Forum > Off-Zone

Grootste blunder tijdens draaien?

(190 reacties. Pagina 8 van 20)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
1-6-2003 22:22

Dj JoBo schreef:

wij doen dat wel eens voor de gein, maar dat is eigenlijk helemaal niet leuk! shocked 8O
daarmee verpest je de naam van je show..., moet je niet doen hun kunnen dat zeer irri vinden...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
1-6-2003 23:45
Soms vliegt er wel eens een stop uit van de verlichting.
Rookmachinne opwarmen (1500w), paar effectjes (2000w)aan en dan de strobe er overheen(1500w), en dan (TE VEEL WATS) pats laugh :D

zegt mijn maat na vijf minuten tevergeefs op knopjes drukken om lampjes te laten flitsen:
"volgens mij doe ik iets verkeerd, want niets doet het meer. Kan je effe kijken?" laugh :D
Hoe vind je nu de juiste stop als het nog smeltzekeringen zijn?
Gewoon de warmste/heetste vervangen.
We hebben uiteraard wel altijd zelf 2 setjes stoppen mee.
(16 a en 25 a)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-6-2003 00:09

Tom schreef:

Soms vliegt er wel eens een stop uit van de verlichting.
Rookmachinne opwarmen (1500w), paar effectjes (2000w)aan en dan de strobe er overheen(1500w), en dan (TE VEEL WATS) pats laugh :D

zegt mijn maat na vijf minuten tevergeefs op knopjes drukken om lampjes te laten flitsen:
"volgens mij doe ik iets verkeerd, want niets doet het meer. Kan je effe kijken?" laugh :D
Hoe vind je nu de juiste stop als het nog smeltzekeringen zijn?
Gewoon de warmste/heetste vervangen.
We hebben uiteraard wel altijd zelf 2 setjes stoppen mee.
(16 a en 25 a)
hehe, wel goed controleren uiteraard... staat helemaal k*t als je dan de zekering van het geluid er ook nog uit trekt... wink ;)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
2-6-2003 00:15
Ach, je overziet niet altijd alles.
Voor we beginnen, controleren we eerst altijd de stoppenkast.
Kijken welke groepen we in gebruik hebben, zodat we, als het fout gaat binnen een minuutje de boel weer op gang hebben.

We gebruiken meestal 3 verschillende groepen voor het licht, zodat als er een stop uitvliegt, er nog genoeg brand.

"Total black out" gebruiken we ook wel eens als effect, dus zelfs als er niets meer brand, hoeft dat nog niet eens zo erg op te vallen als het niet te lang duurt happy :)

Geluid maak ik me minder zorgen over, de continue belasting is gemiddeld veel lager.
Wij sluiten op één 16a groep 5 versterkers tegelijk aan.
Tot nu toe (mark this laugh :D ) geen problemen gehad.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 14:06
Over fouten met licht: ik heb weleens - toen ik nog niet veel deed met DMX - de DMX-gestuurde rookmachine per ongeluk in de par-chase van de lichttafel opgenomen. Die rookmachine moest natuurlijk even op een adres van pagina2 van de lichttafel ingesteld worden, maar dat hadden we toen nog even niet door happy :)

Het probleem was, dat die rookmachine gericht stond op een podium, met allemaal kleine kinderen, die een dansje deden. Dus die parren gingen op knipperen... het gevolg was dat de rookmachine zo vol open ging dat je niets meer van die kinderen zag.

On topic: Het geluid was overigens prima laugh :D
Het moet wel leuk blijven...
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
2-6-2003 16:29
Wij hebben in de plaatselijke muziekschool waar ik en collega Einstijn werken, optredens gehad op 2 podiums. Aangezien er rook nodig was (en we hadden maar 1 rookdoos) hebben we de rookdoos op een hondje gezet om em zo tussen acts door van podium naar podium te rijden. Dit ging alleen een beejte lastig aangezien er veel te snel geswicthed werd tussen acts.

Dus ik rijen met dat ding en ik zet em neer bij het 2e podium, Act afgelopen en terug naar t andere podium. Jack kabel dr in en stomen maar, Niet dus. Wat bleek, De basgitarist van de andere band had de rookmachine jack in zn gitaar gestopt. Dus wij maar op die controller rammen want t ding wou niet werken. En de gitartist maar klagen waarom die zichzelf niet hoorde laugh :D
...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
2-6-2003 21:53
|Ik heb al eens een pleidooi gehouden:
Draden met zelfde pluggen en verschillende functie's, voorzien van een kleurring/codelabel/anders gekleurde kabel.
De meeste foutkans heb je natuurlijk met audio-xlr en dmx-xlr.

Simpel te voorkomen, als je geen geld hebt...... wink ;)
Gewoon alle DMX kabels even merken met een blauw (of anders gekleurd) isolatieplakbandje vlak achter de stekker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 184
3-6-2003 23:33
Ha Gewoon de XLR pluggen bestellen met Blauwe kapjes happy :)

Dat vindt vooral Dre te GEK laugh :D
Lampie erbij??
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
3-6-2003 23:40
Als alle fabrikanten nou gewoon het licht zouden zien, en 5 polig xlr zouden gebruiken, dan was er uberhaubt geen probleem geweest.
Maar ja, dat gebeurt pas 'when hell freezes over'.
Er zijn nu idd wel mooie plugjes te koop in de webshop met kleurcoderingen.
(bestaan trouwens ook voor Neutrik pluggen).

En weer even on-topic:
Als L.J. gaat er ook bij mij natuurlijk weleens wat mis. Het nadeel van de enigma desk is dat je onderste touchpanel heeeeeel gevoelig is. Ik raakt best wel vaak perongeluk de verkeerde toets. En als dat toevallig de strobo of de blinder is, dan staat dat nogal slordig tijdens een rustige passage.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
6-6-2003 11:54
grootste blunder = meest pijnlijke moment

Vroeger (misschien nu nog wel trouwens) kreeg je extra punten als je zonder koptelefoon mixte. Due que-points zette je dan dmv stickertjes op je platen.
Nou en eeeeh het was die dag nogal warm (zeg maar gerust heet).
En wat gebeurt er met de lijm van goedkope stickertjes op een hele warme plaat?
Juist, die wordt zacht en verschuift... De rest kun je wel raden denk ik...
*boom tss boom tss*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)