Forum > Algemeen Forum

Logo's ontwerpen.

(108 reacties. Pagina 7 van 11)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
28-3-2010 20:48

joepurlings schreef:

Dat je logo in zwart/wit ook duidelijk moet zijn, betekent toch nog niet dat je niet ook een gekleurde versie mag hebben?
Zeker waar, maar eerst moet de zwart/witte versie af zijn voordat ik aan kleur begin... happy :).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
28-3-2010 21:17
Ik snap het smiley idee wel, maar vind het best kinderlijk en kneuterig overkomen..
Het letterype zou nog wel kunnen.

Misschien een beter idee om een smiley als 'logo' te gebruiken met daaronder de (meer informatieve?) tekst: 'Sounds good'
Persoonlijk vind ik dat een logo met de bedrijfsnaam geintegreerd vooraal bruikbaar is met 1 woord; niet 2.
het volgende voorbeeld illustreert het tegendeel trouwens laugh :D , maar daarom misschien wel inspirerend?
logotje
Nu vind ik dit niet echt een schijnend voorbeeld (eerder schrijnend) maar er zit wel degelijk een 'smiley' in verwerkt!

Ik zou gewoon lekker gaan ontwerpen met kleur en al, daarna kan je het altijd terugbrengen naar zwart wit..
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
29-3-2010 14:55
Ik ben het vooral eens met YourLive, de naam is best ok, evenals de smiley. Probeer is een 'aanelkaarhangend' lettertype te gebruiken? Dat komt meer serieus over. Voor de rest ben ik het met je eens dat een logo er eerst z/w moet staan. Een logo moet vooral degelijk zijn en goed te verwerken (denk aan borduren op textiel evenals uit frezen voor meubels en daarbij ook nog mooi ogen op de website.) Vandaar dat het zo moeilijk is. Ik zou zeggen, goed op weg, maar probeer er meer 'ernst' in te krijgen.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-3-2010 16:49

Evert J. schreef:

Probeer is een 'aanelkaarhangend' lettertype te gebruiken? Dat komt meer serieus over.
Heb ik mee geexperimenteerd. Ik heb de naam gespeld in een hoop lettertypen die in de buurt kwamen van wat ik in gedachten had, maar de meeste, zeker de aan elkaar hangende, hadden te veel nadelen als slechte leesbaarheid of kleine tirelanteintjes die plakletters/borduren/frezen onmogelijk zouden maken.
Ik zou zeggen, goed op weg, maar probeer er meer 'ernst' in te krijgen.
Yep da's hetgeen waar ik nu nog een beetje mee zit. Ik wil echter geen logo dat zich voornamelijk lijkt te richten op jongeren e.d. (zoals dat party-time logo), daar zijn er al te veel van in drive in wereld en bovendien is mijn doelgroep zeker niet beperkt tot de jongeren.

Ik wil absoluut de naam als logo gebruiken. Een beeldmerk is leuk maar je klant ziet je logo helemaal niet zo vaak, laat staan niet klanten. Een beeldmerk (denk aan die boog van nike) is dan veel moeilijker te onthouden dan een naam als je hem maar weinig voorbij ziet komen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
26-4-2010 12:10

robertoal schreef:

Ik logotje
Nu vind ik dit niet echt een schijnend voorbeeld (eerder schrijnend) maar er zit wel degelijk een 'smiley' in verwerkt!
Je kan rondneuzen op shutterstock. Tegen betaling kun je hier bestanden downloaden en (rechten vrij) gebruiken.
Op De site kan je ook zeer zeker inspiratie op doen. Dat heeft de ontwerper van dit logo duidelijk ook gedaan:
https://www.shutterstock.com/pic.mhtml?id=10093123
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
17-7-2010 11:53
Is hier iemand die mij kan helpen met mijn logo?
Mijn logo is volledig klaar, gemaakt in Illustrator, maar helaas kan ik niet goed genoeg ermee werken.
De vraag is of iemand het voor mij in negatief kan zetten en centreren + opslaan als JPG in enkele resoluties (voor kleine stickers op kabels, maar ook grotere stickers tot bv. een Banner).

Stuur zeker een PM!

Thanks!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
19-7-2010 15:49

marijn schreef:

Is hier iemand die mij kan helpen met mijn logo?
Mijn logo is volledig klaar, gemaakt in Illustrator, maar helaas kan ik niet goed genoeg ermee werken.
De vraag is of iemand het voor mij in negatief kan zetten en centreren + opslaan als JPG in enkele resoluties (voor kleine stickers op kabels, maar ook grotere stickers tot bv. een Banner).

Stuur zeker een PM!

Thanks!
Stuur maar eens naar mij, kan wel iets voor je doen denk ik!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-8-2010 17:22
Ben weer wat verder wezen knutselen met het Sounds Good logo. Ik heb 3 versies gemaakt om wat verschillende stijlen te bekijken. Wat zouden jullie doen?

https://www.bigbangshow.nl/soundsgood/3%20type%20logo%20sounds%20good.jpg
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RicharddvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2008
Laatste: 2-7-2024
Berichten: 76
19-8-2010 17:37

big bang schreef:

Ben weer wat verder wezen knutselen met het Sounds Good logo. Ik heb 3 versies gemaakt om wat verschillende stijlen te bekijken. Wat zouden jullie doen?
Persoonlijk zou ik dan voor de rechtse gaan
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
19-8-2010 18:25
De rechtse!
Nu ook op internet!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)