Forum > Geluid

dap K-115

(53 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
MdsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2006
Laatste: 14-4-2017
Berichten: 74
17-12-2007 18:52
haha laugh :D laat ik toevallig ook werktuigbouwkunde studeren...

maar je heb inderdaad gelijk kiebus...
het geheel word verstevigd doordat je een soort "profiel" vormt (bovenaanzicht)
maar op de plaats waar het gebogen word, wordt het materiaal sterker, dit doordat de metaalkristallen beter gerangschikt worden door het buigen en dus het materiaal steviger maken

dus er worden 2 verschillende manieren van verstevingen omschreven!

ik denk dat dit voor een NIET werktuigbouwkundige wat moeilijker de begrijpen is... maar ik denk dat ik het zo wel ongeveer begrijpelijk omschrijf (correct me if i'm wrong wink ;) )
...
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 1344
18-12-2007 13:48
Sorry als mijn uitleg niet geheel werktuigbouwkundig correct is wink ;) (dat was geenzins mijn bedoeling).

Volgens mij praten we langs elkaar heen, jij praat over het metaal, terwijl ik over de plaat praat (specifiek over de manier waarop krachten worden opgevangen) Ik hoef in ieder geval geen verdere poging te ondernemen om mijn standpunt uiteen te zetten, aangezien ik je niets nieuws zou vertellen, omgekeerd ervaar ik tot nu toe hetzelfde (het zal dat keuzevak metaalbewerking zijn geweest ;)
Echter, door het te buigen veranderd alleen de stevigheid op de plaats waar je buigd, niet in de rest - Dat het geheel wel steviger wordt is correct.
In ieder geval is de laatste zin in samenspraak met mijn praktijkervaring en het punt waar het mijn inziens om draait; Het is een erg effectieve manier van verstevigen.

@mds: Duidelijk.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
18-12-2007 18:43
Mooi dat dat nu voor iedereen duidelijk is razz :p
Maar waar het mij eigenlijk om gaat, stel je hebt een omgezette geperforeerde plaat van 1mm, die ongeveer 35cm bij 60cm is (zoiets zou wel ong speaker maat zijn). En je stoot dat ding in het midden tegen een hoek van een tafel aan, dan heb je dus gewoon echt een deuk erin zitten bij 1mm. Daarintegen vermoed ik dat bij 2mm dat niet het geval is.
Alles uit, behalve het licht!
MdsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2006
Laatste: 14-4-2017
Berichten: 74
8-1-2008 22:24
hallo,

Nadat het idee een tijdje op de plank had gelegen en niemand mij verder kon helpen. Kwam ik toevallig een aanbieding tegen bij een locaal gevestigde web-shop.
Die aanbieding luide: dap k-115 voor €139,- p.s.

Dus na deze ontdekking gedaan te hebben was het besluit snel gemaakt; het uiterlijk maar voor lief nemen wink ;)

En het mooie is... Als ik ze in de toekomst alsnog zelf wil bouwen kan ik zelf aan de gegevens komen. laugh :D Ik kan de gegevens binnenkort wel posten als ik de kasten goed heb nagemeten en er eventueel interesse is.

p.s.

Ik had trouwens nagevraagd of het toevallig niet de oude versie van de k-115 was, en ze konden mij verzekeren dat dit niet zo was. Na het zelf thuis gecheckt te hebben(filter) bleek het inderdaad gewoon de nieuwe te zijn wink ;)
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)