Forum > Algemeen Forum

" Brabantse Prijzen? "

(63 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
13-12-2005 10:34
Hier wordt weer een heleboel gepraat over marktverzieking. De ene vindt hobbyspul marktverzieking, de andere weer niet.

Ik denk dat we hier vooral een onderscheid moeten maken tussen de drive-ins die het doen zoals het hoort, en de drive-ins die zo illegaal zijn als groot is.
zaken als zwartwerk laat ik hier buiten beschouwing, omdat de gemiddelde hobby drive-in totaal niets opbrengt.

Je kan bij het starten de dingen aanpakken zoals het hoort en je muziek in de winkel gaan kopen, en toch met budget apparatuur als hobbyist draaien. Als zo'n mensen 50€ vrage, voor de fun, dan vind ik dit geen marktverziekers, en met hen heb ik ook geen enkel probleem.

Maar aan de andere kant heb je er die massa's muziek downloaden en ook 50€ vragen... en dit zijn geen hobbyisten in mijn ogen, maar de grote marktverziekers die het voor de poen doen (ja voor 50€/avond heb je je apparatuur na 10 avonden terug verdiend).
Waarom denk ik dat ze het voor de poen doen en niet uit liefde voor de muziek? Als je respect hebt voor muziek KOOP je dit, en blijf je weg van kazaa en toestanden. Grote downloaders hebben geen respect voor muziek en zijn het in mijn ogen niet waard om zelfs maar hobbyist genoemd te worden.

Voila, bij deze mijn ongezouten mening hierover happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-12-2005 10:44

Dré schreef:

Dikke softie! ;-)

Volgende keer gewoon het volle pond rekenen als je zoiets weer bij de "poot" hebt!
Je hebt helemaal gelijk, zeurkous.

Maar, het was dit bedrag of helemaal niet. Daar was hij heel duidelijk in en ik ken hem goed genoeg om te weten dat-ie het meent. Verder woont hij bij mij om de hoek (tijd en stress zijn bij mij een factor waarbij ik harder word in tariefsonderhandeling) en komen er naast zijn familie aardig wat collega's van me (gezelligheid). Daarom wilde ik dit feest wel doen. Ook gaan er wat behoorlijk geslaagde figuren langskomen, dus wie weet zit er nog eens een vervolgklusje in tegen fatsoenlijk tarief. Dat laatste valt makkelijk te verkopen aangezien vreemden ook wel snappen waarom ik deze heer mats en hun niet.

Maar in the end aas ik natuurlijk op een wit voetje bij de baas voor een dikke promotie.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
13-12-2005 10:51
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-12-2005 12:54
Je krijgt op zijn privé feest natuurlijk wel kanten van hem te zien die hij in de normale werksfeer nooit zal tonen....

Enne je kent elkaar ook meteen een stuk informeler, dat schept een band voorbij de normale werk verhoudingen, als je je kaartje een beetje goed speelt.

Ik doe het ook (nog steeds) af en toe wel eens.
Laatst nog voor mijn kapper......ha ha.
enig idee hoeveel mensen een kapper spreekt op een dag? sneaky :V
Meestal weet een kapper ook als er iets gefeest gaat worden.
Ze moeten immers allemaal naar de kapper van te voren laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-12-2005 12:25
Precies onder woorden gebracht waar ik nog even niet uit kwam, qua beweegredenen. Dank u.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-12-2005 15:29
maar o wee als je niet goed draait laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-12-2005 16:18
Ja, don't tell me about it. Ik zit me al een paar dagen zorgen te maken. Aan de andere kant: alle waar naar zijn geld laugh :D .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
14-12-2005 16:25
PRECIES. Eigenlijk had je ook moeten uitleggen dat het geleverde altijd in overeenstemming is met de prijs die ervoor betaald wordt (en dat als de prijs omlaag moet...).

...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-12-2005 16:29
...gaat Syl lekker aan de zuip.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-12-2005 09:45
laugh :D nou geniet er dan maar van!

Wat betreft de prijzendiscussie; tussenpersonen (zoals bureaus en locaties) krijgen 10% korting op onze tarieven, of 15% als ze veel boeken. Dat geldt in principe ook voor (vage) kennissen. Ik verkeer dan wel in een luxe positie dat ik toch wel bijna elk weekend weg ben dus als diegene zegt "voor die prijs en anders niet"... dan niet dus. Ik zou een dief van mijn eigen portemonee zijn als ik het wel deed! Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, mocht het een hele leuke klus zijn moet ik er nog eens over nadenken en voor goede vrienden en familie gelden andere regels.

Wat betreft de Brabantse prijzen waarover dit topic eigenlijk ging: ik zit vrij weinig in Brabant (terwijl ik daar wel vandaan kom), veel meer in de randstad en de laatste tijd ook in Gelderland, Overijssel en Limburg. Op zich zijn er wel vrij veel hobbyisten in deze regio en zit ik met een prijs van 350 euro ex BTW en reiskosten vrij hoog, maar met name in Zuid Holland zitten ook enorm veel hobbyisten en als ik daar naartoe moet zit mijn prijs rond de 400 ex BTW. En ik kom echt wel een aantal keer per maand in Zuid Holland! Dus of de kwaliteit van de hobbyisten is hier in Brabant veel hoger dan in ZH of de mensen in ZH zijn bereid meer te betalen of...

Ik heb op zich niet zoveel problemen met hobbyisten, met name omdat ik zelf ook zo begonnen ben en er eigenlijk vrij weinig last meer van heb. De mensen die dat soort shows inhuren zijn waarschijnlijk toch niet bereid mijn prijzen te betalen en die jongens moeten ook ergens mee beginnen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-12-2005 12:14
Ik zit zelf ook in Zuid Holland (-Zuid). Relatief veel kleine bedrijfjes. Toch is het niet nadelig voor ons. Er is gewoon een kwaliteitsverschil, en daar betaald een klant maar voor. Zoniet, dan niet.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)