Forum > Licht

Welke lichtafel.

(77 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
25-2-2004 13:34
Tuurlijk is de Behringer LC2412 niet 'DE' ideale tafel voor scans en parren! Gewoon een MA of iets in die zin nemen. Maar de vraag was 'welke zou je me aanraden voor niet zo veel geld'. En als je daar antwoord op moet geven kom je toch bij die Behringer uit.
MVG, Steijn Pelle
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
25-2-2004 14:03
We lopen nu al eindeloos tafetjes op te noemen voor de betreffende gebruiker.
Waar het op neer komt is dat diegene een tafel zoekt geschikt voor zowel conventioneel als intelligent licht. Ik hoor wel veel mensen zeggen een Behringer of MA is absoluut niet geschikt voor deze toepassingen. Maar als je naar het beschikbare budget gaat kijken dan zou bij een hoog budget een Pearl, Zero88, Jands, GMA de perfecte oplossing zijn. Maar voor de bedragen die ik in dit topic lees kom je helaas niet in die klasse terecht. Dus zijn een MA 12/2, Behringer, of Scenesetter de enige 'combi' tafels die in deze klasse beschikbaar zijn. Het mogen dan wel geen ML tafels zijn, maar je moet soms roeien met de riemen die je hebt.
Ik heb zelf ook jaren met alle tafels van MA gewerkt en met een beetje fantasie en softpatchen kan je best wel redelijk intelligent licht besturen. Oké het duurt allemaal wat langer maar het gaat prima.

Greetzzz
>>Zo niet, dan toch!!<<
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-2-2004 14:32
Duidelijk. Ik zou deze budgetschuivers (hoewel budget: de MA is behoorlijk duur) alleen geen "combitafel" noemen.

Ze hebben geen van allen ook maar 1 speciale voorziening voor scans. Bij de MA kan je 4 kanalen patchen (handig aantal), de scenesetter is erg gul met (weliswaar simpele) chases die gelijktijdig kunnen lopen. Daarmee houdt het wat het sturen van scans betreft helaas wel op.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2004 15:55
En bij de Behringer heb je GEEN ENKELE mogelijkheid op de tafel om te zien wat voor waarde je een kanaal geeft (en toen ik dat zag moest ik toch even stevig m'n hoofd schudden (en met mij Patrick aangezien hij hem graag als faderbakkie aan Martin LightJockey had gehangen)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
25-2-2004 16:18
Wat ik nog krommer vond is dat je in wide(upper)-mode niet eens de ledjes van de laatste 12 kanalen kan zien. Dus als je een chase maakt met alle 24 kanalen, dan zie je de tweede helft niet eens lopen. Ze hebben echt overal op bezuinigd.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
25-2-2004 16:33

PatrickK schreef:

Wat ik nog krommer vond is dat je in wide(upper)-mode niet eens de ledjes van de laatste 12 kanalen kan zien. Dus als je een chase maakt met alle 24 kanalen, dan zie je de tweede helft niet eens lopen. Ze hebben echt overal op bezuinigd.
Is dat alleen als je een chase maakt of ook als je de fader gewoon om hoog doet, want bij mijn LC2412 werkt dat wel gewoon hoor shocked 8O

Ik hoor steeds meer van problemen met die tafels, ik heb dit zelf ook gehad, toen ik thuis de tafel wou gaan programmeren dat hij helemaal vast sloeg, en hij dan ook echt niks meer deed.
Gelukkig viel [en valt] mijn tafel nog ruimschoots binnen de garantietermijn en kreeg ik zonder problemen een splinternieuwe mee die het tot op heden perfect doet zonder ook maar 1 storinkje.

Er is mij bij het ruilen van de tafel verteld dat er bij de eerste serie tafels [die tot de eerste week van juni 2003 binnen kwamen] ontzettend veel problemen waren en die ook bijna allemaal terug kwamen.
Er zijn toen een hele tijd geen LC2412's meer binnen gekomen, na een behoorlijk aantal weken weer wel en daarbij was de vermelding dat de nieuwe tafels een software update hadden waardoor ze veel stabieler waren geworden, dit klopte ook wel, want van die serie tafels is er geen 1 meer terug gekomen wink ;)

Ik heb nu dus ook een tafel uit de latere serie [mijn eerste was ook uit de eerste serie] en die doet het nog altijd prima happy :) wink ;)
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
25-2-2004 18:48
Ik zoek helemaal geen tafel voor intelligent licht maar voor parren. Weet iemand de afmetingen van de behringer?
Pearl 2000 in da house!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2004 18:53
Je kunt de handleiding van de Behringer site halen. Daar staat het vast wel in.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
25-2-2004 19:30

Dj Nathan schreef:

Ik zoek helemaal geen tafel voor intelligent licht maar voor parren. Weet iemand de afmetingen van de behringer?
Ik (We) haakte(n) eigenlijk in op de vraag van Martin SR.
MVG, Steijn Pelle
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
25-2-2004 19:54
martin rs :p
als ik alles zo lees dan kan ik beter de showmaster 24 voor de parren nemen en een andere tafel voor scans...
een enkele tafel zit er voor de prijs niet in merk ik

Terug naar forum Reageer (zonder quote)