Forum > Geluid

Welke Super OEM tafels

(67 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
3-5-2004 22:05
[offtopic schreef:

Dré schreef:

Ik wil lekkere stille kastjes met een heatpipe (Shuttle of zo). Staat ook nog een lekker trendy.
In je dromen zeker. Ik heb hier ook zo'n shuttle, dus mèt heatpipe.
Maar zo stil vind ik 'm zeker niet.
Op die heatpipe zit ook een mooie fan hoor.
Fan heeft drie standen, afhankelijk van de temperatuur.
En stand twee of hoger wil je echt niet op je bureau hebben staan.
En in de voeding zit ook nog een fan(netje).
Hij staat op je bureau, dus je zit er weer dichter op dan een tower op de grond.

Wat betreft het trendy: zeker weten!
Hier een shot van mijn setup: www.pakalkman.nl/images/shuttle.jpg
Dit is mèt de los verkrijgbare blauwe frontverlichting razz :p
En een slotloader in plaats van een tray -> nog trendy'er
En een blauwe powerled -> wow, helemaal in de mode laugh :D
En een losse firewire brander, èn een losse firewire hdd, want dat is het nadeel van een shuttle: krap met de ruimte.
[/offtopic schreef:

-- Let's do it my way and get it right the first time --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
4-5-2004 10:24

PimW schreef:

Mijn beide buren hebben pc's van de Aldi en bij beiden kon ik de cooler niet of nauwelijks horen.
De nieuwste Medion PC (van Aldi) fluit. Ja echt die fluit. Dat komt omdat de ventilator op de grafische kaart wind blaast over een heatsink, en dat zorgt voor dat fluitend effect. Net zoals een panfluit of als je op een leeg colaflesje blaast...

Ikzelf heb ook een Medion PC (zo'n 4 jaar oud) en ik moet zeggen dat die zeker NIET stil is. DVD speler slaat overigens steeds tilt, zodat ik deze niet meer gebruik.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-5-2004 11:41

PatrickK schreef:

In je dromen zeker. Ik heb hier ook zo'n shuttle, dus mèt heatpipe.
Ik heb er hier 3 en ze maken inderdaad een (als je processor flink laat werken want je hebt een temp controlled fan in dat ding) takkeherrie. Tenzij je ff de dremel ter handen neemt en ze gaat modden. Ik heb die SB65G2 in de huiskamer onder handen genomen met de dremel en daar heb ik andere fans op gemonteerd (stillere en een iets grotere) en die is nu wel stil geworden (uiteindelijk :P )

En shuttle maakt alleen nog maar bare bone's met heatpipe's. En alle andere fabrikanten doe het tegenwoordig ook zoals Epox - MSI - Asus e.d. Helaas is het een verre van perfect systeem maar das een ander verhaal.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
4-5-2004 11:42

PatrickK schreef:

[offtopic schreef:

Dré schreef:

Ik wil lekkere stille kastjes met een heatpipe (Shuttle of zo). Staat ook nog een lekker trendy.
In je dromen zeker. ...[knip]... met de ruimte.
[/offtopic]
Zalman (www.zalman.co.kr) heeft een TNN [totally no noise] behuizing, die heb ik gehoord, naja voor zover mogelijk - en die is écht stil. Klik: test.zalman.co.kr/english/product/TNN500A.htm

Nadeel is de prijs :X\

edit: Wat nog een voordeel kan zijn, hij past geloof ik ook in een 19" rack. Maar dat weet ik niet zeker.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
4-5-2004 11:55
Sorry voor het off-topic gebrabbel.

Er zijn nog wel meer factoren die herrie produceren. Ik had mijn pc een keer uitelkaar gehaald en alle herrie schoppers 1 voor 1 aangesloten. Eerst de voeding die maakte bijna geen geluid, toen cpu-fan die maakte ook bijna geen geluid toen de videokaart en die maakte echt veel meer herrie en als ergste de 2 hardeschijven...
Die heb ik zo ingesteld dat ze standby gaan als ik er een uur niet op kom, dat scheelt echt een hoop. Je kan ook nog rustig in windows rond kijken of internetten zonder dat de hardeschijf nodig is.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
4-5-2004 12:25
conclusie: lees er eerst een paar reviews op na voordat er besloten wordt tot aankoop over te gaan (tweakers.net , hardware.info).

en over die aldi-pc: mijn ene buur heeft ook het nieuwste model (2,5 maand oud hooguit) en ik kan hem niet horen (nee ik ben niet doof wink ;) ). Misschien een productiefoutje of een kabeltje dat net lelijk in de weg zit? Maar, zoals gezegd, luidruchtige coolers kun je natuurlijk zo vervangen,dat kost je de kop echt niet.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-5-2004 13:27

Frisbee schreef:

Er zijn nog wel meer factoren die herrie produceren. Ik had mijn pc een keer uitelkaar gehaald en alle herrie schoppers 1 voor 1 aangesloten. Eerst de voeding die maakte bijna geen geluid, toen cpu-fan die maakte ook bijna geen geluid toen de videokaart en die maakte echt veel meer herrie en als ergste de 2 hardeschijven...
Die heb ik zo ingesteld dat ze standby gaan als ik er een uur niet op kom, dat scheelt echt een hoop. Je kan ook nog rustig in windows rond kijken of internetten zonder dat de hardeschijf nodig is.
Ik heb het nu zo voor elkaar dat ik alleen mijn S-ATA schijf nog hoor als ie aan het indexeren is. (of andere grote klussne aan het doen is).

De gemiddelde koeler op een video kaart maakt niet zoveel herrie (mijn ATI kaartjes zijn tenminste altijd voorzien van goede koelers) dus die hoefde ik niet onder handen te nemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-5-2004 14:33
Heel simpele oplossing die goed werkt tegen een mee resonerende kast. (als de HD de boosdoener is)

Hang hem op aan tai rips (of hoe schrijf je dat) Op dat moment gaat de resonantie verloren door de strips ipv ze door te geven aan de systeemkast.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
4-5-2004 14:51
Mja elastieken helpt net zo goed... Zolang het maar schokken absorbeert ;)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
4-5-2004 14:58
elastieken vertrouw ik niet zo. Ze rekken op en kunnen uitdrogen waardoor ze kunnen breken.
PATS HD op je Moederbord.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)