Forum > Geluid

P-1200 of P-900

(55 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-3-2005 21:59
Ook zonder te clippen kan die bij 2 ohm per kanaal aardig warm worden hoor. Daar heb je clippen niet voor nodig. Als er een goede beveiliging opzit zal die hem bij te hoge temperatuur afkappen en heb je dus ineens geen geluid meer. Ik weet niet of je dit risico wilt nemen?
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
10-3-2005 22:03
het scheelt mij 750 watt rms per subwoofer. en geld voor een ander heb ik niet. Ik probeer het wel een keertje ja. Hopelijk een keer de situatie onder huiselijke kring. dan zal het weinig uitmaken. Simpelweg geen geld om een andere versterker te halen. en het verschil tussen 550 watt rms uit mijn hoofd bij 8 ohm naar 2600 brug bij 4 ohm vind ik gewoon te groot om het niet 1x te proberen. Is er dan geen enkel begrip? En ja er zit een hittebeveiliging op. Er zijn dus verder weinig risico's op permanente beschadiging?
I'll take you to the KoffieShop...
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1344
10-3-2005 22:30
Is er dan geen enkel begrip? En ja er zit een hittebeveiliging op. Er zijn dus verder weinig risico's op permanente beschadiging?
Er is wel begrip voor je situatie, maar de meeste mensen zouden het risico gewoon niet nemen.

Een test onder huiselijke omstandigheden is natuurlijk geen vergelijk voor een stevig feest. Heb je nergens de gelegenheid om dat te testen?
Op het moment dat je versterker oververhit is slaat die af en moet afkoelen, dan sta je dus zonder geluid. Dan huur ik persoonlijk liever een ampje bij dan dat je op die manier slechte reclame voor jezelf staat te maken.
Voor het oververhit raken op 2 ohm hoef je niet perse in de clip te draaien.

Overigens heb ik ook vernomen dat de te verwachten levensduur van een versterker flink afneemt bij het draaien op lagere impedanties. Kan iemand (met verstand van zaken) dat bevestigen?

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
10-3-2005 22:42
Kijk hier hou ik van. (iets meer opbouwende kritiek laugh :D )En hij hoeft van mij niet superoud te worden. over 5 jaar zal ik het setje al zeker verkocht hebben. Ben een ambitieuze jongen razz :p De negatieve reclame had ik ook over nagedacht ja. Ik kan wel eens proberen een test te regelen, maar ik weet niet wanneer. In ieder geval hardstikke bedankt allemaal en ik ben weer wat wijzer.(ik word nog eens echt wijs shocked 8O )Ik was meer bang voor blijvende gevolgen. Dus een amp die ECHT kapot is. Iemand geïntresseerd in de resultaten van de test. Ik post ze wel ergens in een bijpassend topic maar kan nog wel een maand of 2 duren. En je kan het best behoorlijk laten beuken trouwens op een feest bij familie ofzoiets.(en die maken toch wel reclame voor me sneaky :V )
I'll take you to the KoffieShop...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
11-3-2005 01:30
het is een budget keuze om 4ohm gebrugd te draaien op een amp die daar niet continu voorgebouwd is. de Palladium speelt ook op 2ohm, maar voor hoelang?

Mijn QSC draait ook op 2ohm per kanaal, maar omdat het vermogen in brug aanzienlijk toeneemt word deze waarde niet vrijgegeven.

vergeet niet dat het in brug spelen het heel critisch aankomt in vermogens beheer. het vermogen loopt namelijk heel snel op in brug, en dat heeft ook nadelen natuurlijk.

vaak mogen de clip leds niet een oplichten in de clip bij 2 ohm per kanaal, laat staan in brug.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
11-3-2005 10:37
4 ohm brug is toch even zwaar als 2 ohm stereo? Maar ik begrijp dat ze niet mogen oplichten ik zie het wel. bedankt voor de tips. Ik zal de resultaten van mijn experiment wel posten ergens.(kijken of er een beter topic voor is)
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)