Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 55 van 130)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
4-6-2005 12:27
Hou er wel rekening mee dat dit soort dingen (Q van ver boven de 1) een ramp is qua impulsgedrag rond deze frequentie.

Voor een thuisbioscoop zou IK liever een BEUL van een PA speaker pakken, daar alle vermogen op gooien die je je kunt veroorloven, speaker in een gesloten kastje zetten en dan met een integrator rechttrekken tot (zeg) 10Hz.

Verhoog ingredienten in gelijke percentages naar smaak en budget ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
4-6-2005 16:19
...tot zover deze aflevering van "klussen met dré" ;-)

10 hz. : veranker je meubilair maar aan de parketvloer en zet je schilderijen vast met betonijzer.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
4-6-2005 18:20

Dré schreef:

een integrator rechttrekken
Nou komt natuurlijk de vraag: wat doet zo'n ding, hoe ziet het eruit en.. wa kost da? ;-)
Het zal wel weer een vermogen kosten, want anders had iedereen zo'n ding thuis staan en was dat apparaat al lang commercieel geworden (als het niet zo is, ga ik een beste PR stunt beginnen laugh :D ). Google search komt overigens wel met allerlei technische tekeningen, maar ik heb geen idee of dat het ook daadwerkelijk is..
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-6-2005 23:01

Ferdy schreef:

Dré schreef:

een integrator rechttrekken
Nou komt natuurlijk de vraag: wat doet zo'n ding, hoe ziet het eruit en.. wa kost da? ;-)
Het zal wel weer een vermogen kosten, want anders had iedereen zo'n ding thuis staan en was dat apparaat al lang commercieel geworden (als het niet zo is, ga ik een beste PR stunt beginnen laugh :D ). Google search komt overigens wel met allerlei technische tekeningen, maar ik heb geen idee of dat het ook daadwerkelijk is..
https://www.hometheaterhifi.com/volume_12_1/thiel-smartsub-integrator-2-2005-part-1.html
Light Image
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
6-6-2005 14:32
Authorization Required sad :(
Lost in Music
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
6-6-2005 15:22

Sgrovert schreef:

Authorization Required sad :(
Daar heb ik geen last van, hij laat de pagina gewoon.
Maar nu is me duidelijk waarom dat ding niet commercieël gebruikt wordt met een retailprijs van 4400 dollar! Waarom is altijd alles wat handig en leuk is zo duur? laugh :D
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
6-6-2005 21:09
Ik heb mijn kale MDF Punisher (de eerste Punisher ooit gemaakt) vandaag voorzien van een verfje aan de voorkant en tapijt rondom. Door de flits lijkt het erg grijs maar in het echt is het meer zwart:

Punisher at Home

Helaas Reemski, geen roze pluche vacht laugh :D

MVG Contour
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-6-2005 10:55

Ferdy schreef:

Dré schreef:

een integrator rechttrekken
Nou komt natuurlijk de vraag: wat doet zo'n ding, hoe ziet het eruit en.. wa kost da? ;-)
Een integrator? In dit geval niet veel meer of minder dan een laagdoorlaatfilter die gebruikt wordt in de stopband in plaats van in de doorlaatband.

Een gesloten baskast heeft een 2e orde afval in het laag vanaf f3. Als je nu een 2e orde laagdoorlaat ervoor gooit met als f3 punt het punt waar je je nieuwe f3 wilt hebben dan ben je er. Bag End gebruikt deze methode in haar ELF systemen (en gooit er nog een marketing sausje overheen).

Grote nadeel is dat je een HELE BERG vermogen nodig hebt (maar da's met een goede PA speaker en een leuke Klasse-D module geen probleem natuurlijk). Gewoon een 18G50 pakken (bijvoorbeeld omdat deze genoegen neemt met een relatief kleine kast voor Qt=0.5) en daar een 1kW Klasse-D module voor donderen. 110dB bij 20Hz moet dan geen probleem zijn (uit het hoofd, m'n "log" rekenmachine is na 15 jaar dienst door z'n batterijen heen).

(Natuurlijk wel een beetje de X_max en zeker de X_damage in de gaten houden bij dit soort dingen ;-)

Maar goed, back on topic maar weer (de Punisher ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimmelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
Berichten: 61
9-6-2005 13:59

Contour schreef:

Ik heb mijn kale MDF Punisher (de eerste Punisher ooit gemaakt) vandaag voorzien van een verfje aan de voorkant en tapijt rondom. Door de flits lijkt het erg grijs maar in het echt is het meer zwart:

Punisher at Home

Helaas Reemski, geen roze pluche vacht laugh :D

MVG Contour
De eerste punisher ooit!!!

Misschien is ie of over een aantal jaren wel heel veel geld waard laugh :D
Niet genoten is altijd mis!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
9-6-2005 14:41
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Mijn vriendin vond de Punisher wel erg opgeknapt na het stofferen dus wellicht gaat deze Punisher ooit nog grotere kamers bespelen dan de huidige 3x4 meter happy :)

MVG Contour

Terug naar forum Reageer (zonder quote)