Forum > Algemeen Forum

Weer eentje die een Drive-in verzamel-site begint.

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-5-2004 12:35
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 19-5-2004 13:05
De eerste mailing viel inderdaad in de categorie spam, omdat we er enkel commerciele doelstellingen mee hadden. Vanaf de tweede mailing bieden we echter ook gratis diensten aan waaruit wij ook voordeel halen (nl een uitgebreidere database). Dit past ook beter in onze strategie, namelijk een win-win situatie creeren voor al onze doelgroepen.

Overigens heb je een volledig geautomatiseerde mail ontvangen toen je op de mailinglist werd gezet. Hier stonden ook instructies in hoe je jezelf volledig automatich kan verwijderen, namelijk door een mail te verzenden naar majordomo@drive-in-shows.net, het onderwerp leeg te laten en in de body de tekst "unsubscribe prospects" te zetten. Doe dit wel vanaf het mailadres waarop je de mailing ontvangt, anders herkent de list je niet. Vanaf de tweede mailing staat deze manier ook onderaan de mail.

Nogmaals, het is niet onze bedoeling jullie te spammen. We willen graag een win-win situatie creeren voor zowel de drive-in-shows dmv extra (gratis) promotie als voor onszelf. Jullie suggesties zijn daarbij meer dan welkom.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-5-2004 12:51

YourLiVe schreef:

De eerste mailing viel inderdaad in de categorie spam, omdat we er enkel commerciele doelstellingen mee hadden. Vanaf de tweede mailing bieden we echter ook gratis diensten aan waaruit wij ook voordeel halen (nl een uitgebreidere database). Dit past ook beter in onze strategie, namelijk een win-win situatie creeren voor al onze doelgroepen.

Overigens heb je een volledig geautomatiseerde mail ontvangen toen je op de mailinglist werd gezet. Hier stonden ook instructies in hoe je jezelf volledig automatich kan verwijderen
Maar welke lijst gebruik je dan voor de tweede mailing? En hoe ben je aan de adressen van je eerste mailing gekomen? Het werkt m.i. niet zo dat mensen zonder hierom te vragen mails krijgen, en dat dit pas stopt NADAT je dit zelf hebt aangegeven. Maargoed, ik ben nul thuis in wetgeving hieromtrent. Is het zo dat ongewenste reclamemail alleen gezien wordt als spam op het moment dat er alleen diensten tegen betaling in worden aangeboden?

Het is meer dat deze marketingstrategie absoluut niet de mijne zou zijn. Hope it works for you.
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
19-5-2004 12:52
Ik wil toch ook even mijn mening geven over bovenstaande.
Laat ik voorop stellen dat ik (gelukkig) geen email(s) heb gekregen.

De indruk die ik uit dit topic krijg, is dat niemand om deze mailing heeft gevraagd. Je geeft terecht aan dat het eerste mailtje inderdaad spam was.
Nu lees ik in de tekst hierboven de volgende tekst:
Overigens heb je een volledig geautomatiseerde mail ontvangen toen je op de mailinglist werd gezet.
Zoals het er nu staat, lees ik eruit dat jullie mensen op jullie mailinglist zetten.
Corrigeer me als ik het mis heb hoor.
Het ongevraagd opgeven van emailadressen zonder confirmed opt-in is ten allen tijden zeer verwerpelijk. Bovendien zijn er zeker een aantal providers die dit niet toelaten.
Plaats dus alleen andermans emailadressen op een mailinglist als je daar aantoonbaar toestemming voor hebt.
De toelichting 'win-win' is in dit geval totaal niet van toepassing, hoe goed het doel ook mag zijn.

Overigens is de naam van de mailinglistsoftware majordomo en niet majordome.
Misschien dat het bij jullie anders heet, maar controleer dit anders even.
[edit] nog even een linkje erbij: www.spamvrij.nl/docs/e-marketing.pdf [/edit]
-- Let's do it my way and get it right the first time --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-5-2004 13:50
2 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 19-5-2004 13:54
We hebben de mailinglist inderdaad zelf samengesteld. De gegevens hebben we gehaald van andere webportalen. Hoewel het vanaf vandaag verboden is particulieren spam te sturen, geldt dit niet voor mailings aan bedrijven. Aangezien een drive-in-show bedrijfsmatig opereert en we de mailing verzenden aan jullie drive-in-show is dit nog steeds wettelijk toegestaan. Ook dit is te vinden op www.spamvrij.nl en andere bronnen omtrent de wetgeving rondom spam.

Nogmaals, iedereen die zich wil afmelden van de mailinglist kan dat volledig automatisch doen (PatrickK, het is inderdaad majordomo, excuses). Wij hebben er niets aan mailings te versturen aan mensen die ze niet willen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-5-2004 13:52
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 19-5-2004 13:58
Uit de reacties in dit forum op te maken heb je een hoop mensen gemaild die geen bedrijf zijn, maar kids van een jaar of 15/16 met een hobby en een website...als je die in je tweede mailing ook aanschrijft, dan ben je dus tegen de wet bezig. Ik zou die lijst maar eens flink opschonen. Of beter nog: deze wegmikken en een nieuwe samenstellen met alleen adressen erop van mensen die zelf hebben gevraagd om op de hoogte te worden gehouden.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-5-2004 13:53

YourLiVe schreef:

Hoewel het vanaf vandaag verboden is particulieren spam te sturen, geldt dit niet voor mailings aan bedrijven. Aangezien een drive-in-show bedrijfsmatig opereert en we de mailing verzenden aan jullie drive-in-show is dit nog steeds wettelijk toegestaan.
De meeste drive-in shows hier operen vanuit een hobby gedachte, zijn niet ingeschreven bij de KVK en KUNNEN dan nog steeds volledig legaal bezig zijn hoewel het dan nog steeds een particuliere aangelenheid is dacht ik zo.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-5-2004 13:58
3 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 19-5-2004 14:14
Een hobby die geld oplevert is geen hobby, dat is een bedrijf. Of je ingeschreven bent bij de KvK is slechts het onderscheid tussen zwart en wit werken. Zwart werken is overigens nooit legaal...

Hoewel wij volgens de wet denken te handelen is het niet onze bedoeling irritatie op te wekken door onze mailings. We zullen binnenkort een mailing versturen met daarin ons standpunt mbt de keuze voor handhaving van de opt-out of over te gaan op een opt-in mailinglist.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-5-2004 14:09
Hoeveel geld dacht je dat die hobby drive-ins opleveren? Neem maar van mij aan dat daar scheppen geld bij moeten.

Wat betreft de verzamelsite: ik zal zelf niet gauw betalen voor een vermelding van een link. Er zijn ontzettend veel sites met links naar drive-in shows en de meeste daarvan zijn gratis. Alleen als een betaalde site echt iets toevoegt zou ik bereid zijn te betalen. Of jouw site iets toevoegt? Misschien, in de toekomst. Dat ga ik dus eerst maar eens afwachten.

Toch veel succes met de site. De toekomst zal het leren!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
19-5-2004 14:12
Een hobby kan heel goed geld opleveren, dat hoeft nog lang geen bedrijf te zijn.
Echter 99% van de drive-ins hier levert het draaien geen geld op, dit wordt meteen geinvesteerd in materiaal.
Je kan ook heel goed wit werken als je niet bij de KvK ingeschreven staat!
Ik denk dat jij je maar eens wat meer moet gaan verdiepen in de stof die hier overal over te vinden valt.
Wat wel als een paal boven water staat: je hebt mailtjes gestuurd naar particulieren, een groot deel hier is namelijk niet eens drive-in maar zelfstandig technicus of dj, geen bedrijf dus. Jij bent dus zelf illegaal bezig!
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
19-5-2004 15:59

YourLiVe schreef:

Beste Tom,

We hebben momenteel al een soortgelijke actie. We bieden onze advertenties aan met 50% korting, waardoor je voor het eerste half jaar niets betaald.....
Maar voor het tweede half jaar wel verplicht bent om te betalen.....
Wie garandeerd mij dat jullie zo lang er zijn, wie garandeerd mij dat het echt geld opbrengt.

Als je het zo wilt doen, zou je moeten zeggen:

Eerste half jaar gratis, en als het dan niet bevalt, zonder verdere kosten einde verhaal,
Of
als het wel bevalt, kosten: € xx,xx


En dan niet stilzwijgend laten ingaan, maar netjes aankondigen:

Je hebt nog één maand gratis adverteren bij ons, als je wilt dat de ad blijft dstaan, dien je € xx over te maken op: XXXXXXX
en dan kontinueren wij je ad een jaar.

enz.
en dan steeds na 11 maanden weer keurig dit bericht.
Dan zou je het netjes doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)