Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 65 van 146)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
3-9-2008 17:32

Sylvia schreef:

Wel vind ik dat er daarbij een verschil is tussen een hoofdact (zanger van band, dj van naam etc.) en mensen die ondersteunende functies vervullen. No offence lichtpikkies, maar jullie vallen m.i. onder de laatste groep, al kan je nog zoveel kunstjes.
Zonder tech's geen show, we zijn allemaal even belangrijk.
Helemaal bij een tour.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
3-9-2008 17:35

Douwe schreef:

Helemaal bij een tour.
Dat zeker, maar als ik zou moeten kiezen tussen licht of geluid zou ik toch liever geluid hebben..
Maar dat is logisch.. natuurlijk gaat het om beide partijen,
Licht brengt een hoop sfeer in.. wat wel zinloos is met onaangenaam geluid...
If it ain't Dutch it ain't much...
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
3-9-2008 20:50
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 3-9-2008 21:18

Douwe schreef:

Helemaal bij een tour.
Zonder vervangende tech geen show.
Heeft niks te maken met wat ik wel of niet belangrijk vind. Ik weet ook hoe een team functioneert.

Het publiek betaalt voor een act, die zien en horen ze. Kun je een andere act neerzetten, valt wel een béétje meer op dan een andere kanaalschuiver, die misschien minder goed zal zijn dan degene die er officieel moet zitten, maar dat zal niet primair bij het publiek opvallen. Wie zet je neer als Madonna of Tiësto het laat afweten? (Niet te verwarren met een standaard bruiloft-dj zoals ik ook was, want ook die is gewoon vervangbaar als het echt niet anders kan.)
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
3-9-2008 21:17

Watt-Xtra schreef:

EN jij bent GEK!! laugh :D ashamed :$ Neem aan dat ik het openlijk tegen je mag zeggen na zo'n actie en jij je niet aangevallen voelt happy :) Ik vind dit eerder iets te maken hebben met zelfmoord neigingen als met werken....

Nee dat willen we niet.
Het was een ongezekerde overstap in een "zwartstaaltoren" dwz liggers van 12,4 cm, het zekeren is net zo gevaarlijk als de overstap. Zekeren doe je in zwartstaal alleen als je op die plek moet werken, klimmen doe je met een Grigri langs een abseil lijn.
Ook heb ik nooit die overstap ziek gedaan, ik zou het wel doen.(extra safety meenemen sneaky :V )

Waar ik me de laatste tijd wel verschrikkelijk aan erger is de helmenplicht. shut up :X
Alsof een collega vanuit zijn hoogwerker 30 meter verderop, dingen naar je gaat gooien.
Was in het Gerledome tijdens een bouwdag van SIR in de hele f*ckin bak, helm op.

Dit vind ik totale onzin. Je moet zelf bepalen of je een helm draagt op een productie.
Werk je dicht in de buurt van de podiumbouwers zou ik een helm adviseren, zo weet ik er nog wel een paar lompe bedrijfstakken. laugh :D
Ik ben niet tegen het dragen van een helm. (heb zelf een Petzl a €50)
Maar om nu voor het gemak van de controlerende hondel** een gebied tergroote van een voetbalveld helmenplicht te maken is in mijn ogen absoluut waanzinnig over the top veilig. Na een half uur drijft die helm van je hoofd.
Hoogwerkers (3 stuks) hebben een beperkt werkbereik, natuurlijk is het normaal dat je onder een hoogwerker een helm draagt. Op dit moment kun je van de arbo een boete krijgen, als je geen helm op hebt als er op 80 meter een hoogwerker staat, ben ik nu de enige die dat idioot vindt? shocked 8O
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
3-9-2008 21:47
Goed geluid met zaal TL's aan is ook redelijk zinloos en kansloos.
als je geen helm op hebt als er op 80 meter een hoogwerker staat, ben ik nu de enige die dat idioot vindt?
Is ook redelijk kansloos. Things never fall up...
Helm op in de directe omgeving waar op hoogte wordt gewerkt is logisch, al heb je minstens extreme hoofdpijn als er iets zwaarders dan een setje handshoenen de zwaartekracht test. Maar goed, regels bedenken achter een bureau is nu eenmaal makkelijk. Zeker als je niet na hoeft te denken over de uitvoerbaarheid of logica er van in de praktijk.
GanzzStandaard Lid
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
3-9-2008 21:54
Van de week midi keyboard binnen gehad, wil dat ding aan sluiten maar geen midi kabel (5P din) maar die had ik wel ergens liggen, na alles in de schuur door gezocht te hebben en nergens die kabel kunnen vinden. GVD en meer gevloek later, verder gezocht en van een 2tal oude kabels een 5P din steker bemachtingt. vervolgens een oude serieele kabel gemold en de din stekers eraan gezet. Bij een kant kon dat nog overnieuw want ik was vergeten de stekker zelf eerst over de kabel heen te schuiven...

Daarna met kabel naar boven gerent en de kabel aangesloten. Ik had alleen nog een usb verleng kabel nodig voor de voeding want die gaan via usb bij dit ding. Ik pak de krat met usb kabels e.d. en wat ligt daar bijna bovenop... een 5P din kabel... shut up :X

Uiteindelijk bleek hetgeen wat ik wou ook niet te werken... een geval van RTFM
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
DJ-RobinStandaard Lid
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
4-9-2008 12:33

Douwe schreef:

Het was een ongezekerde overstap in een "zwartstaaltoren" dwz liggers van 12,4 cm, het zekeren is net zo gevaarlijk als de overstap. Zekeren doe je in zwartstaal alleen als je op die plek moet werken, klimmen doe je met een Grigri langs een abseil lijn.
Ook heb ik nooit die overstap ziek gedaan, ik zou het wel doen.(extra safety meenemen sneaky :V )

Waar ik me de laatste tijd wel verschrikkelijk aan erger is de helmenplicht. shut up :X
Alsof een collega vanuit zijn hoogwerker 30 meter verderop, dingen naar je gaat gooien.
Was in het Gerledome tijdens een bouwdag van SIR in de hele f*ckin bak, helm op.

Dit vind ik totale onzin. Je moet zelf bepalen of je een helm draagt op een productie.
Werk je dicht in de buurt van de podiumbouwers zou ik een helm adviseren, zo weet ik er nog wel een paar lompe bedrijfstakken. laugh :D
Ik ben niet tegen het dragen van een helm. (heb zelf een Petzl a €50)
Maar om nu voor het gemak van de controlerende hondel** een gebied tergroote van een voetbalveld helmenplicht te maken is in mijn ogen absoluut waanzinnig over the top veilig. Na een half uur drijft die helm van je hoofd.
Hoogwerkers (3 stuks) hebben een beperkt werkbereik, natuurlijk is het normaal dat je onder een hoogwerker een helm draagt. Op dit moment kun je van de arbo een boete krijgen, als je geen helm op hebt als er op 80 meter een hoogwerker staat, ben ik nu de enige die dat idioot vindt? shocked 8O
Snap wel dat het niet fijn is een helm op te werken. Zelf heb ik in de Arena de hele nacht met een helm op gelopen en werkt niet altijd even fijn.... Als je geen helm op hebt en er gebeurt wat is het niet je eigen schuld maar krijgt je leidinggevende er problemen mee. Moet er toch ook niet aandenken een truss pen op je kop te krijgen van 30 meter hoogte dan ben je toch blij dat je een helm op hebt wink ;)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
4-9-2008 12:41

DeMennooos schreef:

Goed geluid met zaal TL's aan is ook redelijk zinloos en kansloos.
Nou... Ik heb het een keer moeten doen in een zaal (storing in hun systeem waardoor alle TL verlichting uit veiligheid aanging) en heb er verrassend genoeg zeer weinig last van gehad. Feest ging gewoon lekker door.

Idem bij de buitenfeesten overdag. Ik heb niet echt de indruk dat zulke feesten floppen vanwege het aanwezige zonlicht (en toch kan ik dat zonlicht NIET dimmen, niet van kleur laten veranderen en ook kan ik niet die gobo (full open) veranderen).

Ik kan dan ook naar eer en geweten zeggen "ik heb wel eens een feest gehad bij TL licht maar nog nooit in stilte"... En ik vertel dat dan ook vaak ;-)
als je geen helm op hebt als er op 80 meter een hoogwerker staat, ben ik nu de enige die dat idioot vindt?
Is ook redelijk kansloos. Things never fall up...
Het is natuurlijk niet alleen voor dingen die op je hoofd vallen maar ook voor dingen waar je je hoofd tegenaan stoot. Zonder helm kan dat wellicht leiden tot gevaarlijkere situaties dan met helm. Geen idee of dit in de praktijk zo is maar ik haal het bij deze maar even aan als mogelijk argument.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
4-9-2008 19:49
Tl is toch veel ongezelliger als zonlicht, meestal zijn deze open air feesten ook andere feesten. Da's geen dipsko.

Veel feestjes kan je ook gewoon met TL doen, maar een schoolfeest o.i.d is denk ik wel lastig te doen met TL.
Dat is toch minder spannend
En natuurlijk is iedereen ineens zo lelijk met TL aan wink ;) wink ;), en daarbij, hetis ineens geen 'disco' meer.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
SoundExperienceStandaard Lid
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
7-9-2008 13:36
Vrijdag ook weereens wat meegemaakt.

We moesten draaien op een bruiloft waar weinig informatie over bekend was (geregeld via een ander bedrijf). Dus we lieten alles maar op ons afkomen. Maar we hadden niet verwacht dat meer dan de helft van lietouwse afkomst was en amper nederlands spraken laugh :D.

Was wel grappig om mee te maken, en had niet verwacht dat ze daar ook fransje bauwer kenden.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)