Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 77 van 289)
Moderator(s): Dré
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
20-12-2004 23:14
ga ik het nou goed begrijpen dat we het hier nogal over belgie hebben ??? ashamed :$ of zie ik dit ook al verkeerd ???
weet wat je doet
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
20-12-2004 23:21
1 x bewerkt. Laatst door Gijstettero op 20-12-2004 23:29

MoveNLicht schreef:

Ben opbouwer en lj die het zichzelf zo ongeveer moet leren ,maar het al wel redelijk goed doet volgens andere lj's
maar ik zal dus naar schatting wat ik hieruit op moet maken 70 euro p/d gaan vragen
Moehahaha mag ik even lachen. Als jij denkt dat jij wel even het licht mag doen op feesten waar 50000 man komen dan heb je of je opdracht niet begrepen of je blaat maar wat. Zo veel feesten van 50000 zijn er namelijk niet en er is maar een select groepje lj's die daar lichtshows mogen verzorgen. Dat zijn jongens die alles weten van de betere hog en pearls, dat zijn jongens die, net als de bekende artiesten op zulke feesten, bekend staan om hun kunnen binnen de licht- en geluid wereld. En dat geldt ook voor de mensen die dat soort dingen opbouwen of de breek doen.
Als jij denkt dat je dat soort feesten wel even kan doen dan zit je heeeel goed mis. Ik werk met verschillende bedrijven zoals jurlights, AED, Focus e.d. en ik weet dat het niet zo gaat van "hee we hebben hier een jongetje die zegt dat hij wel goed is met een lichttafel zullen we die inplannen voor innercity?" Deze bedrijven maken gebruik van jongens met veel ervaring en die gasten weten heel goed wat ze moeten vragen.

Dream on my boy

Maar misschien heb je je wel een nulletje vergist? In dat geval zou je misschien goed naar didier kunnen luisteren want die schetst een heel realistisch beeld voor wat je kan vragen voor een avondje. En de nederlandse begrippen zijn ongeveer hetzelfde, tenminste dat is mijn ervaring. Ik krijg b.v. in de lichtfabriek in haarlem (600-1200 man) voor een avondje knipperen tussen de 75 en 100 euro.
gise...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
20-12-2004 23:22

MoveNLicht schreef:

ga ik het nou goed begrijpen dat we het hier nogal over belgie hebben ??? ashamed :$ of zie ik dit ook al verkeerd ???
Waar wil je het dan over hebben?
Flashlight?, Focus?
Zeg het maar. sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-12-2004 00:04

MoveNLicht schreef:

ashamed :$
Kijk, eindelijk een beetje zelfreflexie.
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
21-12-2004 01:02
Ik ben eigenlijk nog nooit een LJ tegengekomen. Wat grut die iedere avond in diezelfde discotheek met dezelfde set wat op knopjes staat te noemen, de "beste LJ van België" noemen vind ik een beetje vreemd. Ik ken wel operators. Mensen die wél weten waar ze mee bezig zijn.

Over die prijzen : denk aan dagprijzen en verschillende "lengtes" van dagen. Extra's als je crewchief of chauffeur of weet ik wat bent. Prijzen hoeven hier niet gezegd te worden, die zijn afhankelijk van het bedrijf waar je voor werkt. Voor de rest zou ik zeggen : blijf allemaal met de voetjes op de grond, ik denk niet dat op dit forum al veel deftige techniekers gepasseerd zijn. Dus bij al die stoere verhalen : kalmte zal u redden.
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
21-12-2004 08:25
kijk als jullie inderdaad zo slim zijn zijn jullie er inmiddels achter gekomen dat het hier om het bouwen en breken gaat en niet om het draaien zelf en volgens mijn gaan jullie er alleen maar vanuit dat ik het in mijn eentje moet gaan doen yeah right dat wil ik zelf niet eens ben geen robot of dergelijken :S
weet wat je doet
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
21-12-2004 08:41
je begin vraag was wat kan ik voor prijs als LJ vragen.
over het algemeen is de lj de persoon die het licht bedient.
daarna waren wij volgens jou allemaal nogal dom omdat we je vraag niet snapte, want toen was de vraag ineens ''wat kan ik vragen als ik savends lj en overdag bouw''
nu is de vraag '' wat kan ik vragen als ik een lichtset opbouw''

verander je de vraag steeds om verwarring te zaaien of is dit weer zo'n spelletje? (die we de laatste weken wel meer hebben gehad ''raad dit en dat'') razz :p)

misschien kun je wat minder de mensen op dit forum afzeiken!! angry zoals tom ook al aangaf dit forum is niet verplicht, iedereen die hier rondloopt en jou advies geeft doet dit volledig belangenloos.
misschien kun je je houding tegenover de rest van het forum wat aanpassen?

bij voorbaat dank

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
21-12-2004 09:59
Ondanks z'n quote weet hij duidelijk NIET wat ie doet. Doei.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-12-2004 10:03
Geen duidelijke info geven en dan ook nog met een attitude komen, zonde hoor.

Meneer blijkt dus geen LJ te wezen maar kabelopenafrolassistent of zoiets. Wat mag je daarvoor vragen als uurloon? Nou gewoon, hetzelfde als een bollenplukker vraagt, of een Albert Heijn-cassière, of orderpicker, of een schoonmaker. Tel daarbij op de toeslag voor eventueel werk op bijzondere tijden en dagen ('s nachts, feestdagen) en je bent klaar.

Maar Massive heeft helemaal gelijk; we houden erover op. Het meer dan duidelijk zo.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
21-12-2004 11:03
Edit Mod: Helemaal eens. Genoeg zo --> volgende patient
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)