Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 7 van 22)
Moderator(s): Dré
RicharddvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2008
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 76
8-10-2009 18:20
Ik heb hier freestyler onder vista draaien.
Moest tijdens het installeren wel opgeven dat het .exe bestand als administrator uitgevoerd moet worden.
Hetzelfde geld bij het opstarten van freestyler.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
8-10-2009 19:39
C:\\Winddows\system32\mscomctl.ocx

An error occured while trying to replace the existing file:
Delete failes: code 5
toegang geweigerd.

Click retry to try again, ignore to skip this file or abort to cancel installation
--> opnieuw
resultaat: zelfde fout opnieuw

--> negeren
resultaat:
C:\\Winddows\system32\MSWINSCK.OCX

An error occured while trying to replace the existing file:
Delete failes: code 5
toegang geweigerd.

Click retry to try again, ignore to skip this file or abort to cancel installation
--> opnieuw
resultaat: zelfde fout opnieuw

--> negeren
resultaat:
Hij maakt de installatie af, opnieuw opstarten
Freestyler lijkt et te doen, 3D visualiser lijkt vast te lopen. (en nee laptop zelf niet het programma)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
8-10-2009 20:58

watje schreef:

An error occured while trying to replace the existing file:
Delete failes: code 5
toegang geweigerd.

Click retry to try again, ignore to skip this file or abort to cancel installation
--> opnieuw
resultaat: zelfde fout opnieuw

--> negeren
resultaat:
Hij maakt de installatie af, opnieuw opstarten
Freestyler lijkt et te doen, 3D visualiser lijkt vast te lopen. (en nee laptop zelf niet het programma)
Zelf handmatig het te overschrijven bestand weghalen, opnieuw beginnen en het zou moeten werken.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
9-10-2009 14:09
Zorgen dat je admin rights hebt tijdens het installeren. Installatiebestand selecteren, rechtermuisknop, uitvoeren als administrator kiezen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
9-10-2009 23:57

joepurlings schreef:

Mathijs, ik raad je toch echt aan het advies van Sylvia tot je te nemen.

Alweer blijkt dat je de klok hebt horen luiden, maar geen idee hebt wat een klepel überhaupt is.

Sinds wanneer dacht je dat DMX bidirectioneel was? Weet freestyler welke lampen eraan hangen? Ik dacht het niet...

//offtopic... mits goed uitgevoerd zou het wel mooi zijn bidirectioneel laugh :D
Detecteer lampen! klik, klaar met patchen!
Dat zou inderdaad leuk zijn. Vroeger zijn ze hier ook enigsinds mee bezig geweest met de 5polige DMX standaard.(feedback). Helaas waren PIN 4 & 5 niet zo standaard... razz :p
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-10-2009 01:05
Momenteel is toch echt de RDM-standaard (remote device management) flink aan het oprukken en al in veel tafels/sofware "voorbereid" en in steeds meer fixtures beschikbaar. Gewoon over de normale data-pinnen, niets 5-polig benodigd.
Light Image
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
20-10-2009 12:52
Klopt, alleen onderseunt Freestyler volgens mij geen RDM. En eerlijk gezegd zie ik dat nog niet zo snel gebeuren aangezien FS nog altijd niet beschikt over een degelijke multi-universe output, of een werkende DMX-input voor playbacks (of loop ik nu weer achter, want ik blijf natuurlijk geen programma's volgen die ik niet gebruik).

Ik weet trouwens niet vanwaar mensen het halen dat 5-polige XLR bidirectionele DMX zou zijn. Zoals Jeroen zei, bidirectioneel gaat over hetzelfde aderpaar. Het is RS485 en dat is by design bidirectioneel.
5-polige XLR is gewoon de officiële standaar voor normale DMX. Naargelang de fabrikant worden de 2 extra pinnen mis/gebruikt voor een 2e universe of een DMX-input (niet te verwarren met bidirectioneel :D).
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-10-2009 09:47
en weer bijna een maand verder, nog steeds wel tevreden over het programma.
ik gebruik het om lichtplannen te visualiseren zodat andere et ook begrijpen wat de bedoeling is dat er gebouwd word.
(ipv een tekening, die soms onduidelijk kan zijn)
daarnaast kun je meteen zien of je een beetje het gewenste effect creert. hoewel dit in het echt nog wel een groot verschil oplevert.

maar goed, ik heb nu 2 beeldschermen aangeschaft zodat ik op dual view kan werken (acer x243hq)
maar als ik wil doen waar het voor bedoeld ik gaat hij toch wel erg schokken ligt dit aan mijn video kaart(Nvidia Geforce 6800xt)
of aan mijn werkgeheugen van slechts 2 gig?
proccesor is een AMD athlon dual core X2 240 lijkt me dat daar het probleem niet zit.

wie kan me helpen?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-10-2009 10:00

watje schreef:

maar als ik wil doen waar het voor bedoeld ik gaat hij toch wel erg schokken ligt dit aan mijn video kaart(Nvidia Geforce 6800xt)
Niet zo'n hele recente natuurlijk, al zou dit voor een goed geprogrammeerde visualizer niet bijster veel uit moeten maken; Je kaart is ook weer niet uit het jaar 0. Je zou even een recente kaart voor nog geen 50 euro kunnen halen (Geforce 9500 GT bijvoorbeeld).

Ik denk dat het probleem zit in een nogal in-efficient geprogrammeerde visualizer (en dat heb ik vaker voorbij horen komen) OF in het niet-compatible zijn van je visualizer met je iets oudere videokaart.
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-10-2009 14:50
naja, ik had het eerst op 1 tft, en daar werkte het prima op. en dat was op dezelfde videokaart..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)