Forum > Geluid

Plan nieuwe school installatie.

(77 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-2-2004 21:58
Is dus onzin want ik heb voor mider mircors, betere mixer en andere subs aangekaart. Minder micros komen er zeker. De allen-heath mixer is ook bijna rond. Dat er geen outboard effecten als eqs compressors, limiters et. etc. etc. is heeft niks met mijn kennis te maken maar met budget.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
16-2-2004 22:02
zie mijn eerdere post, verkijk je nou niet op een kwetsbaren A&H als je er geen effecten bij kunt krijgen, je verneukt namelijk kei hard je geluid. al heb je martin audio staan en het is slecht gecompressed klink t het nog steeds ruk
exit-clear
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
16-2-2004 22:06

Imcowelter schreef:

Tja, dat lijkt me inderdaad ook aan de ruime kant al die mics. Is het sowieso niet fijner om dan alle mics van 1 merk te nemen? Hetzelfde geldt voor je speakers. Waarom HK monitors en JBL's als fullrange speakers.
2 byzonder eigenaardige dingen in dit stukkie,

Wel degelijk verschillende merken van mics, elk merk heeft immers zijn eigen eigenschappen, en sterke of zwakke punten.
Waarom geen dezelfde PA als het merk van de monitors, vraag 10 personen hun favo PA en je zult 8 a 9 verschillende merken horen, bij monitors, vraag het aan 10 mensen, en 5 zullen er zeggen de bekende EV monitors.... Dus dat is ook verschillend.

Kan zo nog doorgaan maar had al gezegd, dat ik hier niet meer zou reageren

Groeten Ludo

(suc6 verder in dit topic, en nogmaals, hoop dat je er uit komt, en dat je goede keuzes maakt)
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
16-2-2004 22:13
Microfooons hebben verschillende eigenschappen, maar of ide ZOOOOOO ontzettend veel uitmaken..... Ik vindt van niet. Een compressor doet veel meer met het geluid dan een andere microfoon wink ;) . Tja als je over studio's praat dan gebruik je natuurlijk overal de specifieke microfoon voor. Maar op school voor 200 mensen.... Ik zou dan liever kiezen voor set stevige universele microfoons (altijd goed en goedkoop). Op scholen is er meestal toch niet de kennis om alles uit zo'n specifieke microfoon te krijgen. Ik blijf er bij dat dit project voor 200 man gruwelijk overdreven wordt. En wel of niet zelfde monitoren als zaalversterking maakt idd niks uit. Alleen soms is het gewoon handig met kopen.

NOG MEER FOUTEN??? Waarom doe jij niet een keer een voorstel aan GoeieGast?
correct me if I'm wrong...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
16-2-2004 22:40

DjLudo schreef:

bij monitors, vraag het aan 10 mensen, en 5 zullen er zeggen de bekende EV monitors....
Sorry, maar dit gaat echt nergens over. EV maakt heus prima spul, maar dat ze in de pro-audio wereld bijna unaniem als dé nummer 1 monitorfabrikant zouden worden gezien mochten ze willen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-8-2024
Berichten: 9476
16-2-2004 23:16
Als je zoveel geld uitgeeft aan een set, wat is er dan mis aan proccesing?
Op zijn minst een beveiligde limiter voor de amps waarbij ze niet de instellingen kunnen aanpassen.

Een compressor liefst meerdere, doen ook goede diensten bij slechte sprekers, en mag dan ook zeker niet ontbreken in zo'n installatie, en een gate is ook niet verkeerd.
Als je dat dan allemaal bij elkaar in één simpel app. kan vinden:
voorbeeldje:
www.new-line.nl/v/12662 6 kanaals out!
Alles in één.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
16-2-2004 23:26
Ik doe geen voorstel, omdat het vanaf een afstandje VEEEEEL te complex is om daar iets zinnigs over te vertellen.


Op een gegeven moment hebben ze het over 4 EON's en een sub, voor 200 man, is deze ruimte 3 meter hoog is dit geen probleem, maar als dat 5 of 6 meter is, dan is dat weer anders. Dan nog niet gehad over vloerbedekking, ramen, gordijnen, dat heeft allemaal invloed op de gewenste eigenschappen van de geluidsset.

Ik hoop nu toch dat ik wat mensen heb kunnen overtuigen, welterusten

Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
17-2-2004 00:34

DjLudo schreef:

Ik doe geen voorstel, omdat het vanaf een afstandje VEEEEEL te complex is om daar iets zinnigs over te vertellen.


Op een gegeven moment hebben ze het over 4 EON's en een sub, voor 200 man, is deze ruimte 3 meter hoog is dit geen probleem, maar als dat 5 of 6 meter is, dan is dat weer anders. Dan nog niet gehad over vloerbedekking, ramen, gordijnen, dat heeft allemaal invloed op de gewenste eigenschappen van de geluidsset.

Ik hoop nu toch dat ik wat mensen heb kunnen overtuigen, welterusten

Ludo
Jezus het is een school geen discotheek waar je avondeten moet ronddraaien in je maag sad :( angry. Die eons zijn al meer dan genoeg.

Er wordt hier al iets heel moois aangekaart wat ik ook al zei: De micro's, sennheisers klinken met de goede bediening beter dan een shure maar daartegenover staat wel dat een sm gewoon die hard is en brute mishandeling beter kan hebben + minder gevoelig is tegen rondzang dus denk ik de beste keus voor de amateur en voor de school.

Als het budget niet meezit. Kijk eens naar behringer rand apparatuur, geloof me je komt er al een heeeel eind mee en voor een 1000 euro heb je een behoorlijk rack gevuld met alles wat je hartje wenst. wink ;) laugh :D razz :p

Mischien lijkt het me een leuk idee als de mede forummers eens eigen voorstellen qua sets samenstellen voor het bovengenoemde budget. Ik denk dat er gezien de ervaring hier aanwezig heel interessante en relatief opbjectieve resultaten kunnen uit voortkomen welke je bij menig pa boer toch echt niet krijgt.
Olé Olé heb nu ok AD!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
17-2-2004 14:14
Ik heb de leraar gesproken, daar gaan micros af en er komt degelijke outboard spul. Dat appraat wat ik al noemde, en een speaker processor, en waarschijnlijk ene eq.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-8-2024
Berichten: 9476
17-2-2004 16:41
Als je de proccesor kooppt die ik je hebt aangegeven, zit de eq ingebouwd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)