Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM 8.2

(117 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-7-2004 09:37
De ruis is ook hoorbaar op de gewone tulp aanslutingen, vóór de mod van de balanceer eenheid.
Het zit dus in de mixer zelf.
Misschien ben ik wel te kritisch happy :)
Want storend is de ruis zeker niet, hij is slechts hoorbaar met de amp's full on.
Maar de ruis komt niet uit de amp's zelf , want als ik de master los haal hoor je geen ruis uit de boxen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-7-2004 14:58
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 7-7-2004 15:01
Wat foto's:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/8201.jpg

Helaas is ter linkerzijde de frondplate een beetje beschadigd, en heb ik hem moeten bijschilderen.
Dat kan je helaas nooit onzichtbaar doen, maar op de foto is het zichtbaarder dan in het echt.
Rechtsboven mist nog een dekseltje van een knopje, dat staat in bestelling.

Knoppenfeest:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/8202.jpg
Schuifjesfeest:
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/82/8203.jpg

Ben benieuwd wat je er van vind Stephan happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
7-7-2004 15:00
Ziet er zeker wel woest uit!!

hoeveel geld en tijd heb je er uit eindelijk in moeten steken om dit ding weer als nieuw te maken ?
Where words fail, music speaks :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-7-2004 15:01
Wil je niet weten laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-7-2004 15:16
In ieder geval ben ik gedurende dit topic 3 weken op vakantie geweest, dus Tom is er wel eventjes mee zoet geweest.

Ik heb net het hele topic van voor tot achter doorgelezen, foto's bekeken: wat een prachtig project Tom! Net zo leuk om te lezen en te zien als de SL-kleuractie van Rob.

Hoewel we vanaf een foto natuurlijk niet kunnen horen hoe de mixer klinkt of voelen hoe de faders en potjes lopen, ziet het eruit alsof je zeer degelijk en nauwgezet te werk bent gegaan.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-7-2004 17:29
ik sluit me daar volledig bij aan.
neem dat topic over zelfbouw cases-alles opgeslagen,uitgeprint
nu dat mengpaneel weer,alles opgeslagen en weer uitgeprint.
mijn tech docu begint aardige vormen aan te nemen.
Rob en Tom gewoon zo doorgaan,mn mappen zijn nog niet vol.
ben zelfs wel beetje jaloers dat ik dat niet kan/weet.
maar ik blijf leren hier.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-7-2004 17:36

nijhuisr schreef:

Dré schreef:

en natuurlijk door die TL'etjes eruit te flikkeren in de Master (want dat kan echt niet).
haha laugh :D

ach, alle uitgangen van de 8.2 zijn ook uitgevoerd met TL072 ampjes. dus dat zal wel meevallen.
Er is niemand (tenminste die ik ken) die zal beweren dat Dateq overal de juiste keuze heeft gemaakt qua Op-Amps. Ook zou ik niet klakkeloos veronderstellen dat een fabrikant altijd de beste keuze maakt qua componenten (vaak tellen centjes mee en SOMS is een ontwerper niet geheel op de hoogte van de nadelen van een bepaalde Op-Amp).

Als je de Xone mixers bekijkt dan zitten daar ook diverse TL'etjes in MAAR niet overal. Zelfs Dateq weet (in ieder geval een aantal van) de beperkingen van de TL reeks en gebruikt voor de mic amp een 5534 (gelukkig maar).

Maar vervang de summing buss Op-amp maar eens door een STIL exemplaar (zijn 2 Op-Ampjes dus kost je de kop niet) en je zult zien dat de mixer al een HEEL stuk stiller is geworden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
7-7-2004 18:30

Tom schreef:

Ben benieuwd wat je er van vind Stephan happy :)
Errug mooi geworden Tom! Inderdaad jammer dat de dekplaat hier en daar beschadigingen had/heeft maar voor de rest ziet het er top uit en denk ik ook dat hij ook zo werkt. Een heel verschil met de vorige staat.

Ik moet zeggen dat ik dit topic erg interessant vind om te lezen en te kijken (én niet te vergeten te leren). Ik ben zelf maar een simpele ziel in zulke dingen, ik maak alleen maar gebruik van de mixer, maar nu worden toch heel veel dingen letterlijk open en bloot gelegd wat leuk om te zien en te lezen is.

Ik hoop in ieder geval dat je er blij mee bent en dat je de mixer voor een hele lange tijd probleemloos kan gebruiken. Want deze Dateq is dat wel aan je verschuldigt na zoveel werk. wink ;)

MVG,

Stephan
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
7-7-2004 20:55

Dré schreef:

Maar vervang de summing buss Op-amp maar eens door een STIL exemplaar (zijn 2 Op-Ampjes dus kost je de kop niet) en je zult zien dat de mixer al een HEEL stuk stiller is geworden.
Dat zou idd niet veel kosten MAAR wel veel moeite, ik heb namelijk de TL074 gebruikt.

er passen dus geen andere IC's in het voetje, anders had ik dat wel gedaan.
Als iemand met een beter IC komt dan de TL die ook in een DIL 14 voetje past MET de zelfde aansluitingen, hoor ik het graag.

de ruis die nu nog uit het mengpaneel komt word NIET veroorzaakt door mijn gebouwde driver. omdat de line-uitgang dezelfde ruis geeft.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-7-2004 22:31
2 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 7-7-2004 22:36
Nou een feest is het niet. Die knoppen zijn heel apart, je draait de goede kant op maar het ziet er zo "vreemd" uit razz :p. Ik heb ook wel eens zo'n ding thuis gehad, maar kon er niet aan wennen... Toen had ik uit een stukje stikkerpapier pijltjes geknip en die erop geplakt, werd er anders helemaal gek van laugh :D .

Leuke foto's trouwens in dit topic wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)