Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 57 van 369)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
4-10-2005 20:46

Lynxxx schreef:

Hmmm.. volgens mij zit er in mijn astrodisco gewoon een halogeen lamp en geen gasontladingsbuis.. kan me althans niets herinneren over voorschakelelectronica
De Astrodisco is er origineel in 2 uitvoeringen geweest:
Met 24V 150W halogeen, en met 250W SN Tin Halide gasontladings lamp.

Companion:
Ik heb me laten vertellen dat effecten met SN om te bouwen zijn naar een ander type lamp [met behoud van het voorschakelapparaat].
De 500SN lamp kan vervangen worden door een MSR400 en de 250SN kan als het goed is vervangen worden door MSR200.
Wederom geen goedkope lampjes, maar het is wel mooi om de Astrodisco origineel te houden.
Ik heb het idee dat de meeste Astrodisco's waar origineel een SN lamp in zat later zijn omgebouwd zijn naar halogeen.
Dat is best zonde want met gasontlading erin heb je een erg krachtig en scherp effect dat met halogeen toch niet helemaal te behalen valt.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-10-2005 21:50
Hallo Companion,

Mijn "oude" AstroDisco (nu van Martin) was ook omgebouwd.
Details kun je hier vinden, ik heb van echt alles een detailfoto gemaakt. Hier een detailfoto van het lampje wat er nu in zit. Gewoon een GY 9.5 240v lampje, ik weet even het wattage niet meer precies (dacht 500 Watt). Martin weet dit ongetwijfeld wel exact te vertellen.

Maar volgens mij had jij toch geen Clay Paky AstroDisco, maar een andere variant van een ander merk?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-10-2005 22:07

Webbie schreef:

Martin weet dit ongetwijfeld wel exact te vertellen.
www.new-line.nl/v/3447
Inderdaad 500Watt.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
4-10-2005 23:17
ik kan me vergissen, maar de A1/244's die ik in de parren heb zitten zijn aardig wat langer als het lampje op de foto. ik gebruik zowel GE als Philips, en zijn beide langer. wellicht gaat het om een specifiek lampje die Dré niet in de shop heeft staan?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
5-10-2005 00:02
Ik heb in een later stadium ook nog een Astrodisco in Canada gekocht.
Achteraf dus te duur omdat de lamp defect was. Hadden ze best even mogen vertellen... maar ja het is een feit. Wel dus even een tip voor de anderen die in het buitebland lichteffecten zoeken dan wel kopen. Laat de lamp demonteren en apart verpakken bij het versturen.

De Astrodisco wil ik eigenlijk ook liever orgineel houden en zal het er dus op neer komen dat ik het lampje maar ga kopen bij de leverancier. Misschien eerst Philips nog even kontakten of zij ze ook nog hebben en wat ze daar kosten.

Vanuit Zweden heb ik opnieuw de mogelijkheid om twee stuks AstroDisco 3 te kopen. Ze vragen echter een wereldprijs voor die dingen en dan moet het ook nog op transport... Ze zeggen dat ze (omgerekend) nieuw 2200 euro hebben gekost. Even terug naar onze oude (vertrouwde) NLG is dat dan bijna 5000 guldens... Lijkt mij iets te veel. Maar ja wie heeft er nog een orginele prijslijst ?

Vanavond de laatste hand gelegd aan een PAR 36 zwenkbalk van Coemar met 8 stuks PAR 36 lampen.
Alle bekabeling vervangen door hittebestendige siliconen kabel. Buitenkant lekker opgeknapt met zwarte Hammerite, PAR lampen netjes gericht, stroomdraadjes zijn nu afgewerkt op één Powercon.
Getest en loopt weer als een zonnetje ! Nu de andere nog, maar die ziet er wat minder uit.
Van de vorige eigenaar zaten er verschillende kleurfilters in, maar gewoon met wit licht vind ik ze toch mooier.

Ik denk er over na om op de Discobeurs wat van mijn oude effecten ten toon te stellen. Als er anderen zijn die dat ook wat lijken.. Neem even kontakt op. Lijkt me best leuk om wat van die oude effecten bij elkaar te zien staan. Leuk wat ervaringen uitwisselen.
Op naar de volgende beurs...
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
5-10-2005 00:15
Wanneer is die discobeurs? mn goldenscans zullen ook een leuke aanvulling zijn, samen met 2 clay paky controller van +20 jaar oud.

Heb pas geleden die 'tin halide' lampen op ebay tekoop zien staan...!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
5-10-2005 00:41

Jurrie schreef:

Heb pas geleden die 'tin halide' lampen op ebay tekoop zien staan...!
Dat is leuk!
Even zoeken, en: nieuwe Philips SN250 lampen voor 99Euro per stuk!
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
5-10-2005 00:52
Voilá.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
5-10-2005 01:21
Hallo,

Gespot op eBay: F.A.L. Lunar/Cosmos

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
5-10-2005 09:38

Companion schreef:

Vanuit Zweden heb ik opnieuw de mogelijkheid om twee stuks AstroDisco 3 te kopen. Ze vragen echter een wereldprijs voor die dingen en dan moet het ook nog op transport... Ze zeggen dat ze (omgerekend) nieuw 2200 euro hebben gekost. Even terug naar onze oude (vertrouwde) NLG is dat dan bijna 5000 guldens... Lijkt mij iets te veel. Maar ja wie heeft er nog een orginele prijslijst ?
Ik heb geen prijslijst meer, maar ik weet dat die prijs klopt. Het waren inderdaad waanzinnig dure dingen.
Ik denk er over na om op de Discobeurs wat van mijn oude effecten ten toon te stellen. Als er anderen zijn die dat ook wat lijken.. Neem even kontakt op. Lijkt me best leuk om wat van die oude effecten bij elkaar te zien staan. Leuk wat ervaringen uitwisselen.
Het lijkt me op zich ook leuk, maar mijn Astrodisco (ik heb er nu zelfs tijdelijk 2) en Satel KUM (2 bollen met 20 par-36) passen niet in de kofferbak van m'n auto. En om er nou een auto voor te huren gaat me ook wat ver.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)