Forum > Geluid

OEM of Technics ?

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2004 01:16

Frisbee schreef:

De OEM is op sommige punten misschien beter dan de technics, maar van technics weet je cker dat je kwaliteit in huis haalt omdat dat de afgelopen 20 jaar is gebleken. De OEM draaitafel bestaat nog niet eens een half jaar...

Bovendien is het prettig dat overal SL's staan. Als je eens ergens gaat draaien is het net alsof je thuis bent happy :)
Als we dat maar blijven roepen komen we nooit van die standaard af en zal technics nooit verder komen als een SL met een ander kleur lampje en een paar extra knoppies.

De OEM is op het eerste gezicht net zo kwalitatief owke als een SL en sommige dingen (neem een spindle lagering) zijn zelfs beter uitgevoerd. Ik maak me er persoonlijk niet zo druk om en by the way -> Over 5 jaar zijn we waarschijnlijk weer een heel stuk verder en wil iedereen weer wat anders. De ontwikkelingen in dj gear land zijn namelijk nog nooit zo snel gegaan als de afgelopen 5 jaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-2-2004 21:48

Reind schreef:

De ontwikkelingen in dj gear land zijn namelijk nog nooit zo snel gegaan als de afgelopen 5 jaar.
Echt he? Computers hebben qua houdbaarheid van waarde al die van een pak melk overtroffen, nu alleen dj gear nog. sad :(
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
15-2-2004 02:59
Ja, ik heb vandaag aan een super OEM mogen pielen. wat een gaaf ding.

het gaat me dus echt niet om de blauwe lampjes en de "vele" functies! hij werkt gewoon hetzelfde als een technics en is goedkoper (kort door de bocht)

het plateau is ZO snel op tempo in tegenstelling tot een technics (tis gewoon eng) en is gewoon niet bij mixwerk stil te krijgen dat dit zeker een nr 1 kan gaan worden. nu gaat het niet om de extra kracht tov een SL maar de prijs is gewoon veel lager zonder je druk te hoeven maken om de torque, en dat is toch waar de meeste mensen zich me bezig houden omdat er veel "nep" technics spelers op de markt zijn.

de tone arm en afstelling? maal je niet druk, het zit ECHT goed. zelf de hoogte instelling gaat veel soepeler en is makkelijker te locken. bij een SL moet je veel kracht gebruiken om de lock vast te zetten.

instelbare start en stop werkt super maar zinloos volgens mij, niks meer terug draaiende plateau's maar hij stop gewoon en staat stil (misschien omdat het plateau minder soepel draait ;-)

als je een nieuwe 1200 wilt kopen moet je zeker deze tafels gaan vergelijken en dan pas je conclusie trekken. echt, doe dat....
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
FlokkenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 20-8-2004
Berichten: 5
15-2-2004 16:50
Het lijkt me nu toch wel onderhand duidelijk.
Het verschil met een OEM of Technics bedraagt al bijna 200 euro. Dat is die technics niet meer waard toch?
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
15-2-2004 16:56
tja.. toch zijn er mensen die bijv een mercedes of een BMW kopen terwijl ze het zo goed een lexus hadden kunnen nemen....
I'm a man... I don't read manuals.
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
15-2-2004 18:02
met dat verschil dat Mercedes en BMW de afgelopen 20 jaar NIET stil zijn blijven staan...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-2-2004 21:44

nijhuisr schreef:

Ja, ik heb vandaag aan een super OEM mogen pielen. wat een gaaf ding.
Nu wil ik het alleen nog uit Tom zijn mond horen razz :p

Dus Tom wanneer ga jij dat ding nou is ff aan de tand voelen laugh :D

Ik lach me iedere keer weer kapot als mensen voor het eerst een OEM bak aan raken. De eerste gedachte is -> Mwah ziet er leuk uit maar dat zal het wel zijn (dacht ik zelf ook in eerste instantie) maar zodra ze er mee gaan draaien zie je die smoelen ineens helemaal bij trekken met een dikke grijns er op.
Ben er blij om dat steeds meer mensen in gaan zien dat dit toch echt wel een alternatief is. Nu hopen dat Technics met iets vernieuwends komt en zijn prijzen laat zakken want dat moet ondertussen echt wel een keer gaan gebeuren. (ik zit er wel op te wachten eigenlijk)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-2-2004 21:46

nijhuisr schreef:

(misschien omdat het plateau minder soepel draait ;-)
Nee dat is omdat ie hem heel ff lockt maar dat zul je zelf nooit door hebben. Soms zie je hem namelijk na een seconde wel is een kwart cm achteruit rollen als je hem op stop hebt gezet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
15-2-2004 23:18

Reind schreef:

Nu wil ik het alleen nog uit Tom zijn mond horen razz :p
Dus Tom wanneer ga jij dat ding nou is ff aan de tand voelen laugh :D
Are you talkin' to me?

Nou, ik heb niet zo makkleijk de beschikking over al die aparaten.
Misschien als Dré zijn shop klaar heeft dat ik ze een keer op ee rijtje zie.

Ik vind echter wel dat niemand die serieus bezig is met mixen,
er zelfs zijn broodje mee wil verdienen,
zker een keuze moet maken uit meerdere TT's het is net zoals met auto's, iedereen vind zijn eigen merk het beste. Mits we natuurlijk wel in "gelijkwaardige" klasse zijn aan het kijken.

Ik denk toch niet dat na Rob zijn service beurt dat ik ooit nog nieuwe draaitafels nodig ga hebben...... laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-2-2004 23:59

Tom schreef:

Ik vind echter wel dat niemand die serieus bezig is met mixen,
er zelfs zijn broodje mee wil verdienen,
zker een keuze moet maken uit meerdere TT's het is net zoals met auto's, iedereen vind zijn eigen merk het beste. Mits we natuurlijk wel in "gelijkwaardige" klasse zijn aan het kijken.

Ik denk toch niet dat na Rob zijn service beurt dat ik ooit nog nieuwe draaitafels nodig ga hebben...... laugh :D
Hoezo er niemand zijn broodje mee wil verdienen? Bedoel je het sponseren van grote dj's?

Ik vind het zelf namelijk wel raar inderdaad dat een merk als stanton nog niet aan product placement doet met die nieuwe draaitafel of er zelfs maar een grote dj mee op de foto zet bij wijze van spreken. Kijk dat die kleine merken dat niet doen snap ik wel (het geld zal er wel niet zijn en ten tweede -> zie maar is een dj te vinden die zo gek is om zijn naam echter een bijvoorbeeld omnitronic te zetten wink ;) ).

Vind dat je sowiezo verrekte weinig terug ziet in de bladen van dit apparaat. En dat terwijl het toch een serieuze concurent is van Technics en Vestax. (ik heb het ff over de Stanton ST150).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)