Forum > Algemeen Forum

Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld?

(164 reacties. Pagina 6 van 17)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
18-10-2007 01:30
En het hele zaakje is weer van de baan
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 12-10-2024
18-10-2007 02:10
Sowiezo is het niet mogelijk om gloeilampen te verbieden. Ze blijven goedkoper als spaarlampen, ook worden gloeilampen in veel huizen en theaters gebruikt. In theater is LED geen oplossing. Er zullen eerst goede alternatieven moeten komen. Het dreigende verbod is gewoon om druk op fabrikanten te zetten zodat ze asap met vernieuwingen zullen komen aanzetten.
Fun is serious business!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
18-10-2007 08:53

viero schreef:

In theater is LED geen oplossing.
Maak daar maar van "NOG" geen oplossing. Het is puur een kwestie van tijd, geld en ontwikkeling. De eerste gloeilampen waren ook zo waardeloos dat men mooi nog een tijd lang kaarsen en olielampen bleef gebruiken. Toch doen we dat NU niet meer ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
18-10-2007 10:38
de eerste elektriche verlichting werd gedaan met "booglampen"
Als het ware een soort lasboog die als verlichting werd gebruikt....
Maar of je dan van een gloeilamp spreekt....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
18-10-2007 10:47
Ik doelde met m'n reactie meer op "ons" toepassingsgebied. Uiteraard werd de koolstaaflamp (boogtype) omarmd met name bij gebruik in vuurtorens (en daar zijn ze tot behoorlijk recent gebruikt). Maar in het theater niet echt (kleurtemperatuur was ongewoon hoog voor die tijd EN ding was echt niet (goed) te dimmen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VieroStandaard Lid
18-10-2007 11:15

Dré schreef:

viero schreef:

In theater is LED geen oplossing.
Maak daar maar van "NOG" geen oplossing. Het is puur een kwestie van tijd, geld en ontwikkeling. De eerste gloeilampen waren ook zo waardeloos dat men mooi nog een tijd lang kaarsen en olielampen bleef gebruiken. Toch doen we dat NU niet meer ;-)
Vandaar ook dat ik de reactie gaf op het einde van m'n bericht dat men gewoon de fabrikanten wil pushen om nieuwe soorten lampen uit te vinden, het was mss niet zo letterlijk maar kwam er wel op neer wink ;)
Fun is serious business!
StompinneStandaard Lid
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
27-10-2007 19:19
Ik vraag mij wat het nut ervan is wanneer een spaarlamp stuk gaat. Je winst gaat direct in rook op.
Tevens wat betreft het milieu, lig ik niet echt wakker. Hoe meer luchtvervuiling, hoe warmer de atmosfeer wordt, hoe zachter de winters worden, hoe minder het brandstofgebruik wordt, dus uiteindelijk hoe minder de milieuvervuiling sneaky :V
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
RenevanhEx Lid
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
27-10-2007 19:33

stompinne schreef:

Tevens wat betreft het milieu, lig ik niet echt wakker. Hoe meer luchtvervuiling, hoe warmer de atmosfeer wordt, hoe zachter de winters worden, hoe minder het brandstofgebruik wordt, dus uiteindelijk hoe minder de milieuvervuiling sneaky :V
Leuk bedacht, maar op het moment dat de boel dus warmer is smelten de ijskappen op de noord/zuidpool waardoor het water hoger komt te staan. Niet zo erg als je in midden Duitsland woont, maar Nederland komt bij één verveldende dijkdoorbraak dan ineens voor 3/4 onder water te liggen...

En dan hebben we het nog niet over uitsterven van organisme, verwoestijning, enz enz.

Wakker hoef je er niet van te liggen, maar je redenering slaat nergens op.
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
28-10-2007 15:20
1 x bewerkt. Laatst door DeWit op 28-10-2007 19:00
Polen moeten niet smelten maar inburgeren...

Afgezien van dat, ik denk niet dat de mens een echte oorzaak is van de opwarming van de aarde. Beetje egoïstisch om dat te denken ook. Het is gewoon een trend die al heel lang geleden is ingezet, en vanzelf weer opheft. Maar dat is een heel andere discussie. Desalniettemin kan het absoluut geen kwaad om geen energie te verspillen, omdat de fossiele brandstoffen niet het eeuwige leven hebben, en verders is onderzoek naar alternatieve schone bronnen ook nodig. Maar dan moet men kijken naar de hele cyclus, dus ook fabrikage en na gebruik. En dat is iets wat vaak niet meegenomen word, want dan ziet het er allemaal iets minder rooskleurig uit.

Zelfde verhaal met groene stroom, ook zo'n onzin. Het is gewoon godsonmogelijk om met z'n allen aan de groene stroom te gaan, want dat is gewoon niet haalbaar...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
VieroStandaard Lid
28-10-2007 15:37

deWit schreef:

Polen moeten niet smelten maar inburgeren...

Afgezien van dat, ik denk niet dat de mens een echte oorzaak is van de opwarming van de aarde. Beetje egoïstisch om dat te denken ook. Het is gewoon een trend die al heel lang geleden is ingezet, en vanzelf weer opheft. Maar dat is een heel andere discussie. Desalniettemin kan het absoluut geen kwaad om energie te verspillen, omdat de fossiele brandstoffen niet het eeuwige leven hebben, en verders is onderzoek naar alternatieve schone bronnen ook nodig. Maar dan moet men kijken naar de hele cyclus, dus ook fabrikage en na gebruik. En dat is iets wat vaak niet meegenomen word, want dan ziet het er allemaal iets minder rooskleurig uit.

Zelfde verhaal met groene stroom, ook zo'n onzin. Het is gewoon godsonmogelijk om met z'n allen aan de groene stroom te gaan, want dat is gewoon niet haalbaar...
Als het mogelijk is om met 1 windmolen een gehele fabriek van elektriciteit te voorzien (mijn voorbeeld: grote new holland fabriek hier in de buurt) en die windmolen naast de fabriek nog 3 wijken van elektriciteit voorziet moet het mits een inzet van iedereen zeker mogelijk zijn om bv door windmolens elektriciteit op te wekken. En zonnepanelen van alle soorten zijn sowieso gesubsidieerd en zijn zeker voldoende om huizen van elektriciteit te voorzien.
Fun is serious business!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)