Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-11-2024
10-7-2006 11:51

marijn schreef:

Dré schreef:

marijn schreef:

Zo zo, Het is weeral voorbij, was een fars feestje! laugh :D

Truss hangen(Was geen plaats voor statieven)
Overweeg dan de volgende keer gewoon NEE te zeggen (kan wellicht voordeliger uitpakken als het fout gaat...).
Truss werd eerst omhoog gehangen met safety'tje, dan werden er spanbanden rond gedaan met zoon 'rakketak' ding.
Precies. Een safety is niet bedoeld om iets aan op te hangen (het is bedoeld als laatste redmiddel als iets fout gaat).

Een spanband is ook niet bedoeld om iets aan op te hangen.

En waarschijnlijk is ook de constructie van de tent niet bedoeld om iets aan op te hangen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
10-7-2006 12:23

Dré schreef:

marijn schreef:

Dré schreef:

marijn schreef:

Zo zo, Het is weeral voorbij, was een fars feestje! laugh :D

Truss hangen(Was geen plaats voor statieven)
Overweeg dan de volgende keer gewoon NEE te zeggen (kan wellicht voordeliger uitpakken als het fout gaat...).
Truss werd eerst omhoog gehangen met safety'tje, dan werden er spanbanden rond gedaan met zoon 'rakketak' ding.
Precies. Een safety is niet bedoeld om iets aan op te hangen (het is bedoeld als laatste redmiddel als iets fout gaat).

Een spanband is ook niet bedoeld om iets aan op te hangen.

En waarschijnlijk is ook de constructie van de tent niet bedoeld om iets aan op te hangen...
Eerst werdt de lege truss aan een safety gehangen (per kant). Dan werden er spanbanden om gedaan, en zodat de truss nog omhoog kwam met de rakketak. De Safety hing los, dus aan de safety werdt NIETS van gewicht aangehangen.
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
10-7-2006 12:28
een ''rakketak'' is niet bedoeld om mee te hijsen en al helemaal verboden om een last vast aan te laten hangen...
nog 10 berichten en ik word VIP!!
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
10-7-2006 14:06
Lekker veel parretjes happy :)

...maar toch moet ik zeggen dat ik zelf het licht niet echt mooi vind. De kleurencombinaties van de parren vind ik bij een behoorlijk aantal plaatjes niet echt mooi, en ook de bediening had denk ik beter gekund. Ook mis ik bij alle bandjes het intelligent licht?

Voor zover ik gelezen (en gesnapt wink ;) ) heb mag bij dit soort tentjes alleen gerigd worden aan de spanten zelf en niet aan de dwarsliggers tussen de spanten. Hier ben ik echter niet zeker van, dus vraag het de volgende keer zeker even na bij een kundig persoon. En natuurlijk volgende keer met echte hijsmaterialen werken, maar dat wist je al. happy :)
MarijnStandaard Lid
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
10-7-2006 17:16
Hijsen kan je het niet noemen, we hebben gewoon de truss omhoog gehangen en dan alles eraan gehangen.
Intelligent licht hebben we pas met de afterparty gebruikt, op het podium zelf, omdat er maar 1 dmx lijn voorzien was (normaal isdat méér als genoeg, maar er was geen DMX merger en mijn controllers hebben geen inputs razz :p (2 controllers => 1 lijn))

kleuren waren

Ijswit, rood, oranje, groen, blauw
Gewoon wat shases per kleur gemaakt (voor - achter)
Max-dj-psychoEx Lid
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
10-7-2006 18:17
hallo,

Ik vind het er eigenlijk zeker netjes uitzien, mede daarbij denkend aan het feit dat je 15 bent. Dat die truss niet veilig hangt ben ik het overigens helemaal mee eens, maar soms kan het niet anders, de kans op ongelukken mag dan te verwaarlozen zijn maar stel dat er iets gebeurt dan ben jij verantwoordelijk...

Wat ik erg jammer vind is dat mensen hier op het forum vaak onzinnig commentaar geven op klussen die vaak gewoon helemaal in orde zijn, over kabels die in het zicht zijn, kleurenfilters die ze niet mooi vinden of glazen die in de weg staan ? Geen commentaar waarmee je naar mijn mening echt wat mee kan. Zijn de mensen hier jaloers omdat hij op deze leeftijd iets neerzet wat jullie niet voor elkaar krijgen, of ziet het er zo netjes uit dat er alleen te klagen valt over een kabeltje ? Misschien dat een complimentje dan beter op ze plaats is.. ?
It's all about house music, and it always will be
Sound-impulzStandaard Lid
Sinds: 22-6-2006
Laatste: 3-3-2011
10-7-2006 18:22
precies, daar sluit ik me volledig bij aan ik vind namelijk ook dat er teveel gelult wordt over dingen die niet belangrijk zijn. Geef alleen commentaar als die gene er iets mee kan, en complimenten zijn niet verboden ofzo lijtk me ?

Martijn
Out of order
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
10-7-2006 18:43
Kabels in het zicht, glazen in de weg, tuurlijk kan je er wel wat mee! dat zijn juist de dingen waar die persoon in kwestie van leert, en er de volgende keer wel (meer) op let. Truss die niet veilig kan hangen die hang je gewoon niet op, it's that simple. Complimenten worden overigens regelmatig gegeven, maar alleen als het ook een compliment verdient.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
10-7-2006 19:45

sound-impulz schreef:

precies, daar sluit ik me volledig bij aan ik vind namelijk ook dat er teveel gelult wordt over dingen die niet belangrijk zijn. G
rigging is inderdaad niet belangrijk, tot als het naar beneden valt al je materiaal kapot is en met wat pech nog enkele gewonden vallen.

Voor de rest zit het er wel netjes uit idd, de kleuren combinaties van de foto's zijn ook niet echt mijn ding(maar misschien zag het er live beter uit)
exit night into LIGHT
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
10-7-2006 20:12

max-dj-psycho schreef:

Dat die truss niet veilig hangt ben ik het overigens helemaal mee eens, maar soms kan het niet anders, de kans op ongelukken mag dan te verwaarlozen zijn maar stel dat er iets gebeurt dan ben jij verantwoordelijk...
Spreek je jezelf nou tegen?! Aan de ene kant keur je het maar goed omdat het soms gewoon niet anders kan. (kan overigens wel anders, zoals gezegd) Aan de andere kant keur je het af omdat je wel verantwoordelijkheid hebt als er iets gebeurt. Leg uit.

max-dj-psycho schreef:

Wat ik erg jammer vind is dat mensen hier op het forum vaak onzinnig commentaar geven op klussen die vaak gewoon helemaal in orde zijn, over kabels die in het zicht zijn, kleurenfilters die ze niet mooi vinden of glazen die in de weg staan ? Geen commentaar waarmee je naar mijn mening echt wat mee kan.
Dan is mijn mening, net zoals die van een aantal anderen, toch wat anders als die van jou. Kabels in het zicht, glazen in de weg. Lijkt me behoorlijk logisch dat je daar wat mee kan, maar ook op kleurencombinaties kun je dingen aanmerken die niet op smaak hoeven te berusten. Ik zal het eens uitleggen aan de hand van deze foto:

- De kleuren van het backlight zijn erg licht en lijken behoorlijk veel op daglicht, waardoor het effect overdags dus verloren gaat.
- Deze pastelkleuren samen geven een smoezelig, beetje 'viezig' effect. Beetje ongelukkige combinatie dus. Op zo'n podium kun je (in het donker) best goed dit soort kleuren gebruiken, maar het is wel mooi om dat in contrast te doen met fellere kleuren.
Waarom ik dit niet meteen heb genoemd? Het leek me dat dit soort punten wel duidelijk werden wanneer de foto's nog eens goed bestudeerd werden. Je kunt me niet wijsmaken dat je met dit soort punten niks kan.

max-dj-psycho schreef:

Zijn de mensen hier jaloers omdat hij op deze leeftijd iets neerzet wat jullie niet voor elkaar krijgen, of ziet het er zo netjes uit dat er alleen te klagen valt over een kabeltje ? Misschien dat een complimentje dan beter op ze plaats is.. ?
Echt een argument van..."goh, laten we het daar dan maar eens op gooien".
Gaat helaas niet op. Het is een hele mooie klus om te doen, maar helaas ben ik geen persoon die gauw jaloers wordt. En al was ik jaloers, moet ik dan mijn mond maar houden als ik iets zie wat de volgende keer beter kan? Onthou dat kritiek niet afkrakend hoeft te zijn, maar dat het ook opbouwend bedoeld kan zijn. Kritiek op een kabeltje hier en daar, een paar kleurencombinaties. Kan alleen maar nuttig zijn.

Wil niet zeggen dat ik alleen maar negatieve kanten aan deze klus zie. Het is weldegelijk een behoorlijk nette klus, zeker voor een 15-jarige. Een pluim voor Marijn dus! happy :)
Ik vind echter niet dat je, wanneer je kritiek geeft, verplicht bent om daar een liefkozend complimentje tegenover te stellen.

sound-impulz schreef:

precies, daar sluit ik me volledig bij aan ik vind namelijk ook dat er teveel gelult wordt over dingen die niet belangrijk zijn. Geef alleen commentaar als die gene er iets mee kan, en complimenten zijn niet verboden ofzo lijtk me ?
Goh, dus jij vindt kleuren niet belangrijk? Laat de volgende klus al je filterraampjes eens leeg, kun je zien hoe belangrijk kleuren wel niet zijn. Met het gegeven commentaar kan weldegelijk wat gedaan worden, zoals hierboven gezegd. Enne, complimenten zijn niet verboden nee... Maar ook niet verplicht.

sneaky :V shut up :X

Terug naar forum Reageer (zonder quote)