Forum > Geluid

OEM of Technics ?

(70 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
16-2-2004 00:25

Reind schreef:

Hoezo er niemand zijn broodje mee wil verdienen? Bedoel je het sponseren van grote dj's?
nee, ik bedoel dat een dj een open mind moet hebben voordat hij tot aanschaf over gaat.
eens komt er een betere draaitafel........misschien is dit hem wel wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
16-2-2004 01:41
stanton doet wel degelijk aan Product placement.
Tiësto(en ik geloof ook die langharige nederlander) krijgen een flinke som geld om met de stanton te draaien! Nou Tiësto is toch wel een flinke naam!?!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-2-2004 14:16
Ik had het over de ST150 draaitafel van Stanton.

Ik heb nog geen mega advertentie gezien in een dj blad met bijvoorbeel Carl Cox die een ST150 onder handen neemt zoals destijds bij de TT1 en TT2 van Numark en de PDX2000 van Vestax.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
18-2-2004 11:08

DJ-Ipkiss schreef:

stanton doet wel degelijk aan Product placement.
testimonial advertising heet dat trouwens, en niet product placement, das heel wat anders wink ;)

maarre..ik denk zelf dat dit idd wel de manier is om zo'n OEM draaitafel onder de massa te krijgen, gebruik maken van een autoriteit als Tiesto is natuurlijk fantastisch, en gezien zijn populariteit heeft Stanton daar een goede zet mee gedaan. Probleem is dat er 5 OEM merk draaitafels zijn en als die allemaal een autoriteit zouden moeten inhuren voor zoiets, vraag me af of ze dat allemaal zouden doen...kost teveel denk ik. Echter als er 1 mee begint zullen de anderen wel volgen maar toch. En wllicht hebben ze marketing afspraken tussen elkaar dat ze alleen gezamenlijk mogen adverteren? Denk niet dat die merken daar het geld voor hebben, Stanton is wel wat groter dan die OEM draaitafel bedrijven volgens mij.
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
18-2-2004 22:48
Misschien kunnen ze in het adverteren samen werken. Je laat stanton het meest betalen en die staat dus met een bekende DJ de hele tijd. Daarna zeg je, ook te koop onder:(wat korter maar wel dat mensen het zien).
Kunnen ze samen betalen, dan is dit bedrag beter te doen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-2-2004 15:08
Misschien adverteren ze wel niet omdat de één dan kan profiteren van de reclame van de ander -> het gaat immers over dezelfde draaitafels...

Ofwel zijn de draaitafels doordat zoveel merken ze aanbieden, minder winstgevend (door prijzenoorlog) zodat er bijna geen geld meer overblijft voor advertenties.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-2-2004 19:34
denken jullie dat ze 1 draaitafel in de week verkopen,moet je wereldwijd zien en dat uitgesmeerd over een x aantal jaren,verkoopcijfers/omzetcijfers zijn astronomisch!!
reclame te duur???
bull-shit
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-2-2004 21:09

fredje schreef:

denken jullie dat ze 1 draaitafel in de week verkopen,moet je wereldwijd zien en dat uitgesmeerd over een x aantal jaren,verkoopcijfers/omzetcijfers zijn astronomisch!!
reclame te duur???
bull-shit
groet
Op de UK Belgié en Duitsland na heb ik nog nergens iets gelezen over de OEM bak. Vraag me af of ie uberhaupt wel zo bekend is als hier in NL.

Wat dat betreft is het hier in NL wel heel erg snel gegaan qua bekendheid.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
20-2-2004 15:31

fredje schreef:

denken jullie dat ze 1 draaitafel in de week verkopen,moet je wereldwijd zien en dat uitgesmeerd over een x aantal jaren,verkoopcijfers/omzetcijfers zijn astronomisch!!
reclame te duur???
bull-shit
groet
voordat je nou weer eens zo'n loos antwoord geeft, denk eerst ff na. Misschien verkopen ze die dingen nog in niet zoveel landen, niet elk land is immers een DJ markt voor. Het is ook maar net waar ze voet aan de grond krijgen..

Daarnaast zal er wel iets aan ten grondslag liggen zoals gezamenlijke afspraken idd wat Ipkiss zegt. Kan heel goed zijn.

En dat astronomisch hoge cijfers dat reclame te duur is.....das natuurlijk koffie dik kijken. Ze zullen ongetwijfeld een beraming doen en waarsch. willen ze het niet eens zo mega launchen omdat maar zoals Reind zegt...het is veemd dat er weinig over bekend is in andere landen die wél DJ markten zijn..sterker nog, nog grotere marken zijn dan NL..
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
20-2-2004 17:00
De draaitafelmarkt in Europa is vooral erg actief in Duitsland en Nederland (en dan met name die laatste).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)