Forum > Geluid

Uniformiseren basspeakers... maar hoe?

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
29-1-2012 16:58
geen idee, ik heb andere subs ^^
www.bigsoundsystems.be
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
30-1-2012 13:31

Timothy schreef:

Ga het maandag proberen...
Is dus vrij snel gelukt!
Bovenaan vijsjes (zijn er maar 2) los, onderaan hetzelfde en dan met een spatel de rooster er uit gelift...

Heb er enkel het logo afgehaald sneaky :V , de speakermousse zit rond het rooster geplooid en ga het voorlopig zo houden.

Mousse kan dan ook niet echt loskomen (gezien het rond het rooster en in het spleetje is gepressed).

Voorlopig vind ik het mooi zo. Mocht de mousse toch beschadigd raken, dan koop ik wel nieuwe en plaats ik hem daarna er achter...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-3-2012 12:29
Ok, hier ben ik weer met een vraagje (naar jullie mening/ervaring).

Ik heb sinds gisteren mijn subs!! laugh :D
Conclusie: heb ze nog niet getest, maar wel al gevoeld dat ze loodzwaar zijn, dus wil ik er wielen onder steken.

Mijn idee (en dus de vraag voor jullie of het wat is):
Onderaan de kast 2 BOKwielen plaatsen en bovenaan de kast (alles aan de achterzijde dus als de speaker juist geplaatst is) 2 ZWENKwielen met rem.

Klopt als ik zeg dat dit een voordeel is om de bokwielen onderaan te hebben zodat ik de kist sneller kan tippen en op zijn wielen kan zetten, of raden jullie toch gemakkelijkheidshalve 4 zwenkwielen per speaker aan?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
9-3-2012 14:41
Dag,

Ik kan me ergens wel iets voorstellen bij het tippen dat vlotter kan gaan met 2 bokwielen + 2 zwenkwielen ipv. 4 zwenkwielen.
Maar 4 zwenkwielen is wel zo handig bij het draaien door korte bochtjes en andere vervelende situaties met grotere kisten/speakers/etc.

Bijgevolg hier alles op 4x zwenkwiel. Speakers 4x zwenkwiel zonder rem, flightcases 2x met rem, 2x zonder rem kruislings gemonteerd.

Groeten
Pieter
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-3-2012 16:53
alleen zwenkwielen.
Veel wendbaarder.
En met zwenkwielen kan je ook prima tippen als je er maar voor zorgt dat de wielen niet helemaal op de zijden zitten.
Das gewoon een truukje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
9-3-2012 17:28
Of je zet geremde zwenkwielen op de onderkant, kan je ze vastzetten bij het tippen. Is wel iets lastiger van de rem halen.
Altijd wel handig om er minstens 2 geremde op te zetten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-3-2012 21:57
als je naar Houten volgende week komt, laat ik je met plezier zien hoe je juist makkelijk met ongeremde zwenkwielen kan tippen
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-3-2012 22:42
Allen bedankt voor de info!

Tom schreef:

als je naar Houten volgende week komt, laat ik je met plezier zien hoe je juist makkelijk met ongeremde zwenkwielen kan tippen
Driewerf helaas, maar al enkele jaren op rij, slaagt mijn madam er in om, vooraleer dat ik de datum van de beurs weet, een weekend te boeken angry
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
10-3-2012 07:58

Tom schreef:

En met zwenkwielen kan je ook prima tippen als je er maar voor zorgt dat de wielen niet helemaal op de zijden zitten.
Das gewoon een truukje.
Even een nachtje over geslapen en volgende quote van Tom bleef even hangen...
Reden: ik heb geen impact op de afstand van de wielgaten ten opzichte van de kant: in de X-18B's zitten de gaten al geboord (respectievelijk op 4,5 cm van de zijkant en 5,5 cm van de boven- onderkant)

Ik moet de wielen nog bestellen (hier bij Newline) en ik zou gaan voor deze zwenkwielen en eventueel deze bokwielen.

Ik twijfel dus nu met die vaste afstand of een zwenkwiel niet te 'breed' gaat zijn (als speaker rechtopstaat, zou zwenkwiel de grond niet mogen raken, want dan staat hij schuin en wordt tippen moeilijk, neen?)
Iemand daar ervaring mee?

Zoals gezegd, ik heb de wielen nog niet in huis, maar zou ze wel graag bestellen (en liefst alle 16 tegelijk) maar ik moet natuurlijk wel weten of het 8 bokwielen gaan worden en 8 zwenkwielen, of 16 zwenkwielen... (voor 4 X-18B's dus)....
Verlies je veel wendbaarheid met je baskast door vooraan steeds de bokwielen te gebruiken en achteraan de zwenkwielen als je rijdt?
(Allemaal vragen waarmee ik vanmorgen ben opgestaan! laugh :D )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-3-2012 08:52
als je wielen onder een case zet, zorg je er altijd voor dat als het even kan ze niet onder de case uitsteken in elke richting.
maw, je zet ze altijd ver genoeg van de hoeken.
Die ruimte is ook precies genoeg om de cast te tippen met "de truuk" laugh :D

Als ze wel uitsteken heb je altijd ruzie bij het op zijn kant zetten, en bij het laden.

wie boort er nu gaten zonder dat je weet hoe je wielen eruit zien shocked 8O
Staks zitten de gaten verkeerd, en dan heb je in plaats van 16 gaten; 32 gaten sad :(

Last: je krijgt spijt van bokwielen, maar je hoeft me niet te geloven wink ;)

Ga jij maar eens met je gebokwielde box een deur door met daarop haaks weer een deur.
En dan zeg je misschien waarom?
Nu, een deel van horeca heeft deze situatie bij de voordeurentree.
Vanwege tocht is het namelijk handiger om de deuren van een halletje niet in één lijn te hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)