Forum > Geluid

Amp rack eindelijk helemaal klaar

(679 reacties. Pagina 57 van 68)
Moderator(s): Dré
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
7-4-2013 21:06
- Waarom MHLL niet ook gewoon netjes met labelwriter?
Is voorlopig
- Waarom de stroomvoorziening van het rack zelf extern via het shukopaneel ipv intern in een blokje?
Omdat het kan en ik zo makkelijk een stekker kan uittrekken en ik moest de schakelaars voor de ledverlichting ook kwijt kunnen.
- Waar zo'n grote kist voor een rackje wat eigenlijk compact kan zijn?
komt nog een versterker bij in de toekomst om de reden die PVG aangeeft.
- Zijn die fans echt zo hard nodig?
De achterkant moet dicht zijn anders gaan ze aan de dipswitchen van de versterker klooien en dan is het niet slechter dat er toch nog wat koeling geforceerd word.

BTW, de drie 120mm fans zijn stiller als de fans van de versterker, dus ...

@PVG: 1 rack, maar in de toekomst een tweede versterker erbij.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
7-4-2013 22:08

vdbeke schreef:

- Zijn die fans echt zo hard nodig?
De achterkant moet dicht zijn anders gaan ze aan de dipswitchen van de versterker klooien en dan is het niet slechter dat er toch nog wat koeling geforceerd word.
je hebt de fans dus als opvulling?
En als de achterkant dan dicht is van de case, waar moet de lucht heen/vandaan komen?
BTW, de drie 120mm fans zijn stiller als de fans van de versterker, dus ...
Als ze nieuw zijn meestal wel, maar als er wat stof en vuil in/op de schoepen en de behuizing komt gaan ze vanzelf meer geluid maken.

Ook moet je oppassen dat je de ventilatie van de versterker niet negatief beïnvloed.
Ze kunnen zomaar de uitgeblazen lucht van je versterker "tegenhouden" voor een gedeelte.
Als ze minder lucht verplaatsen dan je versterker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
7-4-2013 22:17
Als je de achterkant dicht wil hebben, waarom dan niet gewoon een ventilatiepaneel aan de achterkant?
Waar zit de cut op dit apparaat?
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
8-4-2013 08:06

Tom schreef:

...
je hebt de fans dus als opvulling?
En als de achterkant dan dicht is van de case, waar moet de lucht heen/vandaan komen?
...
Als ze nieuw zijn meestal wel, maar als er wat stof en vuil in/op de schoepen en de behuizing komt gaan ze vanzelf meer geluid maken.

Ook moet je oppassen dat je de ventilatie van de versterker niet negatief beïnvloed.
Ze kunnen zomaar de uitgeblazen lucht van je versterker "tegenhouden" voor een gedeelte.
Als ze minder lucht verplaatsen dan je versterker.
De fans dienen min of meer ter opvulling, zoals eerder beschreven. Nu is er al wat gereedschap nodig om aan de achterkant van de versterker te raken.
Het is dus niet de bedoeling dat de achterkant dicht blijft. Een rack met versterkers in waar de achterkant op blijft (ook al is het met ventilatieroosters) is in geen enkel geval een goed idee mijn inziens. Ventilatieroosters bellemeren de airflow.
De gebruikte fans gebruik ik al enkele jaren in een aantal PC's en nemen niet toe in geluid en een frequente schoonmaakbeurt helpt ook al veel.
De lucht wordt aan de voorzijde van de versterker naar binnen gezogen, hier zitten stoffilters in en aan de achterkant wordt de lucht naar buiten geblazen. Als er wat stof voor de filters komt te zitten, is de stofzuiger al daar om het te verwijderen. Dus de kans op stof op de schoepen van de fans is miniem.
Een link naar de gebruikte fans.
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
9-4-2013 09:30
Is dat een OEM type DB Mark of heb je het logootje weggemoffeld?
Wat zijn je ervaringen met het apparaat?

Mvg,

Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
9-4-2013 14:58
Ziet er uit als een dap processortje
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
9-4-2013 15:51

knorrepot schreef:

Ziet er uit als een dap processortje
Yep. Lijkt me de DAP DSM-26 (maar dan in een ander bedrukt OEM jasje).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
9-4-2013 15:57
De dapjes zijn redelijk acceptabele dingetjes voor t geld ;-) De voorgaande processor was ook in zeker 4 verschillende jasjes te vinden, intern allemaal gelijk! Haha
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
9-4-2013 19:11
Is allemaal hetzelfde spul, het een al wat duurder dan het ander.

Zonder reclame te willen maken, maar zowel de DSP als de versterker is van Sanway audio. Dus geen Lab Gruppen, ik zou mijn ondervinding nog eens in het topic dat hier ergens rondzwerft moeten plaatsen.

Mijn mening van de DSP:
- handleiding is vrij bescheiden, maar de interface op de PC wijst het dan weer redelijk goed uit
- verbinding met PC is RS232 over USB, dus traag
- limiter heb ik nog niet deftig (langdurig) kunnen testen, maar werkt op het eerste zicht vrij goed. Begrenst wel niet netjes op het ingestelde maar krikt het gemiddelde omhoog, dus rekening mee houden als je puur van de limiter uitgaat. Langdurig op limiter werken krikt het gemiddelde ongeveer 150% omhoog, nagemeten met oscilloscoop. Hoe het klinkt geen idee en als het duidelijk hoorbaar is als de limiter ingrijpt, kan ik vooralsnog niet zeggen.
- veel bang for buck (238USD)
- inwendige bouwconstructie laat de wensen over, minpuntje

specifieke vragen, shout!

Van de ingewanden heb ik nog wel wat foto's voor de liefhebbers, ik moet eerlijk zeggen had ik dat van te voren gezien had ik toch sterk getwijfeld of ik hem wel gekocht had. Het idee is globaal gezien goed, de uitvoering daarentegen is wel wat minder.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 1595
9-4-2013 19:35

vdbeke schreef:

Mijn mening van de DSP:
- veel bang for buck (238USD)
- inwendige bouwconstructie laat de wensen over, minpuntje
Kortom, een Behringer DCX2496 met garantie en 3 inputs is een betere investering.
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)