Forum > Geluid

Plan nieuwe school installatie.

(77 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
17-2-2004 17:11
Ik zou gebruik maken van een goede processor, liefst geen behringer omdat het hier om het belangrijkste apparaat gaat in de geluidsketen. DBX heeft goede. Victor heeft een tweedehandsje geloof ik.
Verder zou ik gewoon nog 1 of 2 COMPOSERS van Behringer kopen. Gewoon prima. Daarin zitten steeds 2 Expander/Gate/Compressor. Dan kan je teminste voor de kick en de zang een compressor gebruiken. Dat lijkt me een goede vooruitgang. Dan nog een galm. Die composers van Behringer kosten helemaal niet zo veel!!!!
correct me if I'm wrong...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 9489
17-2-2004 22:56
Kijk ook dat je mixer meerdere send return schakelaars op ieder kanaal heeft, die je kan toewijzen aan een effect app. zo kan je met minder galm kastjes toe, omdat je met een gerust hart 2 of 4 mic's met de zelfde galm kan laten werken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnvaanderingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2004
Laatste: 2-11-2008
Berichten: 68
10-8-2004 18:26
volgens mij kun je prima de multicom 4600 pro van behringer kopen... er zitten gelijk 4 in 1 doosje wink ;) scheelt ruimte en ik vind m persoonlijk fijn in te stellen... er zit een gate, expander, en compressor op maar gebruik niet te veel en ook liever geen galm en compressor tegelijk...

ik heb mn compressortje nu 3 maand en tis echt goed spul voor de prijs, in de budget klasse staat behringer voor mij op nummertje 1

en het is voor de volume's denk ik handig als je di/GI neemt voor de gitaar een GI simuleert namelijk een 4x12" kast, en als er een bandje komt die wel weten hoe t werkt zorg dan voor 1 a 2 mic's die je achter de hand hebt wink ;) . Zo werkte het bij mij op school ook altijd... het kan tis niet ideaal maar de muzikanten zijn verre van ideaal, zoek dus een gulden(euro) middenweg

groeten Martijn
In het land der blinden is 1 oog koning
Dj_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 11-4-2005
Berichten: 12
18-8-2004 13:00
koop alstebleift geen behringer paneel, dat spul hebben we bij ons ook op school, en dat werkt gewoon BAGGER, de geluidskwaliteit is slecht, en de faders + eq knoppen zijn erg klein en voelen gammel aan... begin hier alsteblieft niet mee...

wat die mics betreft, wij hebben 10 sm-58 op school, 2 senheisser ew 165 en een stuk of acht L16 condensator mics (en met de kerstmusical hebben wij hier meestal niet genoeg aan ashamed :$ )

verder moet ik uit ervaring zeggen, dat je voor 200 man publiek niet of nauwelijks uit hoeft te versterken, als je bijvoorbeeld een musical hebt zijn een stuk of 3 condensator mic's ruim voldoende om het hele podium uit te versterken (bij ons op school is het podium bijna 12 meter breed, en met 3 L16's kunnen wij het hele podium uitversterken) wat uitversterking betreft: wij hebben een yamaha setje op school (weet zo niet welke, zal ik later wel posten) bestaande uit vier topkasten van ieders 500 rms, en twee yamaha bassen van hetzelfde vermogen. de bassen zijn helaas niet van al te denderende kwaliteit, want de kast rammelt als een bezetene sad :( maar de toppen zijn eenvoudig weg perfect voor alle activiteiten die je je maar kan indenken, wij gebruiken ze onder andere voor:

uitversterken van sportdagen
disco's (in combinatie met de bassen natuurlijk wink ;))
ouderavonden
musicals
flim maraton (bouwen we dolbi surround 5.1 in combinatie met 2 active bheringers)
band avonden
klassieke avond

activiteiten van buiten school zoals:

streetdance vereniging
bands

en zo zijn er nog een heleboel dingen, maar dit is eenvoudig weg te veel om op te noemen, het komt er gewoon op neer dat wij bij ons op school ruim 60 activiteiten per jaar hebben. en dat we van alle markten thuis zijn.

wat betreft het kapot gaan van spullen:
bij ons op school beschikken wij over een eigen regie ruimte en een opslag ruimte die alleen toegankelijk is voor leerlingen van de comissie licht en geluid. en bij ons staat zuinig zijn op de spullen hoog in het vaandel, en ik heb nog niet meegemaakt dat er dure apperatuur kapot is gegaan door toedoen van anderen.

dan nog even iets over de bediening van de apperatuur:
wij beschikken bij ons op school over een grote hoeveelheid licht (ongeveer 90 kilowatt aan licht) en geluid apperatuur (geluid staat hier maar een klein deel van bescreven) de kennis die wij beschikken over de apperatuur geven wij continu door aan nieuw binnenkomende leden, waardoor het kennis niveau ongeveer gelijk blijft, verder speelt de factor ervaring ook een grote rol in het hoe en wat van de bediening. want als je meer ervaring krijgt, dan zul je je ook verder gaan verdiepen in de apperatuur waardoor dit allemaal geen problemen meer opleverd

greetzz jan
vinyl junk first klass
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
22-11-2004 16:06
Na lang beraad, adviezen, demonstarties e.d. leek het me leuk om toch even te melden wat er van geworden is.
De keuze is gevallen op... (wat zijn ze mooi al die dozen!)

4 JBL JRX 115
4 JBL JRX 125
4 Crown XLS 602
3 HK Rs 122 aktief
3 HK Rs 122 passief
2 Sennheiser EW 135
18 Sennheiser E845
1 Shure PG DMK drumkit
4 Samson Direc box
1 Yamaha MG 32FX
1 Yamaha MG 16FX

Dit is het belangrijkste, hierbij horen uiteraard voldoende en goede kabels, statieven, snakes, multikabels.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
GizzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-10-2003
Laatste: 29-5-2013
Berichten: 12
23-11-2004 17:43
het uit pakken was mooier echt ik zit ook op maarten zijn school echt het zijn super spullen. laugh :D
it's just me and my psx
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-11-2004 22:13
Nou goede spullen, wat zijn nou goede spullen?
Voor een middelbare school zijn het goede spullen en is het een leuke installatie.
Als het af is, zal ik wat foto's posten.
(en dat is dus volgende week zaterdag, na een uitvoering op vrijdag met de nieuwe installatie)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-12-2004 13:53
Gister een klassendag gehad voor de brugklas. Even wat foto's kunnen schieten.

https://www.geocities.com/covergaauw/
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ImperatorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2004
Laatste: 14-5-2007
Berichten: 4
19-12-2004 15:04
Geen rechten om te kijken als ik erop wil kijken....

Gr. Pim
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
19-12-2004 15:06
Als ik vragen mag, hoezo de JRX125 EN JRX115 ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)