Forum > Algemeen Forum

Starten van een Drive-In Show???

(98 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
27-10-2002 21:42
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat er de laatste tijd ontzettend veel mensen een eigen Drive-In Show willen gaan beginnen. Nu is het zo dat ikzelf samen met een ander ook aan zit te denken aan een Drive-in, dus misschien valt het daarom op? Maar ik hoor in ieder geval dat steeds meer mensen dit willen.
Ik kan het ook wel begrijpen, want als je zoveel dure apparatuur thuis hebt staan, dan wil je er ook wat mee. En aangezien draaien op groot feest of discotheek voor velen een droom zal zijn en blijven, is een eigen Drive-In een stuk dichter bij huis... toch???

Maar goed, in verband met tijdsgebrek zullen die vriend en ik voorlopig niet een Drive-In show beginnen. Beide hebben het druk met een studie en daarnaast nog ander werk, uitgaan, vriendin, sport, etc etc....
Maar kunnen jullie ons wat tips geven, waar je op moet letten wil je een Drive-in beginnen.
We zijn er trouwens ook achtergekomen dat het meer kosten met zich meebrengt dan wij aanvankelijk dachten. Professionele mixer en CDspelers hadden we dan al en ook zijn we op een zaterdagmiddag langs FRS en MediaMarkt gegaan om alle Hollandse Hits, Apres Ski, Disco, '70 en '80, etc CD's te kopen ter uitbreiding van de muziekcollectie. We hebben een direct budget van zo'n 3000 euro, maar daar kom je ook niet zo ver mee als je nog denkt aan speakers, versterkers, truss, statieven, vervoer, lichteffecten, verzekeringen etc etc....

Maar ja, hebben jullie wat tips waar je om moet letten of wat verstandig is om mee te beginnen. Hebben jullie zelf een Drive-In en wat gebruiken jullie allemaal? Hoe zijn jullie begonnen?
Ik hoop veel te weten te komen, want ondanks ik nog niet ga beginnen, is wat extra kennis altijd mooi meegenomen. Bovendien denk ik dat veel mensen op dit forum hier ook wat mee kunnen, want als ik het zo hoor, lijkt het wel alsof iedereen een Drive-in wil gaan beginnen. happy :)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
27-10-2002 23:28

Armani schreef:

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat er de laatste tijd ontzettend veel mensen een eigen Drive-In Show willen gaan beginnen.
Nou ja: in mijn ogen is het een periodiek verschijnsel. Inderdaad zie je op dit moment weer veel "drive-ins" beginnen. Zoals altijd zijn dit 13/14/15 jarigen welke het wel leuk vinden. Indien ze een tijdje aan de slag zijn merken velen dat het geen succes is, teveel geld & tijd vraagt, of toch andere interesses hebben. Vaak haken velen vroeg of laat dan ook weer af. En dan heb je weer een vaste groep.

Lang geleden zag ik op de site van Victor eens een boeiend lijsje voor beginnende drive-ins. FF nakijken leverde op dat het lijstje er nog (steeds) stond op www.megashow.nl/tipstrucs.htm

Daarnaast is het natuurlijk ook een deel eigen interesse en vakgebied. De één staat met 2 mushrooms en een beukset voor 1000 man te draaien, de ander heeft 2 Marquant boxen en een complete lichtshow; allebei uitersten dus. 1 Advies: € 3000,- lijkt op het eerste gezicht heel wat, het is echter zo op en je kunt het maar 1x uitgeven. Ga dus niet direct voor JBL en Martin spul, maar stel priotiteiten en kijk wat dan het meest interessant voor jullie is. Overbodig te zeggen dat je eerst voor de essentiele apparatuur gaat happy :) En daarnaast: huren kost ook niet de hele wereld...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
28-10-2002 14:53
het is op moment gewoon een ragé !

maar op dit moment wordt er veel apparatuur gekocht , en over 2 jaar zie je de marktplaats weer volstaan happy :)
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
28-10-2002 16:42
Bedoelde je iemand in het speciaal met een Marquant set? wink ;) In dat geval bedankt voor het compliment over de lichtshow laugh :D
Voor 3000 euro kun je anders toch een leuk begin maken al ben je het meeste kwijt voor geluidsspullen. Dat zul je al snel merken als je kijkt voor versterker en boxen. Een leuk setje om mee te beginnen vindt ik Behringers.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
DjvincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 1
28-10-2002 20:26
Als ik jouw (jullie was)

1. Goeie (draaitafels)cd-spelers en mixer.
2. boxen en versterker
3. startes setje lichten met eerst begin setje
effecten en dan parren
4. bestuurprogramma voor licht
5. flightcases voor alles

Ik denk dat dit het is. Ik heb nu nummer 1 bijna (na3 jaar!!)
Draaitafels gezocht!! Heb je iets?? Mailen!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
28-10-2002 20:45
Mijn advies: ga eerst huiswerk maken en ga kijken hoe andere "goede" drive in shows de zaken aanpakken.
Het bespaart je een hoop (dure) fouten.
Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Zorg dat je verstand hebt van de apparatuur voordat je begint te kopen.

Eerst goed geluid, dan goede muziekcollectie, en dan pas lichtshow.
De mensen moeten feesten op de muziek, op het licht word niet gefeest, licht werkt sfeerverhogend.

Neem ook geen grotere feesten aan als je niet over de apperatuur beschikt. Het eninge wat je dan doet is het verpesten voor je zelf.
Neem ook nooit feesten aan als je er zelf niet achter kunt staan.
Als je van house houdt, moet je niet op een bruiloft gaan draaien enzovoorts.
En begin klein, het liefts bij je eigen vereniging of famillie,
die zullen je je "gestuntel" tijdens je eerste avondjes vergeven,
terwijl een school je zonder pardon gaat uitjouwen.
(voor de liefhebbers; ik spreek hier niet uit eigen ervaring, maar heb het wel meerdere keren zien gebeuren sad :( )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
28-10-2002 23:17

Armani schreef:

We hebben een direct budget van zo'n 3000 euro, maar daar kom je ook niet zo ver mee
Inderdaad. Daar koop ik nog niet eens EEN versterker voor ;-)

Wat heb je al en wat heb je nodig. Wat is je "target" (grootte van feesten en wat voor soort feesten) en wat is je WERKELIJKE budget?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
28-10-2002 23:27

Dré schreef:

Inderdaad. Daar koop ik nog niet eens EEN versterker voor ;-)
Zit die jongen nou niet zo te stangen Dré,
We zijn niet allemaal zo gek dat we € 3500,- uitgeven aan een LG versterker laugh :D
Met een budget van € 3000,- kun je best wel een fijne verterker kopen met een paar topjes, mixertje en 2 cdj 20's.
En dat is een redelijk setje kleinere disco avondjes.
Heren als u wat aanschaft zie dan het grote geheel (de toekomst), koop altijd spullen waar je mee verder kunt breien naar een grotere set.
Begin met een setje topjes die je ook full range kunt gebruiken en zet daar later als je spaarpot weer vol is een setje sub's onder.
Dus geen Marquant boxen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
29-10-2002 16:54
Het bespaart je een hoop (dure) fouten.
Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Heb je gelijk in !

Ik ben dan misshien wel een beginner , maar ben al weer voor 400/500€ de 'mist' in gegaan door eerst een hoop lichteffetcen te kopen die je later niet nodig hebt en dat soort dingen angry
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 1855
29-10-2002 16:54
ik zou graag 'ook' opnieuw willen beginnen wink ;)

Zoals Dré en Tom zeggen .....

Ga eerst rustig nadenken e.d en koop pas Daarna de apparatuur happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)