Forum > Geluid

Review Synq SMX1

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
30-7-2004 21:09

RonnieB schreef:

op een denon x1500 kun je dmv de matrix input, het signaal gewoon naar een andere fader schakelen... kan in zulk soort situaties ook erg makkelijk zijn laugh :D
tja, dat zal best wel, dat mag ook best wel voor die prijs wink ;)
*Quukske*
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
30-7-2004 22:57
Hoe vaak komt het voor dat een fader die aan het begin van de avond nog goed is tijdens een paar uurtjes draaien ineens zo slecht wordt dat hij "on the scene" vervangen moet worden?

Controleer gewoon vantevoren je apparatuur, dan kan dat bijna niet gebeuren.
Zelfs niet bij de wat mindere broeders (qua fader dan) als de Pioneer DJM500. Dat is misschien anders bij een Behringer DJX-700, maar daarvan kan je toch niet zomaar even een fader vervangen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
31-7-2004 18:32

Victor schreef:

Hoe vaak komt het voor dat een fader die aan het begin van de avond nog goed is tijdens een paar uurtjes draaien ineens zo slecht wordt dat hij "on the scene" vervangen moet worden?

Controleer gewoon vantevoren je apparatuur, dan kan dat bijna niet gebeuren.
Zelfs niet bij de wat mindere broeders (qua fader dan) als de Pioneer DJM500. Dat is misschien anders bij een Behringer DJX-700, maar daarvan kan je toch niet zomaar even een fader vervangen.
Het gebeurt (bijna) niet, maar het is wel handig om bij te hebben.
Straks ben je 1 van die pechvogels en dan denk je : "had ik nou maar een reserve fader..."
*Quukske*
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
1-8-2004 09:35
Dan zou ik liever een compleet tweede mengpaneel meenemen. Als er een glas bier o.i.d. je mixer ingaat en hij stopt er helemaal mee dan helpt je extra fadertje ook niet echt veel meer...

Overigens heb ik voor noodgevallen (als de LPM-7 ermee stopt) wel een backup-mixer staan, maar die gaat nooit mee op pad.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
2-8-2004 18:37

Victor schreef:

Dan zou ik liever een compleet tweede mengpaneel meenemen. Als er een glas bier o.i.d. je mixer ingaat en hij stopt er helemaal mee dan helpt je extra fadertje ook niet echt veel meer...

Overigens heb ik voor noodgevallen (als de LPM-7 ermee stopt) wel een backup-mixer staan, maar die gaat nooit mee op pad.
Een beetje redelijke 5 kanaals mixer heb je niet voor een paar tientjes, en aangezien ik nooit geld heb... sad :( wink ;)
*Quukske*
DimitriStandaard Lid
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
2-8-2004 20:49
Overigens heeft de Synq SMX1 nu ook (eindelijk) een Dré's Choice happy :) zag ik net.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
2-8-2004 20:52

Dimitri schreef:

Overigens heeft de Synq SMX1 nu ook (eindelijk) een Dré's Choice happy :) zag ik net.
Ik vind het een beetje een twijvel geval voor dat Dre's choice gebeuren.

Niet dat ik de mixer niet goed vind maar het is geen top product. Middelmatig en dan er ietsje boven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
2-8-2004 21:16
als de prijs / features verhouding goed is, en dan ook nog van goede kwaliteit dan kan ie Dré's choice krijgen. Nou heb ik kwa kwaliteit wel m'n vraagtekens, meestal wacht Dré wat langer volgens mij, zeker met een nieuw merk cq productlijn.

Maar goed laten we er maar van uitgaan dat ie hem niet voor niks heeft gehad, Dré zit er niet vaak naast angry wink ;)
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
2-8-2004 21:36

hans schreef:

Maar goed laten we er maar van uitgaan dat ie hem niet voor niks heeft gehad,
Ik sta er iedere dag mee te werken ;)

Naja ik vind de mixer persoonlijk niet meer dan tussen middelmatig en goed in zitten.

Maar dat zal wel blijken uit de review die van de week online komt ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
2-8-2004 21:55

hans schreef:

als de prijs / features verhouding goed is, en dan ook nog van goede kwaliteit dan kan ie Dré's choice krijgen. Nou heb ik kwa kwaliteit wel m'n vraagtekens, meestal wacht Dré wat langer volgens mij, zeker met een nieuw merk cq productlijn.

Maar goed laten we er maar van uitgaan dat ie hem niet voor niks heeft gehad, Dré zit er niet vaak naast angry wink ;)
Als je hem zou vergelijken met de PCV-275 dan krijg je voor hetzelfde geld een kanaaltje extra en een effect unit. De kwaliteit zal dus aanzienlijk minder zijn... het moet uit de lengte of uit de breedte komen.

Als je hem zou vergelijken met de Denon X-1500 dan krijg je dezelfde soort features, even veel kanalen voor de helft van het geld, en ook hier zal het uit de lengte of...

Het leuke van de SMX-1 is wel dat het een zeer betaalbaar alternatief is voor mixers als de X-1500, Nuo5, djm600 etc. Daarom heeft de mixer volgens mij ook het "Dré's Choice" label gekregen. Niet om dat het een goede mixer is, maar wel omdat het VOOR HET GELD een leuke mixer is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)