Forum > Geluid

Jb systems VIBE 30 luidsprekers

(98 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
19-1-2005 10:45

MC Party schreef:

Dré al tijd gehad om ze te beluisteren?
Denk dat Dré het wel post als ze getest zijn (alhoewel; een leuke revieuw op de RW18b laat ook op zich wachten sneaky :V )...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
19-1-2005 10:57

maartenc schreef:

Ik had niet echt veel geluid (bass) verwacht met deze versterker. Daarmee dat ik ook bijna achterover sloeg toen ik alles open draaide. Het rendement is gewoon fantastisch. Zuivere hoge tonen met een mooie stevige bas er onder. Tegenover de voorganger pro15 is het verschil enorm te merken. Waar de pro15 te agressief klonk heb je bij de vibe gewoon een fantastisch geluid.
Wat voor vergelijkings materiaal had je voor deze test? (dus een setje wat ernaast stond o.i.d.)
Door internet beperkt
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
19-1-2005 12:21

maartenc schreef:

JB heeft zichzelf zeker overtroffen met deze nieuwe reeks. Ik denk dat er niet veel boxen van deze kwaliteit te vinden zijn voor zo'n lage prijs.

Ik hoop dat diegene die nog aan het twijfelen zijn niet te lang meer zullen twijfelen ;)
Deze reactie is hier in België inderdaad erg dikwijls te horen.
Zelfs mensen die voor de vroegere Pro-series van JB hun neus ophaalden zijn nu ERG positief! Vooral de VIBE12 krijgt hier enorm goede kritieken.
Maartenc, ik kan je verzekeren dat je met je nieuwe versterker nogmaals achterover zal vallen want de VIBE speakers hebben namelijk graag veel eten op hun bordje.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
19-1-2005 12:29
Ik zou graag de vibe 12 eens testen naast mijn pro12 speakers. Eens zien of er werkelijk zoveel verschil tussen zit. Want ik wordt nu wel benieuwd. Overigens heb ik de pro12 live versie, die is weer anders dan de gewone pro 12.
Ik zal hier in de buurt eens opzoek gaan naar de vibe-speakers.
Dance the night away!
LuPuSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-8-2004
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 19
19-1-2005 12:54
Ik vindt de nieuwe Vibe reeks een geweldig goed product van JB...

Mijn boer heeft ze op de testbank gelegd, en dit was het resultaat:

Test Vibe Gamma van JB Systems:

JB introduceerde Vibe kasten enkele weken geleden, wij hebben ze deze week getest. Dit gamma richt zich duidelijk naar het midden van de markt: betaalbaar maar betrouwbaar. Deze kasten zijn gemaakt uit mdf en het spuitwerk is goed. Algemeen kunnen we dit zeggen: looks: 10/10, afwerking: 10/10, gewicht: niet te tillen: de belangrijke zaken bespreken we hieronder:

Vibe 12: De kleinste uit het gamma weegt toch 22 kg: 12" speaker met een 1" driver gemonteerd op een 70°*70° hoorn. Klank: zeer evenwichtig, geen mid problemen. Bassweergave is zeker voldoende voor veel toepassingen. Rendement: 96 db. 200wrms.

Vibe 15: Zelfde principe als de vibe 12 maar dan met een 15". Alhoewel de bassweergave hier duidelijk beter is, is deze vibe 15 de minste qua klank uit de reeks. Het mid wordt bij hoog volume rommelig. Voor disco geen probleem, voor andere toepassingen wel.

Vibe 30: 47 kg zware dubbele 15" kast met dezelfde 70°*70° hoorn. Mooi rendement in de bassen, ideaal voor de mobiele disco. Beantwoord perfect aan de eisen van muziek als techno en dance. 600wrms.

Vibe 18s: Klassieke front loaded 18" basskast met basspoort. Vrij compact, stevig gebouwd (38 kg). Klank: correct. Gaat vrij diep zonder te vervallen in subbass zonder punch. Deze basskast heeft wel wat power nodig. Een c2850 (2*500wrms op 8 ohm) leek ons zelfs nog een beetje te licht om ten volle van deze subbass te kunnen genieten. Combineert zicht perfect met alle andere kasten uit het vibe gamma.

Vibe12+vibe18s: Perfect evenwicht, mid zit perfect waar het moet zitten.
Vibe15+vibe18s: Makkelijk te plaatsen, voor de DJ.
Vibe30+vibe18s: Passen perfect op elkaar. Ideale hoogte van de tweeter (deze 'stack' is ongeveer 1m70 hoog). Wij hebben dit actief getest, en dit is een ideale setup voor wie echt veel bass wil: voor het betere 'dance' werk.

Globale conclusie: JB systems is er terug in geslaagd met een klassiek product de markt open te breken. De kwaliteit is perfect aanvaardbaar en heel wat kasten van concurrerende merken worden nu plots ongelooflijk duur. Met deze prijzen worden deze vibe kasten een echte hype...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-1-2005 14:13
Bij het testen van luidsprekers moet je altijd uitgaan van een benchmark (een losse test van speakers is zo goed als 100% nutteloos). Je moet ze dus A/B'en tegen (liefst zoveel mogelijk) soortgelijk geprijsde speakers.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
19-1-2005 15:06
En verder vind ik trouwens een rendement van 96 dB/w/m vrij laag. In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd razz :p
Door internet beperkt
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
19-1-2005 15:36
Zeker om te weten of JB er nou echt op vooruit gegaan is, zou het leuk zijn om de pro en de vibe reeks naast elkaar te beluisteren. De pro is een prima serie, en de vibe zo te horen ook. Maar met zo'n informatie ga ik de pro's niet vervangen voor vibe's. Dan wil ik toch eerst zeker weten dat ik er op vooruit ga.
Ik heb net iemand gevonden met 2 vibe12. Ik hoop dat ik het met hem voorelkaar kan krijgen om ze eens te vergelijken met mijn pro12. Ik laat het jullie uiteraard weten als het lukt.
Dance the night away!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
19-1-2005 16:01
En verder vind ik trouwens een rendement van 96 dB/w/m vrij laag. In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd
Waar? Ik kom alleen deze tegen.

Overigens is het een nette specificatie indien het voor de verandering eens waar is en tevens voor de verandering eens aan de onderkant van het frequentiespectrum is gemeten wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
19-1-2005 16:10

Rademakers schreef:

En verder vind ik trouwens een rendement van 96 dB/w/m vrij laag. In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd
Waar? Ik kom alleen deze tegen.
In de shop van Dré staat 96, op Beglec staat 96, en achterop mijn Vibe 12 staat ook 96 happy :) Dus dan zal het wel 96 zijn razz :p

Lijkt me een vrij eerlijk opgegeven rendement, want er komt best wel geluid uit de bakjes happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)