Forum > Algemeen Forum

Weer eentje die een Drive-in verzamel-site begint.

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
23-4-2004 11:05
Nou, ik zal het maar eens aanroeren:
Vandaag zijn we weer via E-mail benadert om aan een of andere site mee te doen.
Herken jij jezelf hierin?
Je hebt een eigen drive-in-show, maar zou best wat meer willen draaien. Of eens ergens anders dan alleen in je eigen regio.
Maar ja, je hebt geen budget voor professionele (landelijke) promotie. Of toch wel?!
JA! wel bij drive-in-shows.net, want wij bieden je nu de kans om je show professioneel te promoten vanaf slechts € 20,00 per jaar!
Das nummer zoveel-en-twintig dit jaar.
En de site zag er niet eens zo profi uit sad :(
Na even verder zoeken, werden we al snel op een drive in show van de eigenaren doorgelinkt, welke redelijk van kwaliteit was, maar echt niet een grote professional genoemd kan worden, als ik af moet gaan op de party-picks.

Een kleine waarschuwing:

We hebben ons al vaker op lijstjes van dit soort initiatieven mogen bewonderen, zelfs ZONDER dat we hier toestemming vor gegeven hebben,
of laat staan,
een vergoeding hebben betaald.
Men wil gewoon een zo groot mogelijke data base, en zet iedereen,
waarvan ze vinden dat het ook maar een beetje lijkt erbij,
om indruk te maken op mogelijke klanten.
De praktijk is meer dat men dan veel bezoekers krijgt, omdat ze willen dat jij als drive in een link op je site plaatst naar hun,
met het gevolg dat ze meestal ZELF eerst hun eigen shows vullen,
en pas daarna gaan doorverwijzen, als ze dat al zouden doen.
Een goede truuk om er zelf beter van te worden dus......

Ik heb mijzelf al op meer dan 20 sites aangetroffen, misschien dat het er wel veel meer zijn.
Vaak krijg je dan een mailtje dat je een opdracht gedaan hebt tot plaatsing, en wil men ff vangen.....
Wij hebben nog nooit betaald voor reclame op andere site's,
en zullen dat waarschijnlijk ook nooit gaan doen!
Hier in de boekhouding verdwijnen deze facturen dan ook linea recta in de prullenbak.
En meestal hoor je er dan niets meer van.

Dus jongens trap er niet te makkelijk in.
Als er iemand hier wel goede ervaringen heeft met een boekingskantoor of een site, laat het dan eens weten, daar kunnen we allemaal plezier van hebben.

Ik heb even na gekeken bij mijn webhoster;
Tot nu toe hebben we de afgelopen maand slechts enkele tienatallen verwijzingen van andere Dj sites kunnen vinden, en welke waren dan van potentionele klanten, want er zijn genoeg collega's die ook de hele dag achter hun pc zitten om de concurrentie te bekijken..... razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-4-2004 14:24
Mailwasher weet hier wel raad mee. "Possible spam" had hij er van gemaakt... happy :)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-4-2004 18:52
klopt, heb hem ook gehad!

erg kansloos weer, zo'n site kan pas nut hebben als ie veel bezocht word door zoekende klanten... en wie kent die site nou? (het ziet er niet uit ook)
Music is what feelings sound like...
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
23-4-2004 22:09
Ik inderdaad de email ook gehad. Het zelfde probleem hier. Ik kom mezelf ook steeds vaker tegen en echt op sites waar ik nog nooit van gehoord heb. Laatst werd ik zelfs gebeld door startkabel of ik intresse had om te adverteren. Ook trouwshop.com (ofzoiets..) belde mij voor een advertentie, kost MAAR 300 euro per jaar.
De enige site waar ik echt veel hits door krijg is driveinshow.pagina.nl, hierdoor krijg ik ook echt opdrachten (2-3 per jaar). Toch blijft de beste reclame gewoon je show zelf. Als je zorgt dat je: goede apparatuur hebt, meedenkend met de klant bent, net iets extra's doet (buitenverlichting, beamerpresentatie enz.), alles er netjes uit ziet en het feest een succes is, dan lult iedereen dat aan elkaar door. Zeker in het bloemendaalse/ Aerdenhoutse hockey kak-circuit waar ik draai.
Zelf zit ik er aan te denken om nog een (inmiddels 4e) bedrijf op te starten onder de naam feestje.com. Hierin wil ik dan mensen een compleet concept aanbieden. Elke regio een goede Drive-in show, ik zelf regio amsterdam-haarlem. Maar behalve licht en geluid ook catering, aankleding, locaties enz. Mensen worden steeds luier, alles is steeds meer gebaseerd op dienstverlening. Dus als mensen een compleet feest kunnen bestellen vinden ze dat vaak ideaal. Dit geldt zeker voor de mensen met geld.
Kleine conclusie: te weinig goede aanbieders van verzamelsites om het intressant te maken. Zorg eerst dat je een verzorgde goede show neerzet, want dat is de beste reclame!
gise...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-4-2004 22:20
beetje off-topic, maar kreeg laatst dus ook weer een ongevraagde aanbieding via de mail:

ik kon een cd bestellen, met meer als 10.000 email adressen erop! 'perfect voor uw reclame doeleinden!' voor 300 euro ofzo!

ten eerste heb ik niet eens om dat mailtje gevraagd (nog niet eens zo erg, krijg al zoveel zooi)
maar het lulligste is, dat ik dus waarschijnlijk (95% zeker) OOK op die CD sta!

hoezo ongevraagd je email adres misbruiken...
Music is what feelings sound like...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
23-4-2004 23:54
Die mail heb ik ook gekregen.. Met email adressen, huisadressen enzo.. Telefoon NR´s als ik het me goed herinner...
Terwijl dit gewoon niet mag!! (email is spam,huisadressen in ongevraagde reclame)
ik heb dat mailtje meteen weggeflikkert..
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
24-4-2004 11:55
Eigenlijk moet je dit mailtje bewaren en gewoon doorsturen naar justitie of een of ander bureau dat dit soort dingen afhandelt, dit is gewoon misbruik.
Darth Crossfader
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
24-4-2004 12:03
Had hem ook gekregen, en heb even de url bekeken maar zag er te amateuristisch uit, en niet leek me niet echt de bron van klussen..

grtz,
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
24-4-2004 13:47
Ik kreeg die mail ook, maar ik vind driveinshow.pagina.nl wel genoeg... ik denk zelfs dat er meer mensen op die manier komen als via die site. plus dat je dan ook makkelijker met bepaalde zoekmachines word gevonden geloof ik...

betalen voor reclame vind ik hier echt onzin, dat moet gewoon via via gaan (en dan reken ik driveinshow.pagina ook even mee, omdat je hier ook niet hoeft te betalen).
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
24-4-2004 14:20
Ik vind het echt supernepperij.... er is namelijk al zo'n site die GRATIS!! is... www.drive-in-shows.nl
Ik heb het mailtje dus ook lekker verwijderd... en ga er ook niet op in.
En laat me raden... die drive-in show die al op hun hoofdpagina stond... die zal wel van hunzelf (of kennisssen) zijn.

Fossalta

Terug naar forum Reageer (zonder quote)