Forum > Geluid

Einde Technics SL-1200?

(153 reacties. Pagina 8 van 16)
Moderator(s): Dré
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
13-4-2007 12:40
Het kan ook zijn dat het productieproces in batches plaatsvind. Dit houdt in dat er in 1 keer een x aantal geproduceerd worden, waarna het proces opnieuw plaatsvind. Dan zou er dus geen continue productie zijn en is het mogelijk dat ze indien er ook nog voorraad is een lange tijd geen nieuwe produceren totdat de voorraad dermate slinkt dat ze aan een nieuwe productiebatch beginnen.

edit:
Dit batchproces gebeurt vaak bij producten die een relatief ingewikkeld productieproces hebben en waarbij automatisering relatief moeilijk is (denk aan de assembly.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
13-4-2007 12:51
Het is verboden om, als fabrikant, nog niet RoHS compliant producten uit te voeren naar Europa (Kyoto en zo). Wat hier al is mag nog verkocht worden MAAR nieuwe producten MOETEN RoHS compliant zijn. En DAT zou bij de SL nog wel eens een stevig probleem kunnen zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
14-4-2007 08:44

Daan86 schreef:

Het kan ook zijn dat het productieproces in batches plaatsvind. Dit houdt in dat er in 1 keer een x aantal geproduceerd worden,
Dacht je nu echt dat ze 1200's continue aan het produceren waren?
volgens mij heb jij nog nooit filmpjes gezien hoe het er in zo'n fabriek toe gaat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
14-4-2007 11:43

Tom schreef:

Daan86 schreef:

Het kan ook zijn dat het productieproces in batches plaatsvind. Dit houdt in dat er in 1 keer een x aantal geproduceerd worden,
Dacht je nu echt dat ze 1200's continue aan het produceren waren?
volgens mij heb jij nog nooit filmpjes gezien hoe het er in zo'n fabriek toe gaat.
heb jij dan zo'n filmpje die je met ons wilt delen wink ;)
Maar weer even ontopic. Waarom zouden ze die Sl's wel continue produceren.
Ik denk dat de vraag naar nieuwe Sl's langzamerhand afneemt, ook door het grote 2de hands aanbod.
ADD SUV
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
14-4-2007 11:45

Tom schreef:

Daan86 schreef:

Het kan ook zijn dat het productieproces in batches plaatsvind. Dit houdt in dat er in 1 keer een x aantal geproduceerd worden,
Dacht je nu echt dat ze 1200's continue aan het produceren waren?
volgens mij heb jij nog nooit filmpjes gezien hoe het er in zo'n fabriek toe gaat.
Dat lijkt mij wel interessant om te zien! Zijn daar filmpjes van (hoeft natuurlijk niet perse de sl-1200 te zijn, gaat meer om t idee)? happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
14-4-2007 16:00
Ik heb vele malen in mijn RTV tijd bij de assemblagebanden mogen kijken bij diverse merken.
Je zult verbaast staan hoe snel ze een complete stofzuiger in elkaar zetten
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
14-4-2007 18:51

Tom schreef:

Daan86 schreef:

Het kan ook zijn dat het productieproces in batches plaatsvind. Dit houdt in dat er in 1 keer een x aantal geproduceerd worden,
Dacht je nu echt dat ze 1200's continue aan het produceren waren?
volgens mij heb jij nog nooit filmpjes gezien hoe het er in zo'n fabriek toe gaat.
ik zie nou niet in hoe je kan denken dat mijn post erop wijst dat ik ervan uitga dat er continue geproduceerd word? Het batchprincipe houdt in dat er bijvoorbeeld 10.000 geproduceerd worden. Deze worden helemaal afgemaakt. Als er weer genoeg vraag is worden er weer 10.000 geproduceerd, afhankelijk van de vraag kan er tussen de 1e en de 2e batch redelijk wat tijd zitten.
edit: op de website van technics.nl onder producten/dj gear staan enkel nog de sl-1200/10MK2, sldz-1200 en twee headphones. Misschien duidt dit erop dat enkel deze producten (voorlopig nog) geproduceerd worden en dat de andere producten er wel helemaal uit gaan. Maarja dat zijn enkel assumpties.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
16-4-2007 10:08

Daan86 schreef:

edit: op de website van technics.nl onder producten/dj gear staan enkel nog de sl-1200/10MK2, sldz-1200 en twee headphones. Misschien duidt dit erop dat enkel deze producten (voorlopig nog) geproduceerd worden en dat de andere producten er wel helemaal uit gaan.
Site in kwestie wordt OF niet zo goed wordt bijgehouden door de importeur OF ze kiezen er bewust voor de site geen reflectie van de werkelijkheid te laten zijn. Je kunt bij Haagtechno namelijk geen SL-12X0MKII's meer bestellen (onlangs nog geprobeerd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
16-4-2007 18:24

Dré schreef:

Je kunt bij Haagtechno namelijk geen SL-12X0MKII's meer bestellen (onlangs nog geprobeerd).
En toch wordt ik daar een beetje sentimenteel van. De SL-1200 was er al zo lang dat het raar is dat je hem nu niet meer kan kopen...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
16-4-2007 23:50
Zijn er mensen net als ik die het ook zo jammer vinden dat het vinyl langzaam sterft?
Ik bedoel natuurlijk zijn er leuke nieuwe technieken die veel beter klinken, makkelijk te hanteren zijn, en lichtgewicht enz enz.
heb je nog wel echt een mooie muziek collectie als je met je portable harddiskje aan komt zetten en die in een apparaat plugt om vervolgens alleen maar digitale bestanden te draaien?

ik draai nog helemaal niet zo lang met vinyl en heb pas tafels gekocht toen de markt allang gedoemd was te sterven maar wat is er nu mooier dan echt een muziek collectie te bezitten op vinyl?
en wat is er nu mooier dan door je platen te spitten en zo tracks tegen te komen waarvan je niet eens meer wist dat je ze had of hoe ze klinken die misschien in je volgende set de dansvloer in vuur en vlam zetten.
en hoe kun je als dj zijnde het publiek nog overtuigen met mooie mix technieken als men denkt: ach dat kan ik thuis ook in digitale mp3 studio met allerlei snufjes met een hoop fratsen.

sommige mensen zeggen dat het geluid veel beter is maar daar ben ik het niet mee eens.
De digitale bestanden worden steeds beter (of zijn dat al).

Ja ik vind het jammer dat het onvermijdelijke lot voor vinyl dichterbij komt.
Zie jij je al bij de free recordshop die aller nieuwste niet commerciële dance / urban tracks kopen?
En door al die mp3 downloads betaald of onbetaald komt de nieuwe muziek naar mijn mening veel te snel bij de massa terecht.
Het is toch leuk dat je een enorm vette track kunt draaien (ook al is die gereleased)die nog niet veel mensen kennen.
Met vinyl kan dat nog goed ondanks het illegale rippen en versturen via het net praktijken.
de massa koopt geen vinyl ondanks dat ze van een bepaalde muziek stroming houden.
die massa download wel massaal betaald of niet.

anyway ik hoop dat ik mijn punt een beetje duidelijk heb kunnen maken.
hoe denken jullie erover?
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice

Terug naar forum Reageer (zonder quote)