Forum > Algemeen Forum

Starten van een Drive-In Show???

(98 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
4-9-2004 21:22
Het starte bij mij was ook maar prut nu is het geluid perfect voor zoon ong. 250man alleen we hebben gewoon een lichtbrug en wat effectjes.
ashamed :$ Maar mijn grooste fout is dat ik zoon 5cd koffers vol cd 's maar ik denk dat er net 20van echte cd's de rest is kopie op zelfgemaakte cd's. ashamed :$ en dus ik mis veel achterkantjes van cd's.
Ik heb nu ook geen idee hoe ik dat nu wil gaan doen ik heb er nu ook veel spijt van sad :( dat ik niet gewoon elke maand een paar cd's kocht.
wink ;) Heeft er niet iemand een cd colectie met orginelen cd te koop wink ;)

Aan de beginners raad ik aan probeer zo min. mogelijk mp3 of gekopieerde cd te gebruiken
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-9-2004 21:30
250man geloof ik niet maargoed, ori cd collectie kope van iemand kost verschrikkelijk veel... gewoon vanaf nu maandelijks sjoppe bij de mediamarkt ofsow...

koste vaak de hitzones 10 euro in de aanbieding, en de andere 14 of 17 best te doen dus
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
4-9-2004 21:40
250 die richting wel hoor 2x1750 RMS dus niet max.

En ik mag toevalig maandag op solicitatie komen bij media markt als ik word aangenomen ga ik wel cd kopen.
Maar ik wil eigenlijk heel mijn cd colectie orgineel hebben jammer dat ik niet kan tover dan kon ik ze allemaal orgineel toveren ja sorry eff fantasie laten gaan. laugh :D

als een drive in show gaat stoppen en wil van zijn origenelen cd af kunnen we samen wel een leuke prijs maken stuur maar een email mij dan dj__mark@hotmail.com
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
4-9-2004 22:53
Tering man, gebruik nu toch alsjeblieft eens leestekens shut up :X angry
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2004 22:57

djmarkje schreef:

als een drive in show gaat stoppen en wil van zijn origenelen cd af kunnen we samen wel een leuke prijs maken stuur maar een email mij dan dj__mark@hotmail.com
Markje, ga je alsjeblieft eerst eens inlezen op het forum, zowel qua gedragsregels als wat betreft de reeds lopende onderwerpen waarop je eventueel zou kunnen inhaken.

We hebben bijvoorbeeld een pracht van een tweedehandsforum, waar je een oproep kunt plaatsen dat je op zoek bent naar cd-collecties. Hier worden ook regelmatig collecties aangeboden. Als je was gaan lezen voordat je ging posten, had je dit gezien.

Stop alsjeblieft met het dubbel posten van informatie over jezelf, je spullen, je blunders etcetera.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
30-10-2004 18:56
ik zou graag een paar tips willen hoe je bekend word met je drive in show

gr Bjorn
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
30-10-2004 19:10
lopen andere topic's over, zoek eens op
promotie
reclame
ed.

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
7-1-2005 16:55
Je komt bekend door goeie feesten af te leveren voor weinig geld.
Ik ben dit jaar aan mijn 6° jaar als dj toe, en ik vroeg sinds een jaar ofzo 150 euro per feest.
Wat hield dit concreet in?

Boxenset (1 sub, twee toppen 700W RMS in totaal)
Eventueel bijkomende boxen + versterking (actieve kastjes van 350W RMS op een statiefje ofzo.

Een mengpaneel, cd speler en platendraaiers van SYNQ, alles in flightcases

En dit alles nog met een lichtbrugje van 4 meters waar er 8 par 46's aanhingen, een spiegelbol van 40cm en twee moving headjes (Galaxy 250)

Ok, goed, het kost wat werk om dit alles op te zetten en af te breken, maar het is en blijft toch een hobby?
Ik denk, moest je het doen, louter voor het geld, dat je je zaakje snel mag stoppen. Je moet ervoor gaan en je overal proberen aanprijzen, maar niet beginnen belachelijk doen en zeggen dat je een avondje kan verzorgen voor 50 euro.

Ik ben sinds eind vorig jaar, begin dit jaar, mijn discobar volledig aan het veranderen, pars moeten weg (interesse? razz :p ), heb ondertussen al mijn moving heads verkocht en ben overgestapt naar 4 scannertjes.

Kijk wat je hebt van budget, en als je dan overweegt voor iets aan te kopen, van pars ofzo of van andere belichting. Koop geen shit, spaar liever ietsje door en wacht met kopen. Je zal er later véél meer genieten van hebben, al is het wel duurder bij aankoop.

Mvg

Diejai T
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
5-3-2008 15:23
hoi, wat moet je allemaal hebben om een drive-in show te maken,
wat kan je beste gebruiken, 19"mengpaneel of een andere mengpaneel?
actieve of passieve speakers? en moet ik voor mezelf een monitor of niet?
wat beter, xlr of jackon, of iets anders?
enkel of dubbele cd-speler? of beide?
welke parren kan je het beste gebruiken? 56 of 64 en welke geeft het meeste licht en het verste, of ligt dat aan de lamp?(welke dan), moet is trust of lichtstatief(ik weet niet wat een lichtbalk is). als er nog iets is, zeg het even
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
5-3-2008 15:29
2 x bewerkt. Laatst door W0uter op 5-3-2008 15:37

dj nightblaster schreef:

hoi, wat moet je allemaal hebben om een drive-in show te maken,
wat kan je beste gebruiken, 19"mengpaneel of een andere mengpaneel?
actieve of passieve speakers? en moet ik voor mezelf een monitor of niet?
wat beter, xlr of jackon, of iets anders?
enkel of dubbele cd-speler? of beide?
welke parren kan je het beste gebruiken? 56 of 64 en welke geeft het meeste licht en het verste, of ligt dat aan de lamp?(welke dan), moet is trust of lichtstatief(ik weet niet wat een lichtbalk is). als er nog iets is, zeg het even
Als iemand zegt dat dit topic je op weg kan helpen betekend dat niet dat je hier gelijk al je vragen moet gaan stellen, alle vragen die je hier stelt zijn te vinden op het forum door even te zoeken. Succes wink ;)

Mvg,
Wouter
Het begint wat te worden..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)