Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 6 van 35)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2005 21:31
Daar heb je zeker wel gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken. En eerlijk gezegd: Een drive-in show met een cd-mapje met 20 MP3-cd'tjes met daarop totaal 4000 nummers ziet er niet zo profi uit als een drive-in show met cd-koffers met 200 cd's wink ;)

Now you've got a point, maar zeker het geringe prijsverschil met een CDJ-800 doet mij, mocht ik toch een keer de CDJ-100's willen gaan vervangen, afzien van de CDJ-200. Dan maar geen MP3 voor mij.
Light Image
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-1-2005 21:33

sylvia schreef:

Dit zou ik eerst in de praktijk eens moeten zien. Als het écht snel werkt, dan is het mooi bedacht.
Resume
The Resume function is new for Pioneer. If a CD is ejected accidentally, you can quickly re-insert the disc and be sure it will start playing from exactly the point where it stopped.

Nou, dit vind ik nu niet echt speciaal, ik weet niet op welke manier het bedoelt is. Als het nou zo is dat de speler nog doorspeeld (wat me heel raar lijkt) dan zou het nog iets van betekenis hebben. Maar zeg nou zelf, hoevaak heb je al gehad dat je perongelijk een cd eject? De functie zelf is ook niet echt speciaal, mijn sony discman heeft hetzelfde, druk je op stop, of druk je het klepje open (zodat de cd stop) en je dieuwt binnen 30 sec weer op play, dan laad hij de cd en speelt gewoon verder waar hij gebleven was...

Nee, zelf zou ik deze speler nooit kopen als ik die advies prijs zie. Ze bombarderen denon wel, maar echt er iets aan overhouden zullen ze niet. De denon bied veel meer, en echt speciale dingen heeft die cdj 200 nou ook weer niet. Ze zouden eerst hun mixers eens van betere faders moeten gaan voorzien, en dan pas aan dit soort onzin beginnen...
*Quukske*
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 1370
16-1-2005 21:50
Maar voor zover ik weet heeft geen enkele dj-speler dit. Op zich een handige functie die ik absoluut als een aanvulling zie. Het gebeurt niet vaak dat ik per ongeluk een cd-eject die speelt, maar het gebeurt wel. Dan is het snel terugstoppen behoorlijk handig.

Je laatste zin vind ik trouwens behoorlijk onder de gordel en te makkelijk sneaky :V
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
16-1-2005 22:05
MP3 is toch wel makkelijk voor muziekarchief, dus goed dat de nieuwe speler dit ondersteunt.

Over de concurrentiepositie ten opzichte van de CDJ-800 zal Pioneer echt wel hebben nagedacht. De CDJ-200 zal dus wat goedkoper worden en een paar dingen kunnen die de 800 niet kan, maar ook omgekeerd.

Dat quick resume snap ik niet helemaal. Voordat je kan ejecten zal je cue of pause moeten indrukken (beveiliging). Als het dan stil wordt ram je toch meteen weer op play en ga je niet zitten ejecten? Dat is mij in ieder geval nog nooit gebeurd!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
16-1-2005 22:12
1 x bewerkt. Laatst door Tenkater op 16-1-2005 22:15

Victor schreef:

Voordat je kan ejecten zal je cue of pause moeten indrukken (beveiliging).
Zit die beveiliging wel op de cdj-200? Op de cdj-100 in ieder geval niet, wel is de eject knop rondom "beveiligd" zodat men er minder snel op zal drukken.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 1370
16-1-2005 22:13

Victor schreef:

Dat quick resume snap ik niet helemaal. Voordat je kan ejecten zal je cue of pause moeten indrukken (beveiliging). Als het dan stil wordt ram je toch meteen weer op play en ga je niet zitten ejecten? Dat is mij in ieder geval nog nooit gebeurd!
Volgens mij hebben alleen de dubbele pioneers een dergelijke beveiliging (eerst pauze/cue voor ejecteren). Alle tabletop spelers van pioneer (voor zover ik me kan herinneren) niet. Voor beide mogelijkheden valt iets te zeggen.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
16-1-2005 22:16

Tenkater schreef:

Victor schreef:

Voordat je kan ejecten zal je cue of pause moeten indrukken (beveiliging).
Zit die beveiliging wel op de cdj-200? Op de cdj-100 in ieder geval niet, wel is de eject knop rondom "beveiligd" zodat men er minder snel op zal drukken.
ik druk altidj eerst op cue en dan eject.
dat komt omdat ik op een simpele dap heb leren draaien en dan vergeet je zoiets niet. En het komt weleens handig uit.
tenminste... de muziek is er weer sneller dan als je hem perongeluk eject.
wat een onzin in dit vak
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
16-1-2005 22:22
Het zou kunnen dat de CDJ-100 die beveiliging niet heeft. Ik heb wel eens een avondje met CDJ-100's gedraaid, maar steeds trouw eerst gecued voordat ik op eject drukte. Niet geprobeerd of dat ook zonder cue kon.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-1-2005 23:06
Mijn CDJ-800's staan momenteel nog in dichte kisten, niet aangesloten. Geen idee eigenlijk van die eject-beveiliging.

Nu ik er zo over nadenk, volgens mij zit die er niet op. Als ik aan het mixen ben en het volgende nummer loopt volledig alleen, dan druk ik altijd meteen op eject bij de cd die ervoor liep, en die dan nog niet stilstaat. Die routine wordt niet onderbroken omdat-ie hem niet uitspuugt. Duz.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
16-1-2005 23:41

sylvia schreef:

Mijn CDJ-800's staan momenteel nog in dichte kisten, niet aangesloten. Geen idee eigenlijk van die eject-beveiliging.

Nu ik er zo over nadenk, volgens mij zit die er niet op. Als ik aan het mixen ben en het volgende nummer loopt volledig alleen, dan druk ik altijd meteen op eject bij de cd die ervoor liep, en die dan nog niet stilstaat. Die routine wordt niet onderbroken omdat-ie hem niet uitspuugt. Duz.
Volgens mij stop de cd ook niet met draaien als je op cue drukt. Het lijkt me logisch dat i gewoon even snel blijft draaien. Dan kan i de draad meteen weer oppakken wanneer je op play drukt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)