Forum > Algemeen Forum

Flightcase bouwen

(142 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
21-7-2003 10:53

Tom schreef:

Als je de deksel apart maakt, heb je 2 x werk, en moet je maar afwachten of hij ivm het sluitprofiel precies past.

Nee, mijn methode werkt perfect, en de ervaren case bouwers zullen het beamen.
YEP. laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
21-7-2003 11:38
Owke, ik geloof jullie dus zal ik het ook maar op die manier doen. Maar HOE zagen jullie het deksel eraf ? Met een zaag ofzo?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
21-7-2003 11:44
Circelzaag met afstandgeleider. Rekening houden met de breedte van de zaagsnede.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
21-7-2003 12:03
Owke, bedankt...

Je bedoelt toch zo'n cirkelzaag in een tafel, hé!
Zou het ook kunnen als je het precies doet met een gewone grote zaag? En dan teken je eerst een lijn en dan precies erover heen.

Owja, bij Footlight zeiden ze dat je makkelijk snijfouten kunt maken van 1.5 cm, omdat je die later toch niet meer ziet. Geldt dit dus ook voor de deksel, anders kan je het net zo goed gewoon zo uitzagen, want als die hoekprofielen erop komen zie je er toch niets van.

En oja: in de webshop staan geen hoekprofielen meer, waarom niet? Komen ze er wel weer? wink ;)

Edit: sorry, niet gezien:
Wegens ruimteproblemen (en onze onvrede met de huidige manier van distributie bij FliteCar) is het op voorraad houden van Fliteware producten stopgezet. Na de verhuizing zal het flightcase gebeuren opnieuw opgepakt worden (maar dan waarschijnlijk van een ander merk!).
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
21-7-2003 14:10
Ik ga binnenkort een kisje voor mijn kabels knutselen. Zelf zat ik aan een wat apart ontwerp te denken: Een kisje waarvan de deksel ook een kisje is. Van beneden naar boven is dat:
Plank met wieljes > kist > Sluitprofiel > Sluitprofiel aan de onderkant van kist 2 > Kist 2 > Deksel (met sluitprofielen)

Zou dit te doen zijn, of heeft er iemand nog een ander idee? Het probleem is dat ik de kabels van licht en geluid apart wil houden. En 2 losse kistjes is geen optie, omdat ik daar te weinig kabels voor heb en naast elkaar kan ook niet, omdat de kabels plat komen te liggen. De bedoeling is dat ik ze zo kan stapelen dat mijn versterkerkist er bovenop kan (DAP kist 4HE). Zo kan ik gaan stapelen zodat ik er een tafeltje bij heb.
Alle suggesties zijn welkom.
Volgende keer Peter!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
21-7-2003 16:30
Ik heb dan een tip voor jou en misschien meer mensen. Tijdje terug heb ik zelf een flightcase gebouwd, en heb hout van 12mm gebruikt. Toe hij ver af was wilde ik sluitprofielen gaan halen, maar deze waren dus niet in 12 te krijgen sad :(.
Dus als je gaat bouwen, check eerst even of je voor jou houtmaat van deksel de sluitprofielen kunt krijgen.
Lost in Music
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
21-7-2003 17:05
nog tips: koop 9mm hout, bewerkt veel makkelijker en is minder zwaar, en als je een sluitprofiel doet doe dan een omkeerbaar sluitprofiel wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-7-2003 21:21
Voor je kabels kan je ook één groete kist maken, en daar een kratje in laten glijden, wat halverwege op 2 latjes valt.
Daaronder heb je dan vak 2.

Als die sluitprofielen is zo duur, en nergens voor nodig.
Wel voor je vast geschrnierde deksel uiteraard.
En om er voor te zorgen dat je deksel niet helemaal openklapt/erafklapt, mak je een kettingkje of een speciall scharnier plaatje.

TIP VAN TOM:
Wat betreft de deksel zagen, als je geen cirkelzaag hebt, heb je vast wel een decoupeerzaag.
Hoe houd je die nou een beetje recht?
Simpel, je schroeft een geleidingslad op je case rondom vast.
Gewoon even de juiste afstand rondom meten, nieuwe SCHERPE zaag er in, en gaan met die banaan.
De scroefjes laat je op de hoeken vallen, zodat die gaatje weer onder je hoekprofiel wegvallen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
22-7-2003 00:03
Die geleidingslat is ook aat te raden voor een cirkelzaag.
Ik heb gemerkt dat je een veel beter zaagsnede krijgt met een geleidingslat voor een cirkelzaag dan dat je zijn geleidings-ding gebruikt. Je loopt ook nog eens minder snel scheef.
Ook laats uigevonden dat je heel goed een rekprofiel (zo'n ijzer (1cm breed) waar je soort plankondersteuners inzet via langwerpige vertikale gaten. (weet even niet hoe ik het systeem moet noemen). Die ijzers zijn meestal heel erg recht lang, en met 2 kleine schroefjes zet je ze vast in het hout. (Probeer ze wel in een afvalstuk te zetten). Je hebt dan geleiders die absoluut niet meer schuiven, en tijdens het zagen hebn je geen last van lijmklemmen.
Lost in Music
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
22-7-2003 12:37

Tom schreef:

Voor je kabels kan je ook één groete kist maken, en daar een kratje in laten glijden, wat halverwege op 2 latjes valt.
Daaronder heb je dan vak 2.
Genialiteit gewoon, dat ik daar zelf niet aan had gedacht laugh :D Alleen kabels wegen nog al wat. Kan ik dan het beste houten latjes erin schroeven of alu hoekprofielen?
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Afgesloten topic