Forum > Zelfbouw Speakers

Een line array bouwen.

(106 reacties. Pagina 8 van 11)
Moderator(s): Dré
Sound-impulzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2006
Laatste: 3-3-2011
Berichten: 31
4-9-2006 16:19
Petje af ! Aangezien ik nu alleen nog maar kan oordelen over het uiterlijk aangezien ik geen tekeningen heb gezien of het systeem gehoord heb vind ik het er erg strak uitzien ! Hoop meer van je te horen zien wat betreft dit line-array systeem
Out of order
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
5-9-2006 20:52
ja idd zeer netjes. ik hoop hem een keer te mogen horen hoewel ik niet bepaald uit de buurt kom...maar toch happy :)

echt zeer knap!!!!

succes verder!

groet
Robert
let's do it my way
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
16-9-2006 21:44
De line array is klaar, getest en al opgehaald ( de klant heeft deze ook al 3 keer ingezet).

Het werkt, er is voldoende koppeling in het mid laag om de 2x 1" wave guide's bij te gaan houden, wel met 6 kasten per kant.
De klank is open en zeer krachtig, het geluid draagt zeker tot 50mtr, en dan heb ik het alsof je ervoor sta.

Binnen kort een dubbel 5"/1" versie van line array.

Meer foto's ( 3 pagina's)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 384
16-9-2006 21:59
Wat heb je precies getest dan? Verder ben ik wel benieuwd naar wat voor filters je hebt gebruikt en hoe het "vliegframe" uiteindelijk is geworden. Of is dit een geheim van de smit? Het ziet er in ieder geval gelikt uit!

Groeten Daniël.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
16-9-2006 22:11
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe de kasten worden gevlogen. Wanneer het onderwerp 'zelfbouw Line Array' op de buitenlandse fora aan de komt is meestal het 'vliegen' een heikel punt. Stel dat jouw Line Array naar beneden komt zetten en iemand zijn hoofd plet.. Wie is er dan verantwoordelijk? Volgens mij ligt die verantwoordelijkheid voor een groot gedeelte bij de ontwerper/bouwer en kun je die verantwoordelijkheid alleen afwenden door meerdere kasten op sterkte te laten testen door een keuringsinstantie.

MVG Contour
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
16-9-2006 22:22
Er is in Nederland en Belgie geen wetten voor het vliegen van systemen. De certificaten die je bij een systeem krijg, is voor Nederland en Belgie, alleen voor "het goede gevoel". In Duitsland zijn er wel wetten voor vliegen.

Over het frame is nagedacht, deze wordt door de klant zelf gemaakt.
Hij zou mij foto's sturen zodra hij deze heb, natuurlijk plaats ik deze.

Met het testen van het systeem hebben wij vooral gekeken of het systeem vermogen aan kan, afstraling en klank.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
16-9-2006 22:29
Ik ben als bouwer, van de kasten, niet verantwoordelijk voor het ophangen van kasten, ik heb dan ook geen vliegsysteem geleverd of ontworpen of gemaakt.
Als je een vliegsysteem ontwerp/maakt ligt daar de verantwoording, je staat als ontwerper van een vliegsysteem dan ook in voor het systeem.
Ik denk dat je het bouwen van luidspeakerkasten en het ontwerpen/maken van vliegsysteems dan ook afzonderlijk van elkaar moet bekijken.

(Is Dap (BV) verantwoordelijk als je om een kast, van Dap, een staalen frame maakt, een paar kasten onderelkaar hang, en dan het ongeluk hebben dat het systeem naar beneden kom? OF degenen die het frame heeft ontworpen/gemaakt heeft)
Hey Ivo,

Wellicht kan ik met mijn Ir. werktuigbouwkunde achtergrond wel het een en ander berekenen aan een geschikt vliegframe. Als een containerkraan lukt moet zo'n vliegsysteem ook niet al te moeilijk zijn.

MVG Contour
Ik zou maar oppassen met wat je wenst laugh :D
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
16-9-2006 22:38
Hallo Ivo,

In een vorige reactie typte jij ergens dat je er al uit was hoe je de kasten ging vliegen. Nu begrijp ik dat de klant zelf een vliegsysteem gaat inbouwen?

MVG Contour
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
17-9-2006 00:35
Ik ben eruit hoe ik mijn kasten ga vliegen, deze klant maakt zijn vliegsysteem zelf wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
17-9-2006 09:50
Duidelijk, ik had verkeerd gelezen!

MVG Contour

Terug naar forum Reageer (zonder quote)