemand aan je spul zit b.v..)(als hij begon!) en dan bedoel ik niet tot moes met een brandblusser sneaky :V (irreversible net gekeken. razz :p ) maar gewoon een klap dat die ophoudt, of misschien 2 of 3, dat die stil is, en dan oplossen..?

Moet je je dan slaan laten, en dan: Oww, oké... en dan weglopen? Lijkt me niet zo slim.

ps; Tom, ik weet niet wat het betekent, leg het me maar uit! wink ;)

Edie
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-11-2004 15:35
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 6-11-2004 16:41

Peter schreef:

Dan heb jij spreekwoordelijk toch meer ballen dan ik. Ik zal me nooit zomaar omdraaien iemand met mij op de vuist wil. Voor het zelfde geld trekt de persoon in kwestie een mes en dan is het feestje snel voorbij.
Er zijn altijd mogelijkheden om weg te lopen zonder dat je iemand meteen de rug toekeert. Weglopen kan ook achteruit, terwijl je met je handen een afwerend gebaar maakt en zegt dat je niet gaat vechten.

Verder ben ik altijd wel relaxed op het moment zelf, maar nadat ik iemand verwijderd heb krijg ik achteraf meestal de bibbers.

Patrick van Vugt schreef:

Ik heb er totaal geen ervaring mee (so correct me if i'm wrong), maar als "ze/iemand" aan JOU spullen zit, zou jij dan zomaar weg lopen? sneaky :V
Mensen die aan mijn spullen zitten zijn ronduit irritant, maar het is iets anders dan mensen die dreigen mij in elkaar te slaan. Als mensen aan mijn spullen zitten, heb ik héél snel duidelijk gemaakt dat dat de eerste en laatste keer is, en dat ze bij herhaling binnen 5 minuten buiten staan. Daar hoef ik niemand voor op zijn gezicht te timmeren.

Mr. Edie schreef:

soms MOET je gewoon terugslaan (als iemand aan je spul zit b.v..)(als hij begon!)
*knip*
Moet je je dan slaan laten, en dan: Oww, oké... en dan weglopen? Lijkt me niet zo slim.
Bullshit, er is geen sprake van moeten slaan in dit land. Nooit. Je laten slaan en weglopen is slim, gaan vechten is dom. Zo simpel is het.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
6-11-2004 15:44
Tsjah, dat het slim is zijn we met z'n alles wel mee eens, maar in de praktijk zou ik willen zien wie dit deed, en wie niet.

Zelf vind ik terugslaan moeten kunnen (wel niet te erg maken uiteraard!) maar een tik uitdelen is, vind ik, niks mis mee.

Uiteraard alleen in het ergste geval, als het even kan een verantwoordelijk iemand aantikken, en situatie uitleggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)