Forum > Licht

Het echte verschil tussen verschillende TRUSS-merken ?

(108 reacties. Pagina 8 van 11)
Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
28-2-2006 23:36
Vraagje, Dre, Hoe vaak per jaar bouw en breek jij de zelfde fabriekshal op en af? In feite is alles tijdelijk, maar het gemiddelde showtje is toch iets tijdelijker dan de gemiddelde hal. (en daar zijn er de laatste maanden genoeg van gesneuveld her en der in europa ashamed :$ ) Misschien is die vf voor hallen dus aan een verhoging toe? Ik zou het even na moeten zoeken, maar er staat zelfs een tijd voor tijdelijke installaties en het gebruik van harpsluitingen. Als een installatie een bepaalde tijd hangt, moet(nou ja wat is moeten als er geen exacte regelgeving in nederland is) je een harpsluiting gebruiken met moer en splitpen in plaats van de normale borstbout.

klunzje!
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-3-2006 01:37

Dré schreef:

martijn schreef:

Er is toch ook niks mis met 1 brug maken uit Prolyte, en een ander van Alulite? De Prolyte brug gooien we vol met alles wat we kunnen vinden, de brug van Alulite truss laten we leeg.
Ik kan DIT alleen maar omschrijven als stemmingmakerij. Er worden namelijk 2 dingen gesuggereerd:

1. Alulite kan niet belast worden.
2. Prolyte kan niet overbelast worden.

Beetje onzin vind je ook niet???
Op de manier waarop jij het interpreteert is mijn tekst inderdaad complete onzin. Het ging erom dat Laxap het had over verschillende belastingen aan verschillende staalprofielen. Nu ik het stukje terug lees zeg ik dus in feite hetzelde als wat Laxap bedoelde, alleen heb ik het krom geformuleerd. Ik was vandaag al niet al te scherp... ashamed :$ ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Roland33Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2006
Laatste: 22-11-2006
Berichten: 18
1-3-2006 19:12
alle merken truss zijn wel OK maar een combinatie van verschillende merken is gewoon uitkijken met de belasting.

Maar een brug maken van 8meter op 2 statieven vindt ik ook onverantwoord welk merk het ook is.

maar goed ik heb zelf ALUTRUSS en daar ben ik heel tevreden mee en moet ik bijhuren huur ik een komplete contructie ipv losse onderdelen.

Er kan bij de merken mss wel verschil zijn met belasting ( de een iets sterker dan de ander ) maar ik zie meer kromme en kapotte prolyte delen dan de Bmerken. ( mss ook omdat dit minder gebruikt wordt. ) Maar voor drive in gebeuren kun je gemakkelijk de goedkopere merken gebruiken hoor. De meeste drive in shows hebben aan 4 of 6 meter voldoende. En hoer vaak huur je bij ( ik bedoel als je vaak moet bijhuren kun je het beter zelf kopen )
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-3-2006 19:28
Post raakt kant noch wal.

Roland33 schreef:

alle merken truss zijn wel OK maar een combinatie van verschillende merken is gewoon uitkijken met de belasting.
Leuke opmerking. Is hierboven ook al keer of 20 aangegeven. Als je dan besluit dat nogmaals te herhalen omdat je het bijzonder belangrijk vindt, beargumenteer de opmerking dan ook. Komt nu op me over als een "grote mensen zeiden dus ik zeg het ook maar"-opmerking.
Maar een brug maken van 8meter op 2 statieven vindt ik ook onverantwoord welk merk het ook is.
Jajoh, levensgevaarlijk boven de 8 meter op 2 statieven. Doodeng! shut up :X sneaky :V shocked 8O
En hoer vaak huur je bij
Ik huur niet vaak een hoer bij eigenlijk.
( ik bedoel als je vaak moet bijhuren kun je het beter zelf kopen )
Truss kost VEEL ruimte om op te slaan. Dan kan inhuren een stuk voordeliger zijn dan kopen en zelf moeten opslaan.
Light Image
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
1-3-2006 23:15
Ik denk dat er ook een paar gemiddelden door elkaar gehaald worden.
Hierboven wordt gezegd dat een gemiddeldelde drive in show gebruikt maakt van 4 á 6 meter truss.
Maar wat verstaan we onder gemiddelde drive in show. Ik denk dan aan een setje voor 150 man met 2 statieven 8 parren en 2 scanners op truss of niet.
Zo kijk ik er tegen aan als drive in eigenaar. Maar kijk ik naar de grote wereld dan is een gemiddeld showtje 10-12 meter truss met scanners/movingheads enz. Voor een schoolfeest van 600 man. De grote shows zijn dan tentfeestjen of dergelijke.
Misschien is het dus handig dat we niet zeggen een gemiddelde drive in maar geven we een voorbeeld. Want soms heeft een grote drive in helemaal geen truss mee omdat de locatie zo laag is.

Verder kwam ik er van de week achter dat Alulite/Milos perfect op prolyte past.
Is dit al eerder gezegd? zoja dan ashamed :$ ik me.

Bij alpha gebruiken wij als regel dat we met prolyte h30v niet meer al 12m mogen overspannen. Ik vond dat weinig. Ben ik dan gek of heb ik gelijk?
Pearl 2000 in da house!!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-3-2006 23:30
Ik zie niet in waarom je geen grotere overspanning dan 8 of 12 meter kunt maken. H30V kan als ik me niet vergis zelfs tot 20 meter. Zorg er echter WEL voor dat je de belastingstabellen in de gaten houdt. Als je dat doet, is er niks aan de hand.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-3-2006 02:11

Dj Nathan schreef:

Verder kwam ik er van de week achter dat Alulite/Milos perfect op prolyte past.
Is dit al eerder gezegd? zoja dan ashamed :$ ik me.
Alulite heeft meerdere serie's. Als ik me niet vergis is alleen de F-reeks compatible met prolyte.
Maar dat is MIJN mening...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-3-2006 10:49

martijn schreef:

Ik zie niet in waarom je geen grotere overspanning dan 8 of 12 meter kunt maken. H30V kan als ik me niet vergis zelfs tot 20 meter. Zorg er echter WEL voor dat je de belastingstabellen in de gaten houdt. Als je dat doet, is er niks aan de hand.
Waneer je H30V van Prolyte gebruikt mag de maximale lengte van de truss 16 meter zijn. Maar inderdaad zoals je zegt: Hoe langer de overspanning hoe minder gewicht je er per meter aan kunt hangen. Deze gegevens zijn terug te vinden op de website van Prolyte.

Ander gedachten punt: Vergeet niet het gewicht van je kabels mee te tellen.
Roland33Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2006
Laatste: 22-11-2006
Berichten: 18
2-3-2006 11:14
je kunt nog wel grotere overspanningen maken als je wilt maar inderdaad kan je er minder in ophangen.

Maar als je in een openbare ruimte moet staan is het onverantwoord om dat te doen. wij doen meestal om de 6 meter een staander eronder ( kun je tenminste wat lampen eraan hangen )

Maar goed ieder het zijne ( als je bv 16M overspant op 2 statieven wat ken je er dan nog aanhangen ?? niet veel in mijn ogen dus is je truss leeg t0 de 6 meter waar het zelfde inhangt )
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-3-2006 12:33

Roland33 schreef:

Maar als je in een openbare ruimte moet staan is het onverantwoord om dat te doen. wij doen meestal om de 6 meter een staander eronder ( kun je tenminste wat lampen eraan hangen )
Pak de belastingstabellen er eens naast. Volgens mij heb je geen idee van deze getallen.
Maar goed ieder het zijne ( als je bv 16M overspant op 2 statieven wat ken je er dan nog aanhangen ?? niet veel in mijn ogen dus is je truss leeg t0 de 6 meter waar het zelfde inhangt )
Zelfde opmerking: Pak de belastingstabellen er eens naast. Volgens mij heb je geen idee van deze getallen.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)