Forum > Licht

Ledpar of Par met lampje ?

(71 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 14-7-2024
Berichten: 413
29-2-2008 15:59
Lees dit topic even door. Voor het geval je dat al gedaan hebt, doe het nog eens. Al je vragen zijn reeds al beantwoord.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
29-2-2008 18:44
@ de mennoos

Wat zijn de specs van deze parren, als ik vragen mag?
love my sharpy moving-heads!!
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
29-2-2008 19:01
Die van de foto?

# 90 high intensity Luxeon emitters
# Red, green and blue Luxeon K2 LEDs
# 16.7 million colour combinations
# Beam angle 6° conical as standard, other beam angles available to order
# Light shaping diffusing lenses available to vary output beam angle
# Pre-programmed with 2 overlapping sets of effects, each with 31 patterns
# Provides an alternative projection medium for video manipulation software
# DMX 512 digital input/output up to 3 channels
# Control via external source or stand alone master/slave
# On board diagnostics provides data and power information
# Auto setting power input 100 - 250V AC
# Low power consumption (125 watts at full intensity) virtually no heat generated
# Internal quiet fan cooling system
# Robust metal construction (en met robuust bedoelen ze ook tour robuust. Als deze deukt ben je een knappe jongen of gewoon lomp bezig geweest met een hamer.)
# Available in black and silver anodised, other colours available to order
# Size 173mm length x 273mm width x 322mm height
# Weight 6.8kg
# IP20 rated

Ik heb er ook eentje liggen met 30x5000K (koud wit), 30x3200K (warm wit) en 30x amber. Hiervoor zijn we bezig om een pole operated frame te laten maken en een set barndoors.

Op de foto is het standaard 6° lens en kwa bundel meer dan genoeg. Heb ook de 20°, 30° en 60x1 waarvan de 60x1 de leukste is. Onder het motto, hoe maak ik van een rondje een streepje..
DamosfedAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2008
Laatste: 16-8-2010
Berichten: 34
29-2-2008 19:13
amaai bedankt voor de vele reacties
als ik het zo goed lees dan bieden de ledpars meer voordelen voor mij ? Dusja welk soort setje raden jullie mij aan ? happy :) ik ben van de mening dat het wel wat mag kosten ! als ze dan ook degellijk zijn en voldoende mogelijkheden bieden ! je kan je geld maar een keer uitgeven en beter tegoei dan , niet dat ik dan 2 maand erna er spijt van heb dat ik iets meer had moeten uitgeven ! Prijs kwaliteit dus ! shut up :X
OK ROEPT U MAAR ! laugh :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-2-2008 19:21
JB Par 64. De ledparren op de foto van DeMennooos zijn volgens mij Pixepar 90's, en die kosten volgens de lijst op zijn site 2830 euro ex BTW per stuk. Een JB parretje is dan met 130-135 incl niet eens gek duur. wink ;)

Dré, ik zou een NSP pitje pakken. Ik heb de indruk dat de bundel van een MFL parretje toch aardig wat wijder is dan de opgegeven 15°. Wat je wel zou kunnen doen is naast het NSP-ledpar vergelijk ook nog een MFL par en een ledpar met lichte frost vergelijken. In de praktijk zal er namelijk altijd een frostje voorgaan om de losse ledjes een beetje te camoufleren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
29-2-2008 19:49
controller led par vraagje, mijn dealer wilt mij bij 8 eventuele parren een zogenaamde ledcon controller verkopen, zou volgens hem heel makkelijk zijn, echter zei hij ook dat je met andere controller je parren kon bedienen maar dan iets uitgebreider.

deze controller

of deze

welke controller zouden jullie kiezen want ze liggen qua prijs niet ver van elkaar.
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
29-2-2008 19:59
Op de foto is het idd de PixelPar en zit op 2830 euro bruto.
En om reeel te blijven, voor het meerendeel van de gebruikers hier niet in het budget.

Het is ook een compleet ander spotje dan de Showtecs, JBs en andere merken.
met 135 eurie is een JB par idd niet eens zo heel duur sneaky :V
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-2-2008 20:54

Martijn schreef:

Dré, ik zou een NSP pitje pakken. Ik heb de indruk dat de bundel van een MFL parretje toch aardig wat wijder is dan de opgegeven 15°.

De bundel is misschien wijder, maar wat te denken van de uiteindelijke licht opbrengst. Heb het idee dat een NSP vooral in de kern/of vanwege de bundel ('t is maar net hoe je het bekijkt) meer licht afgeeft.

In dat geval zou ik hem vergelijken met een MFL, en al helemaal als je een minimaal frostje voor de Led par plaatst. Frostjes halen de uiteindelijke "lichtkracht" behoorlijk naar beneden. Mooi te zien aan de cijfertjes op de Lee kleuren waaier.

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
29-2-2008 22:42

madson schreef:

wij doen vooral kleine drive inn shows, (lees tot 100 personen) en hebben nu interesse om 8 ledparren te kopen, zitten te denken aan 8 x jb led par 64, ik persoonlijk denk dat dit zeker genoeg licht geeft gezien het aantal personen waarvoor we draaien.

aangezien we minimaal een keer per week een feest hebben (voordeel van weinig concurentie)verdient het zichzelf dan ook wel terug.

Budget is ongeveer 1000-1500 euro.

wat denken jullie van deze keus?

weet niet hoe de ShowTec LED Par-64 van 155 euro zich houden tov de jb parren?
De ShowTec is goed voor wat je wilt.
Persoonlijk zou ik nog het dubbele sparen en de wat duurdere versie kopen.
Deze gaat langer mee en heeft een hogere lichtopbrengst !
Ik hoop wel dat je nagedacht hebt over het feit, dat een led-par meer parameters vreet dan een conv..

Met andere woorden, wat voor desk ga je gebruiken?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
29-2-2008 23:26

KVM] schreef:



In dat geval zou ik hem vergelijken met een MFL, en al helemaal als je een minimaal frostje voor de Led par plaatst. Frostjes halen de uiteindelijke "lichtkracht" behoorlijk naar beneden. Mooi te zien aan de cijfertjes op de Lee kleuren waaier.

Martin.Je hebt helemaal gelijk, ik durf gemakelijk een frost en een silk en nd voor een Xenon bulb te stoppen.
Blijft genoeg licht over! Bij een 1kW par stop ik al bij 1 kleur en 1 correctie filter!
Bij een 500W light source of correctie of kleur (of een filter zoeken die beide doet. Wat jij kunt bedenken, is al een filter voor.)
Voor led heb ik net een vraag gesteld bij Lee.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)