Forum > Algemeen Forum

HEELLLUUUPPP!!!

(90 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
26-1-2003 10:27
Dit bericht is bestemd voor de eigenaar van de Galaxy discoshow.

Omwille van het feit dat onze drive-in met de naam The Galaxy drive-in discoshow is geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau te Den Haag en derhalve een beschermde handelsnaam is in de Benelux, verzoek u per omgaande uw tenaamstelling te wijzigen.

Uiteraard kunt u gebruik maken van onze licentie.
We maken dan graag net u een afspraak om met u een kontrakt op te stellen. U resorteert dan onder onze drive-in show.

Indien u een andere mening bent toegedaan, kunt u zich schriftelijk onder vermelding van uw volledige naam en adresgegevens bij ons melden.

Facilitaire Audio Nederland
Heemsteedseweg 34 A
3992 LS HOUTEN

Zoals jullie kunnen lezen zit ik nu dus in een lastig parket. Aangezien victor er wat verstand van heeft... Is het mogelijk dat wij onze naam houden? De ander geeft aan de naam The Galay drivein discoshow te hebben, waar wij Drive-in Galaxy heten. Is dit een punt waarop wij iets kunnen doen? Let wel, wij zijn nergens ingeschreven en hebben waarschijnlijk ook amper rechten.

Met wanhopige groet,
Peter
Volgende keer Peter!
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
26-1-2003 10:33
je hebt geen kans, dat bedrijf is geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau te Den Haag en jij niet. Je draait waarschijnlijk ook met illegale cd's. Dat maakt, als het echt een zaak wordt, wat ik niet denk, het ook lastig. Als ik jou was zou ik je naam gewoon veranderen. Een preciesdezelfde zaak speelde zich ook af in Leeuwarden. Er was toen een restaurant met dan naam Pinokkio, nou was verderop ook een restaurant met de naam Pinokkio, dat restaurant die verderop zat was er al eerder dan de ander. Ze hebben toen van Pinnokio, Pidokkio gemaakt. Misschien een idee? Je kan je naam ook een beetje veranderen. Bijvoorbeeld naar Drive Inn Show Galaxy's
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
26-1-2003 11:29
Ik zie 2 mogelijkheden:

Of Facilitaire Audio bluft. Ze hebben zich helemaal niet ingeschreven bij het BMB. Jij hoeft dan je naam niet te veranderen. Wel kunnen ze zich natuurlijk alsnog inschrijven (kost dacht ik tussen de 200 en 300 euro), waardoor ze het alleenrecht op de naam kunnen krijgen.

Of ze bluffen niet en hebben zich echt ingeschreven. Je kan ze natuurlijk om een bewijs vragen om hier zeker van te zijn. Als ze ingeschreven staan hebben ze het alleenrecht en zou jij je naam moeten veranderen. Blijf jij dan toch dezelfde naam gebruiken dan kunnen ze je voor de rechter dagen en een schadevergoeding eisen. Of ze dat ook doen is weer een tweede...

Wat ik zou doen: stuur ze de vraag of ze het bewijs van inschrijving bij het BMB kunnen laten zien. Doen ze dat, verander dan je naam. Doen ze dat niet dan kan je gewoon doorgaan.

KvK en illegale cd's hebben hier niks mee te maken. En je naam een heeel klein beetje veranderen is voor zover ik weet niet voldoende. Als zij Galaxy heten en jij Galaxy's is dat niet voldoende onderscheid. Anders heeft ook dat hele merkenrecht geen zin.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
26-1-2003 11:31
Oke, heel erg bedankt voor de info. Ik ben niet van plan het tot een rechtszaak te laten komen. Dat gaat veel te veel kosten. Als ze zich werkelijk hebben ingeschreven zit er inderdaad niks anders op dan de naam te veranderen. Drive-in Awakening lijkt me wel wat.
Toch blijft het lullig. We waren eindelijk op de goede weg, wortrt in een keer onderuit gehaald door zoiets. Practisch gezien is het niet zo'n hele verbouwing (alleen het meubel en de site), maar het doet behoorlijk lullig aan als je zoiets op de zondagmorgen leest. Ik had er echt hoop in dat het iets ging worden.
Ik ben dus best wel droevig nou, dat dit is gebeurd. Misschien komt er nog iets goeds van, heel nieuw begin met de nieuwe apparatuur.

Greetz, Peter :'(
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-1-2003 12:31
Hoe het met het merkenrecht zit weet ik niet precies. Hoe het met het recht op gebruik van naam (dus buiten de registratie als merk) zit weet ik wel een beetje.

Toen wij ons (eind 1994) in wilden schrijven bij de KvK als New Line licht en geluid kregen we een negatief advies van de KvK omdat de naam reeds gebruikt werd door een kappersketen die in dezelfde regio opereerde als wij.

Ik heb toen contact opgenomen met de eigenaar van deze keten en hem het geheel voorgelegd. Hij gaf te kennen dat hij er NIET mee akkoord ging dat wij dezelfde naam gebruikten, ook al zaten we in totaal verschillende branches.

Daarna heb ik me laten informeren over het RECHT van gebruik van naam. Wat geldt is het recht van de EERSTE. De KvK inschrijving is daarin NIET het enige dat telt. Als je aan kunt tonen (bijvoorbeeld door krantenknipsels) dat je de naam eerder gebruikte dan heb JIJ het recht, ook al had je je NIET ingeschreven bij de KvK. Bij ons was dus het geval dat wij 1 jaar voordat de kappersketen z'n naam voor het eerst gebruikte met een stuk over onze (toen nog) drive-in show in de krant gestaan hebben (inclusief naam en de hele mikmak). Hierdoor was het eerste gebruik aangetoond.

Met deze informatie heb ik nogmaals contact opgenomen met de kappersketen met de vraag of ze er nu WEL mee akkoord gingen. De eigenaar gaf te kennen dat hij er nog steeds NIET mee akkoord ging. Daarop heb ik hem laten weten dat er dan wat ons betreft niets anders opzat dan het op een rechtzaak aan te laten komen met als GROTE kans dat hij daarna de naam van z'n kapperszaken kon veranderen.

De eigenaar zag ineens geen enkel probleem meer in onze naam ;-)

Ik ben bang dat deze info niet veel nut voor je heeft maar ik wilde het toch even als anecdote melden (wellicht met als achterliggende gedachte dat "klein" niet altijd "machteloos" betekent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
27-1-2003 19:22
Nog een idee: Ze hebben natuurlijk geen adres of tel. nr. van ons. Alleen dat emailadres en de site. Als we de hele boel nou eens verplaatsen en niks meer van ons laten horen?

Ik vind het zelf niet echt zo'n geweldig idee, want dan zit je later weer met het gekloot. Maar zou het mogelijk/reeel zijn?
Volgende keer Peter!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
28-1-2003 18:35
ik denk niet dat het een goede oplossing is op die manier zou je alleen het probleem maar uit de weg gaan. en zoals je mischien al weet, je moet problemen oplossen en niet uit de weg gaan
schnappi???
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
28-1-2003 19:02

DJ-Psycho schreef:

Practisch gezien is het niet zo'n hele verbouwing (alleen het meubel en de site),
GRAPJAS angry
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
28-1-2003 19:13
en waar slaat dat op?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
28-1-2003 19:43
5 lagen krasvaste parketlak laugh :D
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)