Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 7 van 24)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
17-7-2003 23:38
Stoppen zou ik nooit als ik jouw was, je hebt zeker al wat leuks opgebouwd, je koopt maar door, je bereid maar uit, en dan kap je er ineens mee??!, nee, echt zonde!!
ERGENS moet je beginnen, veel grote shows/bedrijven zijn begonnen met een gaar HiFi setje en een lichtorgel en weet ik wat allemaal, en moet je eens zien wat ze nu hebben, apparatuur voor complete evenementen, dat is toch ergens begonnen wink ;)

Het is zoals Dre al zegt helemaal een kwestie van doorzettingsvermogen, ik wil ook nog eens een bedrijf hierin beginnen, dat zal moeilijk worden, maar toch wil ik het omdat ik het gewoon schitterend vind om met al dat mooie spul te werken, het op te bouwen, het te bedienen, en vooral omdat ik er meer dan enorm veel plezier in heb.
Als je ergens helemaal voor gaat en je een goed lopend bedrijf hebt, moet je de slechte en magere tijden door kunnen komen, het gaat erom dat je er plezier in blijft hebben, en altijd maar weer DOORZET, OOK in de slechte tijden wink ;), en altijd maar weer de toekomst zonnig in blijft zien [hoe slecht het ook gaat].
Ik WIL dit gewoon, en ik zal dan ook alles op alles zetten om het te laten lukken, hier zal ik in doorzetten, omdat ik het gewoonweg zulk mooi werk vind.

Als je hier echt in doorwil, dan moet je nu zo veel mogelijk ervaring opdoen, elke kans die je hebt grijpen, en blijven investeren, zelfs al heb je B apparatuur, daar kan je het ook mee leren wink ;)
Later spaar je door voor A merken, verkoop je alles wat B is, en ga je maar door.
Je koopt van alles steeds meer, merkt dat je meer grote [goed verdienende] feesten krijgt, weer meer kan investeren, en je uiteindelijk bereikt wat je zelf wil wink ;)
Natuurlijk moet je wel eerst de overweging maken of je er wel in door wil, of het er als gewone hobby bij doet, maar stoppen zou ik zeker niet.
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
18-7-2003 00:24
ok hierbij zijn jullie 2 gekoppeld als bobmax drive in show!! razz :p

he he flauw

back to the topic dan maar ff:

ook de kleine dingen zijn belangrijk
ik had toen dus ook n s*ny versterker met allemaal aan elkaar geknoopte kabels naar n heel bataljon speakertjes
k was toch wel blij dat die amp n beveiliging had
want dit ging helemaal in de fout
ook had ik n ph*l*ps koptelefoon, volgens mij had ik beter n g*m* b*y koptelefoon in kunnen doen!

opvallend is wel dat n maat van mij dus nog 2x de voorloper v/d s**ndcrap dlp1 heeft
deze heet de 1200 ofzo maar deze doen t nog steeds goed tot de dag van vandaag!
wel steeds om de zoveel weken n nieuw snaartje erin ( kassa!! )
kost toch weer bijna 11 euro voor die 2 dropveters shocked 8O
je staat dan wel raar te kijken als na n nieuw snaartje de pitch v/d linker tafel opeens 5% langzamer moet en de rechter 6% sneller bij n mix die je door en door kent en zo goed als even snel wil draaien als voor de snaarvervanging shocked 8O
voordeel v/d pitch was wel dat deze 10% hadden i.d.p.v 8%, maar dat was ook wel nodig laugh :D

zo, nu maar ff n s**ndcrap topic openen in t forum om die zoete herinneringen op t e halen wink ;)
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
20-7-2003 20:06
Mijn eerste DJtool was een Gemini PS626i die ik kreeg voor Kerstmis, aangesloten aan m'n Sony hifi-set, Sony QS CDspeler en Sony Discman. Fijn werkte het echter niet, want die cdspelers hadden vrij weinig opties en die discman had geen instant start, maar dacht eerst een halve seconde na als ik op play drukte.

De Gemini PS626i was wel het perfecte mengpaneel om mee te beginnen en daar heb ik me ook gek op geoefend. Heel handig vond ik die kleine fader voor het volume in de koptelefoon met de master, tja een beetje moeilijk uit te leggen, maar deze optie vond ik echt geweldig en mis ik nogsteeds op de Dateq's en Pioneer's. Maar dat was echt super handig, kweet alleen de naam niet meer.
Erg jammer vond ik toch wel de kwaliteit van de faders en daarom zijn die Gemini's dus vrij aantrekkelijk qua prijs. Na een jaar waren die faders al zo versleten... voelde echt niet fijn aan.
Maar al met al was het echt een geweldige mixer om mee te beginnen.
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
20-7-2003 20:20
mijn eerste dj spul waren 2 Sony platendraaiers en een Phonic 1050 mengpaneeltje met 5 volume schuiven en al PFL razz :p

Vorige maand een Magnedine Mag-10 overgekocht en vanmiddag 2x Technics SL1200MK2 2e hands overgekocht. Mengpaneel voor E150 en de 2 Technics samen voor E630 incl. Stanton 500AL2 (blauwe). De decks zijn wel wat versleten op hoeken en rond de pitchfader (duimplek) maar verder werken ze nog perfect. Ben er erg blij mee happy :)
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
18-8-2003 22:15
Toch nog ff n pic uit de oude doos
kunnen jullie nog ff kwijlen bij zulk *mooi* gear

Klik voor foto...

mzZzlss
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
Dj_K!nkYAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 23-8-2003
Berichten: 14
20-8-2003 00:40
mmm, das hier effe nieuw, wa was mijn eerste licht??

lol, een mini flash van jb-systems, hehe! de volle 20 watt razz :p

nu inmiddels al veel mooi materiaal! happy :)
lol, love the light and the music ! ! !
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
21-8-2003 10:46
Ik ben begonnen met..

Een leuk Sony ALL IN ONE Setje met 2x 50W MISSION boxen (Home HiFi)
Daarbij een velleman mengpaneel (2 kanaals, zonder EQ en HamsterSwitch) en 1 Pioneer CD wisselaar en 1 Sony CD Speler..

Oh ja. En een DISC-O-MATIC licht set (lichtbol-lamp met 4 kleuren Rotor - 15W strobo)

Ach ja.. toen... laugh :D
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
RL soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 9-12-2005
Berichten: 15
25-8-2003 12:59
Mijn eerste set....tjonge, even zien...

Hier bij ons in het dorp begon een twee wekelijke disco avond en ik was uitgenodigd door drie dames (!!)(ik was toen nog zo`n 10 jaar) en zag dar iemand staan met een bak met schijven e.d.

Dat was een mengtafel, tjonge tjonge, ik helemaal hoteldebotel naar en heb hemel en aarde bewogen om ook zoiets te krijgen.

Op de zwarte markt vond ik mijn eertse mengtafel; een Phoni 5 kanaals met din aansluiting, je kent ze wel, voor maar, toen nog, F7,50.

Toch zo`n 3 jaar plezier van gehad, toen kreeg van die dj die tafel; uit de soos.

Later aan een samick sm1200 verknocht geraakt, die na 3 jaar weg gedaan, een behringer 24 kanaals en een dx 1000 erbij, nu ook twee cdj100 een 4 tal sony md spelers.

Voor in de studio een Rotel verseerker uit 800 serie en voor on the road kan ik kiezen ut diverse sets, waaronder Nexo, EV, Dynachord enz enz.

Geen licht.
Waar is mijn gerber nou weer??
SfaasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2002
Laatste: 13-7-2007
Berichten: 7
3-3-2004 16:22
Begonnen in een oud kerk-bijgebouwtje, samen met enkele vrienden.
Op een gegeven moment met zijn 2-en verder gegaan. De een (ik) de geluidsapparatuur laten doen en de ander de lichteffecten.
Begonnen met een discman, simpele sony cd speler, akai casettedeck (via mijn pa, zijn broer vervolgens weer bij mij belandt razz :p), Superscope versterker en Interaudio (BOSE) hifi speakertjes. Als lichten hadden we een JB Systems Colormoon, Sirtaki (dubbele moonflower)JB Systems 700W Foggertje en een simpel strobootje. Klap op de vuurpijl was de bouwstelling (kilootje of tig wink ;)) (van de oom van mijn "collega") die we gebruikten om de spullen op te zetten / aan te hangen.
Na 2 jaar ofzo besloot mijn "collega" er mee op te houden, waardoor ik genoodzaakt was om alleen (en soms met mijn vader) verder te gaan.
Ik trek altijd aan deuren waar duwen op staat ...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
15-4-2004 20:09
Ik ben begonnen met licht

1 spiegelbolset van JB-systems (PAR-36,kleurenwiel enz...)

Op gebied van geluid
Zit ik nu nog altijd met men 1ste mengpaneel (JB-compact) maar die 2 hifi-cd-spelers zijn juist vervangen door 2 CD-20DJ enkeltjes (cd-spelers) van IMG (deze cd-spelers zijn gelijk aan de reloop rc-500, voor wie ze niet kent)

Ik reken dan de HERCULES DJ CONSOLE niet mee (99,99999% van alle DJ's vindt dit toch rommel (ik niet) dus reken ik dit ni mee in de DJ-Set)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)