Forum > Licht

Cuelux

(66 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2012 18:52

roystraver schreef:

Martin LightJockey heeft de optie om de Macro-speed en Macro-amplitude te koppelen aan een fader.
Shape-size zit automatisch onder de fader als die fader een cuelist bevat met alleen een shape erin. Shape-speed niet (maar als ik het goed heb is die met de rotary boven de fader bij bijv. BCF2000 te bedienen als er wederom niks anders dan een Shape in de cuelist zit.)
Light Image
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
16-1-2012 19:33
Shape speed is niet te bedienen met de Rotary.
Heb dit wel al aangedragen bij de maker.
dus...
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
17-1-2012 18:56
Dat is wel een nadeel.
Hoe waarschijnlijk is het dat dit nog wordt toegevoegd?

Het viel me op dat je onder de shape's alleen een cirkel, een achtvorm of een willekeurige beweging kunt kiezen, zijn dit de enige of zijn er op een of andere manier ook andere toe te voegen en/of zelf te creëren?
Zo niet lijkt het programma mij minder geschikt voor niet-disko klussen?

Roy
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
17-1-2012 21:08

roystraver schreef:

Dat is wel een nadeel.
Hoe waarschijnlijk is het dat dit nog wordt toegevoegd?

Het viel me op dat je onder de shape's alleen een cirkel, een achtvorm of een willekeurige beweging kunt kiezen, zijn dit de enige of zijn er op een of andere manier ook andere toe te voegen en/of zelf te creëren?
Zo niet lijkt het programma mij minder geschikt voor niet-disko klussen?

Roy
Geen idee, zal het morgen nog eens vragen op de Cue2012.

Tja hoeveel meer bewegingen wil je hebben?
Door te spelen met de X/Y parameters heb ik eigenlijk nooit andere movements nodig.
Om zelf movements te maken zou je wat kunnen spelen met posities opslaan in een cuelist.
Verder geen ervaringen mee.
dus...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-1-2012 23:10

roystraver schreef:

Het viel me op dat je onder de shape's alleen een cirkel, een achtvorm of een willekeurige beweging kunt kiezen, zijn dit de enige of zijn er op een of andere manier ook andere toe te voegen en/of zelf te creëren?
- Een circle shape met X-size 100, Y-size 100 = circle shape
- Een circle shape met X-size 0, Y-size 100 = tilt sinus
- Een circle shape met X-size 100, Y-size 0 = pan (co)sinus
Hoeveel shapes gebruik jij in een gemiddelde show?

En wat betreft snelheid via rotary: Wellicht komt het, maar het is weer een extra optie/functie die niet bepaald noodzakelijk is. Een playback met 9 cues (circle slow, med, fast - tilt slow, med, fast - pan slow, med fast) en je bent klaar. Zo heb ik tientallen shows getypt.

Mooie beweging is leuk, maar daar maak je de sfeer, accenten en snelheid in je show hoofdzakelijk NIET mee.
Light Image
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
Berichten: 83
24-5-2012 15:26
Ik heb zelf lang met Sunlite 2006 gewerkt, maar het programmeert verre van vlot. Ik heb ook eens gekeken naar Sunlite 2, maar ik vind dit persoonlijk geen echte vooruitgang. Het ziet er enkel wat mooier en strakker uit dan vroeger. Op gebied van programmeren is er niet veel verbetert.

Ik heb ook enige ervaring met Chamsys, als ik kon zou ik meteen een Playback wing aanschaffen, maar helaas is daar momenteel geen budget voor.

Ik heb me de afgelopen dagen wat beziggehouden met Cuelux (zonder de controller), ik vind het wel fijn om mee te werken en de kans is groot dat ik dit ga aanschaffen. Ook de midi feedback is een groot genot.

Echter mis ik toch wel het een en het ander, zo had ik in Sunlite gewoon verschillende knoppen in groepen staan, bv. kleuren die ik gewoon kon aantikken op het touchscreen. Nu heeft Cuelux enkel de 8 playbackbuttons en 8 faders verdeelt in 8 banks, nu is mijn vraag hoe je dat er best kan in steken? Bv. kleuren: alle kleuren onder een aparte button? Of allemaal cues onder 1 button?

Hebben jullie eventueel ook tips over wat je voornamelijk zou samenzetten in de banks?

Ik ben momenteel niet in het bezit van actieve sunstrips, maar stel dat ik deze ooit aanschaf, ik zie momenteel in cuelux nog geen mogelijk om hiervoor effecten te genereren. Wordt daar momenteel aan gewerkt?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
26-5-2012 00:49
Chamsys kan je ook zo'n usb dongle voor kopen (https://chamsys.co.uk/magicdmx), je kan je toch prima uit de slag trekken met een midi controller hierbij zonder dat je meteen een wing moet kopen ? Tenzij je meer dan 1 universe nodig hebt.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
26-5-2012 11:26
Het ChamSys Execute scherm geeft u de mogelijkheid om knoppen te maken voor alles wat u wil: groepen, kleuren, gobo's, FX, chases, cues en alles kan door elkaar gebruikt worden.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
26-5-2012 13:35

dfreak schreef:

Ik heb me de afgelopen dagen wat beziggehouden met Cuelux (zonder de controller), ik vind het wel fijn om mee te werken en de kans is groot dat ik dit ga aanschaffen. Ook de midi feedback is een groot genot.

Echter mis ik toch wel het een en het ander, zo had ik in Sunlite gewoon verschillende knoppen in groepen staan, bv. kleuren die ik gewoon kon aantikken op het touchscreen. Nu heeft Cuelux enkel de 8 playbackbuttons en 8 faders verdeelt in 8 banks, nu is mijn vraag hoe je dat er best kan in steken? Bv. kleuren: alle kleuren onder een aparte button? Of allemaal cues onder 1 button?

Hebben jullie eventueel ook tips over wat je voornamelijk zou samenzetten in de banks?

Ik ben momenteel niet in het bezit van actieve sunstrips, maar stel dat ik deze ooit aanschaf, ik zie momenteel in cuelux nog geen mogelijk om hiervoor effecten te genereren. Wordt daar momenteel aan gewerkt?
Ik heb in het verleden kleuren, gobo's, posities etc als cuelists onder een bank van de GO-buttons gezet.
Als je voor jezelf een beetje logische volgorde kiest, bijvoorbeeld R,G,B,C,M,Y,UV,OR,OW, kun je best snel werken.

Tegenwoordig heb ik er een Novation Launchpad aanhangen met 64 (verlichte) buttons.
Hiermee kom je helemaal snel uit de voeten.

De FX generator van Cuelux is inderdaad wat magertjes, ik hoop ook dat hier nog verandering in komt.
dus...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
31-5-2012 11:28
Cuelux werkt óók uitstekend samen met de Elation Midicon.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)