Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 8 van 21)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
25-1-2005 18:49
Opgehaald en opgeslagen (bedankt voor de tip).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
26-1-2005 04:31
Hallo TCMC,

(kon niet slapen, dus even deze post geschreven)
Kijk eens op de site van Sia Smaart Live naar de Technotes en Power Point Files? Je kunt zowel een (zelfgemaakt) Y-kabeltje gebruiken, alsook alleen de rechter line out met rechter line in doorverbinden.
Info is er zat te vinden op die site, of ik zoek verkeert of het is er niet. Ik kan niet achterhalen hoe je een y-cable moet maken, er word wel over gesproken in de FAQ. Maar hoe je hem maakt!

Kun je misschien mij uitleggen hoe ik zo'n kabel moet maken, of zijn ze kant en klaar te koop hier op New-Line?

Dit is mijn situatie:

- Numark RM-6, meeste aansluitingen zijn RCA.
- Behringer DCX2496, hier wil ik gebruik maken van de "C" ingang voor de meetmicrofoon (ECM8000), uitgangen 4 t/m 6 zijn nog vrij (XLR), daar ik gebruik maak van één eindversterker (uitgang 1 en 2).
- pc met een Creative PCI geluidskaartje met mini-jack aansluitingen voor "Line IN", "Line Out" en "Mic".

Ik zou je zeer erkentelijk zijn, als je me bovenstaande kon uitleggen hoe ik alles moet aansluiten/maken. Misschien dat je de moeite wil nemen dit in een bestandje te gooien, met bijvoorbeeld een schema en stukslijst. Zo kan ik het on-line zetten, zodat andere forum-leden hier ook wat aan hebben.

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-1-2005 07:56
Hoi Webbie,

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

(kon niet slapen, dus even deze post geschreven)
Kijk eens op de site van Sia Smaart Live naar de Technotes en Power Point Files? Je kunt zowel een (zelfgemaakt) Y-kabeltje gebruiken, alsook alleen de rechter line out met rechter line in doorverbinden.
Info is er zat te vinden op die site, of ik zoek verkeert of het is er niet. Ik kan niet achterhalen hoe je een y-cable moet maken, er word wel over gesproken in de FAQ. Maar hoe je hem maakt!

Kun je misschien mij uitleggen hoe ik zo'n kabel moet maken, of zijn ze kant en klaar te koop hier op New-Line?
Een Y-kabel is niks anders dan een splitterkabeltje, dus parallel aansluiten. Je hebt ook van die cinch splitters.

Wat goed voldoet is als je 2 stereo Jack 3,5 mm naar cinch kabels hebt, alsook een cinch doorverbindingsstukje.
Dit is mijn situatie:

- Numark RM-6, meeste aansluitingen zijn RCA.
- Behringer DCX2496, hier wil ik gebruik maken van de "C" ingang voor de meetmicrofoon (ECM8000), uitgangen 4 t/m 6 zijn nog vrij (XLR), daar ik gebruik maak van één eindversterker (uitgang 1 en 2).
- pc met een Creative PCI geluidskaartje met mini-jack aansluitingen voor "Line IN", "Line Out" en "Mic".
ebbie...
Aan de MIC input van de DCX2496 heb je niks aan. Deze is alleen voor interne metingen met de DCX2496 zelf.

Ik mis een belangrijk stukje, en wel een mengpaneeltje met een Phantom voeding. Deze is absoluit noodzakelijk. Ook een DAP SC-14 voldoet wel, maar vind ik relatief duur vergeleken met de Behringer UB802.

De MIC input van de geluidskaart is totaal ongeschikt voor metingen, en moet je dus de stereo line inputs en outputs gebruiken.

TCMC
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
26-1-2005 09:00

Dré schreef:

Reemski schreef:

Eric schreef:

Er zit toch geen mic IN op de DCX Webbie? shocked 8O
Jawel. Met fantoomvoeding.
Dan heb ook ik die VOLLEDIG over het hoofd gezien. En dan te bedenken dat ik samen met Webbie de handleiding doorgescanned heb terwijl we aan de telefoon hingen (moet toch maar eens een opfriscursus tekst scannen gaan volgen ;-)
Je hoeft geen opfriscursus te volgen Dré. Ook ik heb de handleiding doorgescand, zelfs gelezen wink ;) maar er wordt nergens gerept over de mic IN. Gisteren nog de pdf doorzocht naar de termen "mic", "fantoom" en "meet", maar helemaal niets!
Het enige wat ik zo zie is een minivermelding in het blokdiagram op pagina 3.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
26-1-2005 10:13
Pfew... Gelukkig maar. wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
26-1-2005 11:21
Heren,

Dré schreef:

Pfew... Gelukkig maar. wink ;)
Als jullie het nederlandse document goed lezen, zul je zien dat het er wel in staat.
Kijk bij aansluitingen achterop het apparaat (24) in de pdf. Met name de aansluiting (ingang) "C".

Staat trouwens ook in de papieren handleiding.


Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
26-1-2005 21:35

Dré schreef:

TCMC schreef:

Bij digitale crossovers komt een ander probleem om de hoek kijken, en dat is als je een weerweg setup maakt, dat de interne delay van de lage tonen op 8 mS zit, terwijl die voor de top op 0,79 mS zit.
Dit fenomeen komt van analoge filters (getalletjes zitten trouwens niet vast in beton maar zijn direct afhankelijk van de gekozen xover freq's.). Doordat vrijwel alle digitale xovers hun analoge broertjes nadoen (vraag me nog steeds hier en daar af waarom) doen ze dus ook de dingen na waar je niet zo blij mee bent...
Ik heb eens een analoge crossover nagemeten, en zag ook vertraging in het subwooferdeel. Ik houd het voor gemak op groupdelay. Correct me if I am wrong.

Digitale filters hebben latency tijden, en die zijn over het algemeen constant, en daar moet je rekening mee houden als je impuls metingen mee maakt, ook bij defeated instellingen.

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
26-1-2005 23:45
Hallo,

TCMC schreef:

Aan de MIC input van de DCX2496 heb je niks aan. Deze is alleen voor interne metingen met de DCX2496 zelf.

Ik mis een belangrijk stukje, en wel een mengpaneeltje met een Phantom voeding. Deze is absoluit noodzakelijk. Ook een DAP SC-14 voldoet wel, maar vind ik relatief duur vergeleken met de Behringer UB802.
Zijn er misschien nog meer "goedkopere" opties op de DAP SC-14 en de Behringer UB802?
Hoeft ook niet persé nieuw te zijn. Ik heb zo'n kastje alléén maar voor bovenstaand doel nodig (luidsprekers meten met Smaart). Iemand nog suggesties?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
26-1-2005 23:58

TCMC schreef:

Digitale filters hebben latency tijden, en die zijn over het algemeen constant, en daar moet je rekening mee houden als je impuls metingen mee maakt, ook bij defeated instellingen.
Latency is prima vergelijkbaar met het meten op een paar meter afstand (en ook dan is impulsresponsemeting perfect mogelijk). Dit soort digitale kastjes MOETEN een minimale latency hebben omdat ze anders niet bruikbaar zijn voor onze toepassingen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
27-1-2005 07:57

Webbie schreef:

Hallo,

TCMC schreef:

Ik mis een belangrijk stukje, en wel een mengpaneeltje met een Phantom voeding. Deze is absoluit noodzakelijk. Ook een DAP SC-14 voldoet wel, maar vind ik relatief duur vergeleken met de Behringer UB802.
Zijn er misschien nog meer "goedkopere" opties op de DAP SC-14 en de Behringer UB802?
Hoeft ook niet persé nieuw te zijn. Ik heb zo'n kastje alléén maar voor bovenstaand doel nodig (luidsprekers meten met Smaart). Iemand nog suggesties?
Sorry, maar dit vind ik echt krentekakkerij, typisch Hollands. € 48 voor een redelijke meetmic is al een weggeefprijs. Earthworks, MiniSPL etc betaal je tot wel het 10 voudige.

Een UB802 voor € 58, daar kun je hem zelf niet voor maken.

Nu kijk ik zelf ook vaak uit naar budget apparatuur met aardige prestaties, maar ga niet op tientjes bezuinigen.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)