Forum > Algemeen Forum

Truss

(172 reacties. Pagina 6 van 18)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
21-11-2003 20:15
big bang bedoel je deze?? www.new-line.nl/v/4171
die had ik in mijn vorige post ook al genoemd

mn setje wordt dan wel 1270,97 als ik die windups gebriuk :\
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
21-11-2003 22:23

DJJD schreef:

het gaat hier wel om huiskamerfeestjes hè... en in kleine zaaltjes waar ik dan voor 40 euro een drive in show geeft!?
dus
1. het budget is niet zo groot, en
2. het hoeft echt niet 5 meter hoog te kunnen, 3 meter is meer dan genoeg...

tja, als het huiskamerfeestjes zijn, zou je ook naar een lichtbrug kunnen kijken, MAAR die dingen hebben een belastbaarheid van niks. ik heb er zelf ook (nog) een, en ik heb het een er tijdje prima mee gewerkt. nu is het in mijn ogen een stuk prul van de bovenste plank, omdat die belastbaarheid TE laag ligt. zo;n geval kost 150 euro:www.new-line.nl/v/4194

maar als het van die kleine feestjes zijn, waarom dan niet 2 mooie statieven? zoals deze:www.new-line.nl/v/4170 dan ben je voor 180 euro klaar.

eis 1 en 2 voldoen hieraan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJJDStandaard Lid
22-11-2003 00:31
ja het is helaas waar dat ze niet goed belastbaar zijn maar er past wel veel meer op
en daarnaast kan je moeilijk 2 statiefjes naast je meubel zetten (of nog 1 achter) omdat 1, het er niet uit ziet, 2, het onhandig is en 3 je kan niet bijv een triple derby in het midden hangen..
ik wil juist veel dingen in het midden hebben maar dat gaat niet met statieven...
maar in ieder geval wel bedankt voor je reactie happy :)

zoo het is nu laat dus ik ga schlapen...
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
22-11-2003 11:38

DJJD schreef:

ja het is helaas waar dat ze niet goed belastbaar zijn maar er past wel veel meer op
je bedoeld die lichtbrug? stom dat ik die ooit heb durven noemen, want als je naar de prijs/kwaliteitverhouding gaat kijken is die zo krom als maar zijn kan. 150 euro voor een paar alu buizen met plastic koppelingen shocked 8O . t is geen reet waard. bouten die doldraaien in dat kunststof, de koppelingen die barsten als je de boutjes wat strakker aandraait.... ik had hem gewoon niet moeten noemen.
en daarnaast kan je moeilijk 2 statiefjes naast je meubel zetten (of nog 1 achter) omdat 1, het er niet uit ziet,
das erg persoonlijk, maar ik vind dat het prima kan. als je het netjes op 1 rechte lijn met je meubel neerzet, ziet het er echt mooi uit.
2, het onhandig is en
waarom dan? als je per statief er nog wat bijlegt, kun je deze kopen:www.new-line.nl/v/10968. deze is als wind up statief prima, maar niet geschikt als truss statief. als je hier er 3 van koopt, heb je er elke kant een naast je meubel voor de parren, en 1 achter je voor de effecten. en dan is het naar mijn idee niet meer onhandig, omdat je alles erin kan hangen op 1,5 meter, en dan de hele rotzooi zonder moeite omhoog zet.
3 je kan niet bijv een triple derby in het midden hangen..
ik wil juist veel dingen in het midden hebben maar dat gaat niet met statieven...
daar heb je het staief achter je voor. dan is het toch redelijk in het midden, en ben je VEEEEEL minder geld kwijt.
maar in ieder geval wel bedankt voor je reactie happy :)
graag gedaan. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJJDStandaard Lid
22-11-2003 13:18
je bedoeld die lichtbrug? stom dat ik die ooit heb durven noemen, want als je naar de prijs/kwaliteitverhouding gaat kijken is die zo krom als maar zijn kan. 150 euro voor een paar alu buizen met plastic koppelingen shocked 8O . t is geen reet waard. bouten die doldraaien in dat kunststof, de koppelingen die barsten als je de boutjes wat strakker aandraait.... ik had hem gewoon niet moeten noemen.
nee ik had het over lichtbruggen in het algemeen happy :) of is mijn setje van 1200 euro (zie hierboven) wel goed belastbaar??
daar heb je het staief achter je voor. dan is het toch redelijk in het midden, en ben je VEEEEEL minder geld kwijt.
ja het is inderdaad goedkoper maar het KAN gewoon niet, want hij staat heel erg in de weg als je lekker aan het DJ'en bent... en als je er bijvoorbeeld een triple derby aanhandt met 2 mushrooms en je zet hem achter je dan schijnt hij tegen je aan (want ik draai meestal is huiskamers e.d. dus daar is een laag plafond)
MEStandaard Lid
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
22-11-2003 14:34

DJJD schreef:

nee ik had het over lichtbruggen in het algemeen happy :) of is mijn setje van 1200 euro (zie hierboven) wel goed belastbaar??
Ja het zal best goed belastbaar zijn maar jammergenoeg nog steeds niet TUV gekeurd. In het geval dat je die U087 kopies wil nemen zou ik je toch echt aanraden nog 100 euro bij te leggen en de VMB statiefen te kopen. www.new-line.nl/forum/read/?m=41768#41768 Gekeurd, tot 3,8m en 100 kg belasting. Dat is toch behoorlijk wat meer dan die kopie. Deze statieven zou je zelf later ook nog kunnen gebruiken als je in scholen en grotere dingen komt te staan. Het probleem van jou is eigenlijk dat je veel te veel uit gaat geven voor huiskamerfeestjes. Je verdient het namelijk gewoon nooit meer terug, of je moet idioot duur worden. En dan prijs je jezelf weer buiten de markt. Zo'n mooie truss is meer iets voor feestjes boven de 100 man. Dan loont het wel. Ik zou je aanraden voor die kleine feestjes gewoon 2 statieven te nemen. (en als je dan zonodig symetrie wil hebben hang je aan beide statieven een triple derby) Heb je al van die grotere feestjes koop dan die VMB statieven
correct me if I'm wrong...
DJJDStandaard Lid
22-11-2003 14:38
2 x bewerkt. Laatst door DJJD op 22-11-2003 14:45
noou ik heb redelijk grote feestjes hoor maar mijn plan is ook niet echt om het terug te verdienen of winst te maken want mijn prijs is alleen voor de slijtage, voor de rest vind ik het gewoon keigaaf om te doen wink ;) ...
en soms geef ik zelf feestjes en dan moet je wel zo professioneel mogelijk uit de bocht komen hè...
maar iig vind ik die U804 ofzo kopie wel goed genoeg hoor... om hier nou NOG eens tweehonderd euro voor uit te geven... pfff.... en dan moet je wel na gaan dat ik 7,50 per week verdien hè! razz :p

[edit: zie net dat ze 450 euro zijn??, dan zou ik eventueel wel iets erbij kunnen leggen...(omdat die andere 400 zijn) of lees ik t nou verkeerd?]
MEStandaard Lid
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
22-11-2003 14:42
Nee 2 keer 50 euro en dat is het ECHT waard, alleen al de restwaarde zal veel hoger zijn. Verder heb je van de U087 geen belastbaarheid, (schatting 50kg). Van de VMB weet je zeker dat hij 100KG kan dragen. En das behoorlijk wat meer. En als je later nog verder groeit zul je zien dat 2 keer een 100 Kg statief net genoeg is. En misschien kan Dré wel een leuk set prijsje samenstellen wink ;)
correct me if I'm wrong...
DJJDStandaard Lid
22-11-2003 14:45
1 x bewerkt. Laatst door DJJD op 22-11-2003 14:47
ja misschien als hij in een goede bui is happy :)
ben trouwens van plan om de traditionele 2x mushroom en 1x derby opstelling te doen dus dan zou ik een derby te veel hebben als een groter feest heb maar het valt wel te overwegen misschien kan ik dan 2 mushrooms aan elke kant en paar parretjes ofzo heej das wel een leuke idee!!!
wie weet een leuk opstellinkje voor huiskamerfeestjes

alleen een probleempje... ik ben 14 jaar dus mn ouders nemen me niet echt serieus als ik zeg dat ik 1200 euro wil gaan uitgeven sad :( ze hebben liever dat ik alles in delen doe... dus das duurder voor mij (meer verzendkosten) en het slaat nergens op...
HurricaneStandaard Lid
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
22-11-2003 14:46

DJJD schreef:

ja misschien als hij in een goede bui is happy :) ben trouwens van plan om de traditionele 2x mushroom en 1x derby opstelling te doen dus dan zou ik een derby te veel hebben als een groter feest heb maar het valt wel te overwegen misschien kan ik dan 2 mushrooms aan elke kant en paar parretjes ofzo heej das wel een leuke idee!!!
wie weet een leuk opstellinkje voor huiskamerfeestjes
God allemachtig. Let eens even op je interpunctie. Ik snap nu geen hol van wat je zegt
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)