Forum > Algemeen Forum

TOPM sound light and laser show

(64 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-10-2006 16:00

Jurrie schreef:

Inderdaad, maar het ik zou het vervelend vinden als een klant mij wijst op een ruk geluid tijdens of na een demo.
Tja, je wilt verkopen of je wilt het niet.

Ik denk dat jij er anders tegenaan kijkt omdat je particulier bent? Een wederverkoper zal de set namelijk zeker uitproberen als hij de set interessant vind.

Martin.
kvm entertainment
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
27-10-2006 17:24
Klopt, maar als ik een wederverkoper was zou ik hier ook op af knappen. Prijstechnisch zou het niet eens zo interessant zijn (mijnsinziens). Raar maar ik merk dat bij dit soort bedragen de verkopers (cq. verkopende partij) vaak nóg nonchalanter worden. Terwijl die set zich nog niet bewezen heeft.

Ik doelde trouwens meer op het feit dat je dan dus je zaakjes niet op orde hebt. Ik zou persoonlijk voor 100 % gaan óf niet.

Trouwens Martin, een geluidsset moet zonder meer zonder processor ook goed kunnen klinken maar bij dit soort setjes wordt vrijwel direkt gebruik gemaakt van processors. Erg handig, maar je kunt er ook flink de boot mee in gaan.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
27-10-2006 17:39

Jurrie schreef:

Trouwens Martin, een geluidsset moet zonder meer zonder processor ook goed kunnen klinken maar bij dit soort setjes wordt vrijwel direkt gebruik gemaakt van processors.
Nogmaals onzin -> Ligt volledig aan de opzet van het systeem. Wil de ontwerper een systeem zonder processor, dan moet het zonder processor klinken. Wil de ontwerper zijn systeem optimaliseren door gebruik van een processor, so be it!

Klinkt het met de processor dan ook niet, DAN heeft de ontwerper een probleem. Maar bij dergelijke grote sets ontkom je er bijna niet aan (als het over de line array gaat ;-) )

Hoewel kleine systemen zonder processor vaak handig zijn, ben ik wel erg blij met mijn nieuwe PS15's (die zonder processor ook ruk klinken, maar met heel erg goed - en goed beveiligd).
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
28-10-2006 14:28
Dat bedoelde ik maar kon het niet zo netjes omschrijven.

Als je er 1 gebruikt doe het dan goed...
SebasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 19-10-2011
Berichten: 56
31-10-2006 01:21
Namens Top M wil ik de deelnemers aan dit forum laten weten dat wij ook niet bepaald gelukkig waren met de sound uit de grote line array systemen van Space Equipment en als je inderdaad een show organiseert voor mensen uit pro audio land moet dit gewoon perfect klinken. Wij hebben dan ook besloten om twee line array systemen voor onze dealers vrij te maken zodat deze hier zelf mee aan de slag kunnen gaan. De keuze om alleen de grote systemen te laten horen is bewust gedaan. Alle Top M dealers kunnen indien zij willen alle kleine geluidssystemen van Top M tot hun beschikking krijgen om deze aan hun klanten te laten horen. Met een line array systeem gaat dit wat lastiger. Indien je alle kleine setjes gaat aansluiten wordt het echt een vreselijke puinhoop van geluidssystemen door elkaar heen en dit was niet onze bedoelen.
Als je een show als deze voor de eerste keer organiseert zal je altijd tegen dingen aanlopen die voor een volgende keer beter kunnen. Dit zal dan ook zeker onze doelstelling zijn voor onze show voor een volgend jaar.

De nieuwe aangepaste internetside van Top M zal binnenkort online gaan.
Wij willen de mensen die gekomen zijn hartelijk bedanken voor hun komst.
Schijt aan de overheid
SebasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2005
Laatste: 19-10-2011
Berichten: 56
31-10-2006 01:45
En hier dan nog wat informatie voor Jurrie die ik overigens niet ken.

Top M heeft nooit beweerd dat zij zelf Aztek producten ontwerpt of maakt. Zoals iedere importeur kun je aan een importproduct je eigen naam geven als je maar genoeg besteld. Top M doet dit ook hetzelfde als Beclec en en andere importeurs. Ik vind als je een bedrijf wilt bekritiseren op waarheden dat je dan zo duidelijk mogelijk mag zijn maar als je niet weet hoe het precies in elkaar steekt moet je dit eerst uitzoeken voordat je je mond open doet want anders kom je in mijn ogen niet serieus over.

Hetgeen wat absoluut wel een Top M ontwerp en productie is ET.
Schijt aan de overheid
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
1-11-2006 00:07
Een verkoper die avond meldde mij in zijn enthousiasme dat 'jullie' (TOPM) Aztek zijn.

Vond het ook al een vreemd verhaal, maar goed, het is dus niet anders als ik zelf al dacht.

Heeft niets met de serieusheid van mijn kritiek te maken...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-11-2006 00:21

Jurrie schreef:

Een verkoper die avond meldde mij in zijn enthousiasme dat 'jullie' (TOPM) Aztek zijn.
Waarschijnlijk bedoelde hij dat Aztec hun "huismerk" is.
Product X met een eigennaam.

Net zoals showtec het huismerk van Highlite, en Admiral het huismerk van Rolight is.

Jurrie schreef:

Klopt, maar als ik een wederverkoper was zou ik hier ook op af knappen. Prijstechnisch zou het niet eens zo interessant zijn (mijnsinziens).
Om nog even hier op terug te komen, een wederverkoper probeert absoluut de set zelf.

Als er een markt voor is (een klant die gericht zoekt o.i.d.) laat je normalerwijs zo'n set door de vertegenwoordiger meenemen. (of in overleg opsturen)
Ook komt het wel voor dat bepaalde sets door het land rouleren.

Of het prijstechnisch interessant is ligt aan de deal die je maakt met de groothandel / klant.

Het gaat hier overigens niet om jou aan te vallen maar meer om aan te tonen dat je het teveel uit het standpunt van "de klant" bekijkt. Een Wederverkoper / Dealer kijkt hier anders tegenaan.

Hiermee geef ik overigens niet aan dat de set Top klinkt, dat oordeel kan je pas geven als je de set zelf hebt uitgeprobeert.
Nogmaals op beurzen heb ik vele bekende ("a klasse") merken gehoort met een slecht geluid, waarvan achteraf bleek dat er wel degelijk een goed geluid uit te halen viel.

Martin.
kvm entertainment
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
6-11-2006 21:55
Ik was er ook aanwezig en wou er ook nog even iets over kwijt.
Vol verwachting stond ik klaar om de line arrays te horen..
Het kleinste line array klonk best lekker, maar de 2 daarna ronduit naatje.
En dan helemaal de laatste die volgens de speaker 161 dB kon halen, waarna ze dat ook eventjes moesten beluisteren. Echt, mijn oren kunnen wat hebben maar mijn trommelvliezen schoten gewoon dicht, wat was dat pijnlijk echt!
Als je zo'n demo laat horen hoef je het toch niet direct vol open te gooien zodat je systeem ronduit naatje klinkt?

Verder vond ik jammer dat alleen 1 setje van de ET serie was aangesloten en de line arrays alleen via de 'show'.
Ik was immers erg benieuwd naar de Space Equipment setjes, maar zoiets zal ik toch echt moeten horen om het te kunnen verkopen, of zelf wil kopen.

Echter was het verder wel leuk georganiseerd, alleen vond ik het een beetje raar dat je niet je eigen mengtafels gebruikt om de setjes te testen?

Bij de show van Aztek was niks op aan te merken, erg leuke producten zoals de welom bekende scan, en de Sparky een kop met een lamp van 150 HTI.
En de lasers niet te vergeten, waren erg leuk!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-11-2006 23:00
Hallo,

Iemand toevallig foto's gemaakt van de Line-Array's?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)