Forum > Algemeen Forum

HEELLLUUUPPP!!!

(90 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2005 23:16
Daarom moet je ook gewoon zwijgen over het BMB tegen die lui in de hoop dat ze zich niet inschrijven.

Als men zich daar niet in schrijft en de naam dus niet deponeerd maar jou vervolgens probeert aan te klagen vanwege het oneigenlijk gebruik ben ik benieuwd op wat voor grond ze je willen pakken.

Helemaal omdat de namen niet exact gelijk zijn, maar er overeenkomsten zijn n dat is volgens mij wat anders dan zomaar lukraak een naam van een ander gebruiken.

Ik zou gewoon de zaken even uit laten zoeken door iemand die er verstand van heeft en als blijkt dat ze je weinig kunnen maken een mail naar die lui sturen met de mededeling dat je de dagvaarding dan wel tegemoed ziet aangzien jij er dan van overtuigd bent dat jij niet fout zit.
Dan wil ik nog wel eens zien of er uberhaupt ooit nog wel eens een dagvaardng op je deurmat valt.

Vaak is het pure bluf en volgt er daarna vrij weinig meer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-4-2005 09:12
Zelfs al zou in 1 plaats gelijkwaardige namen voorkomen dan behoud je je nog het recht voor om die te voeren.
Dat word uiteindelijk wel een rechtszaak maar hoe dat afloopt is maar de vraag.
Mocht het niet in dezelfde plaats zijn dan is er weinig aan de hand!!!!!!!!!!!
Dit is een veel voorkomend probleem in de Horeca-Namen bedrijven.
Het is een vaststaand feit dat er meerdere bedrijven zijn met dezelfde naam in verschillende plaatsen in nederland en daar juridisch niets aan te doen is-uitgaande van KVK melding.
Dit is iets waar ik zelf tegenop liep en uitgespeeld heb.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-4-2005 09:15
Of je maakt gewoon vrienden met degene die jou naam voert! Ik heb die gozer die dezelfde naam heeft op msn, en we kunnen mekaar nog wel wat leren.
I'll take you to the KoffieShop...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-4-2005 12:11
Zo, ik heb vandaag weer contact gehad met de beste man.

Hij vertelde mij dat het voor mij inderdaad wel mogelijk is me in te schrijven bij de kvk maar dat dit volgens hem een zware juridische dobber gaat worden en dat ze van plan zijn hier een rechtzaak tegen aan te gooien. Ik kreeg een beetje het idee dat hij gewoon belde om gewoon even over te laten komen dat hij het echt meende. Ik heb hem natuurlijk gevraagd ofdat hij ook daadwerkelijk zijn naam had geregistreerd, en volgens hem was dit allemaal zo. Hij had iig een afspraak gemaakt met zijn advocaat en de kvk op 13 april. Ik ga maar gewoon eens afwachten wat hij mij ten aanleiding van dat gesprek gaat vertellen.

Ik heb er nog steeds goede hoop in dat er hem dan wordt duidelijk gemaakt dat ie niks kan beginnen zonder een inschrijving bij het BMB. (die mij telefonisch hebben bevestigd dat "the royal music" of "RoyalMusic" niet geregistreerd is.) En dat hij dan toch kiest voor een normale oplossing waar hij nou niks van wou weten. (voorgesteld om van RoyalMusic dan maar RoyalMusic.nl te maken, en een stukje tekst met linkje op de homepage van m'n site te plaatsen waarin ik uitleg dat ik niet "dat bedrijf uit almere" ben)

Ik hoor het wel weer,
Roy
Maar dat is MIJN mening...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-4-2005 12:12

fredje schreef:

laptekst
groet
Maar, is dit wel te doen voor een drive-in showtje dat begonnen is uit hobby (en dat nogsteeds is) zonder KvK inschrijving oid?
Maar dat is MIJN mening...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
6-4-2005 12:16
Je zit niet in elkaars vaarwater als ik het goed begrijp.
Ik snap die persoon zijn probleem dan dus ook niet echt omdat er eigenlijk geen sprake kan zijn van verwarring.
Het komt op mij nog steeds over als loze dreigementen.
Darth Crossfader
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-4-2005 12:19
Hij vertelde over de telefoon dat ook hij flink aan de weg aan het timmeren is, en inmiddels (inter)nationaal opereerd (maar vooralsnog niets hier in de regio te doen heeft).

En er zijn natuurlijk ook mensen die alles op alles gaan zetten om gewoon gelijk te krijgen, ookal schieten ze er geen fluit mee op. Ik hoop niet dat ik zoiemand heb getroffen sad :(
Maar dat is MIJN mening...
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 455
6-4-2005 12:23

DJ.T schreef:

Het komt op mij nog steeds over als loze dreigementen.
Het komt op mij over als een eikel.

Jij doet alle mogelijke voorstellen, zoals zelfs een link naar hen op je pagina, maar meneer wil van niks weten. Ik had hem allang... angry (maar hou het toch maar netjes)

Spijtig dat mensen zo met elkaar moeten omgaan sad :(
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-4-2005 15:05
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 6-4-2005 15:11

Eric schreef:

DJ.T schreef:

Het komt op mij nog steeds over als loze dreigementen.
Het komt op mij over als een eikel.
Natuurlijk "lijkt" dat zo. Iedereen zou zo reageren.
Een beetje blufpoker kan geen kwaad. wink ;)
Jij doet alle mogelijke voorstellen, zoals zelfs een link naar hen op je pagina, maar meneer wil van niks weten. Ik had hem allang... angry (maar hou het toch maar netjes)
Voorstellen nooit aan beginnen, gewoon je poot strak houden, dat doet hij immers ook.
Spijtig dat mensen zo met elkaar moeten omgaan sad :(
Thats life, hoe zou jij reageren?

Hetzelfde jaren geleden meegemaakt, ging tevens om dezelfde branche. (muziekinstrumenten) en exact dezelfde naam.
(beide partijen niet bekend bij bmb) Iemand beweerde dat hij dezelfde naam al jaren gebruikte, So what? hetzelfde verhaal, meerdere malen gebeld,dreigementen, rechtzaak etc. etc.

Tegenpartij kon goed bluffen, naams verandering nooit!
Je kan als bedrijf altijd proberen je gelijk te krijgen.
Ik heb hem keurig verteld geen zin te hebben in een welles nietes spelletje en hem vriendelijk bedankt.

Ik heb het er gewoon op aan laten komen, de vraag is of de gemaakte kosten van een eventuele rechtzaak wel de moeite waard zijn.

Einde verhaal, nooit meer wat van gehoord.

Martin.
kvm entertainment
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-4-2005 15:09

kvm schreef:

Einde verhaal, nooit meer wat van gehoord.

Martin.
En wat heeft het je in totaal gekost?
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)