Forum > Algemeen Forum

" Brabantse Prijzen? "

(63 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-12-2005 13:38
First of all: No Flame Intended!

Ik heb er zo vaak over gehoord, de befaamde brabantse prijzen. De zogenaamde prijsduikers, drive-in hoertjes en concurrentievervalsers. Wat houdt het precies in? Zitten zij daadwerkelijk zo'n eind lager met de prijzen dan bijvoorbeeld het midden van het land? Of is er daar gewoon zo veel drive-in concurrentie dat ze elkaar allemaal gaan onderbieden?
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
11-12-2005 15:01
De verhuurprijzen van losse apparatuur liggen in Brabant over het algemeen een stuk lager dan die in het noorden des lands.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-12-2005 15:16
Moet zeggen dat ik er niet echt wat van heb gemerkt. Vrijdag schoolfeestje in Breda achter de rug tegen een prijs die hier in het midden des lands redelijk normaal is.
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-12-2005 15:38
Je hebt hier erg veel last van de 15jarige jongetjes met hun kijkshop showtje (no offence). Om even een voorbeeld te noemen, ik woon in een dorp met 10.000 inwoners, en ik weet hier zo'n 9 beginnende "show's" te zitten. Allemaal stuk voor stuk met een behringer setje en een bult mp3'tjes waar ze voor 30/40/50 euro tot 100 man mee draaien.

Als je dan gaat kijken naar de bedrijven die ook de grotere klussen aankunnen dan merk ik dat ze hier in de buurt wel normale prijzen vragen. In ieder geval verglijkbaar met prijzen die ik zo hier en daar op site's zie verschijnen.

Maar het is hier in Brabant dan ook altijd feest... wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-12-2005 17:05
Die vijftienjarige jochies met Kijkshop-rommel heb je in Utrecht ook, daar hoef je niet voor naar Brabant. Marktverzieking (voor zover je daar al over kunt spreken bij amateurs en hobby-isten) is een andere discussie dan de vraag of prijzen in Brabant lager zijn dan de prijzen voor gelijkwaardige shows in bijvoorbeeld de Randstad of de andere windrichtingen dan het Zuiden.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
11-12-2005 17:49
Dus ik ben volgens jullie 1 zo'n marktverzieker...

nou ja vraag ongeveer 150 euro voor rond de 100 man..
maar ik draai omdat ik het echt leuk vind. en ik de apparatuur gaaf vind

daarnaast maak ik geen reclame en promoties..

ben zelfs zuinig met visite kaartjes.

Vind het gewoon leuk om te doen. en ga niet mijn prijs omhoog schroeven omdat jullie dat niet eerlijk vinden..

maargoed draai maar gemiddeld 2 keer per maand op het moment. dus van mij heb je geen last
wat een onzin in dit vak
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
11-12-2005 18:32
Als je er echt achter wilt komen. Dan moet je een standaard lijstje posten. En dan aan de verschillende Brabantse Drive-in shows vragen wat ze voor zo'n show zouden vragen. Lijkt mij het meest logische.
Verhuur & verkoop van special effects
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-12-2005 18:43

calipso schreef:

Dus ik ben volgens jullie 1 zo'n marktverzieker...
Ik heb geen idee wie je met "jullie" bedoelt?

Mijn persoonlijk interesseren die 50 tot 100 euro-showtjes helemaal niks. Ik heb meer te bieden, zowel qua ervaring, collectie als apparatuur. Als een klant kiest voor een budget-show, dan moet-ie dat zelf weten. Ik vind ook niet dat de mensen die zo weinig vragen marktverziekers genoemd moeten worden. Dit heeft namelijk helemaal niks meer met marktwerking te maken. Het zijn hobby-isten zonder winstbejag, mensen die altijd meer geld in hun show zullen stoppen dan dat het oplevert. De klant kiest voor een pro of voor een hobby-ist, mij is het om het even.

Marktverziekers zijn naar mijn idee, zoals ik in mijn vorige post al aangaf, ondernemers die met exact dezelfde kwaliteit show aankomen en een net zo ervaren dj, dan eventjes mijn prijzen erbij pakken en daar bewust 150 of 200 euro onder gaan zitten. Kan je je druk over maken, doe ik niet. Zo gaat het nu eenmaal in zoveel wereldjes.

Het is voor ondernemers die een beetje commercieel bezig willen zijn altijd een gok om op deze manier met prijzen te gaan stunten. Het levert immers uiteindelijk bijna geen moer meer op. Kun je wel lekker veel showtjes binnenhalen, maar zo iemand zal bij wijze van spreken 5x zoveel moeten draaien om aan dezelfde omzet te komen als ik. Lukt dat niet, heb je uiteindelijk twee failliete shows, die van de stunter en die van degene wiens markt verziekt is.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
11-12-2005 19:05
het ging er mij meer om dat iedereen hier evenover 1 kam word geschoren. dus doe ik hetzelfde terug.

ik heb gewoon een nette show voor +/- 100 man.
ik kijk eerlijk gezegd niet eens naar andere prijzen. Ik kijk meer van voor dat bedrag wil ik wel uitrukken. en dat die grens bij mij lager ligt dan bij anderen hier in de buurt.

maargoed nogmaals. van mij zul je geen last hebben. en qua ervaring denk ik dat ik wel mee kan komen. aangezien ik ook vaak zonder apparatuur gewoon ergens voor publiek draai.

maargoed daar tegenover staat inderdaad niet de profesionaliteit van een duurdere show. Ik heb bijvoorbeeld nog witte kabels simpele showtec statieven.
het enigste wat wel zou kunnen is mijn geluids set. die voor mijn mening (max is het er niet mee eens wink ;) ) toch wel erg lekker klinkt.

ben tevreden met wat ik heb. en wat ik doe. Dat ik dat goeiekoper doe dan meeste shows hier in de regio is niet mijn probleem.

Bij mij mist gewoon de professionaliteit. en daar ben ik eerlijk in. Maar de kwalliteit daarintegen niet.
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-12-2005 19:16

calipso schreef:

het ging er mij meer om dat iedereen hier evenover 1 kam word geschoren.
Kun je even de post in dit topic aanwijzen waar dit gebeurt? Ik ben er namelijk geen tegen gekomen.

De vraag ging over "Brabantse" prijzen, niet over hobbybob-showtjes.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)