Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM 8.2

(117 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
24-6-2004 18:17

Tenkater schreef:

Tom schreef:

Hier een foto van het bovenaanzicht van de mixer zover ik nu ben.
Een heel ander gezicht als in het begin hè Stephan wink ;)
Inderdaad! Heel ander aanzicht! Beeldschoon vergeleken met hoe hij er eerst uit zag! Schrok trouwens wel toen je vertelde over dat er paar dingen gewoon los zaten! shocked 8O
Nee hoor, vrij normaal bij oudere apparaten. Vooral de middelgrote elco's willen nog wel eens los onderin de kast liggen. Enige dat je daar in de praktijk vaak van merkt is dat de mixer rammelt (logisch) en een of meer kanalen wat meer brom hebben dan andere kanalen ;-)

PimW schreef:

Verwijnen de lettertjes dan niet?
Dat zal niet snel gebeuren. Bij de (oudere) Dateq mixers is de frontplaat van een type waarbij kleurstof wordt opgesloten in de bovenlaag van het aluminium. Alleen als je HEEL hard zou poetsen zou de gehele bovenplaat zilverkleurig worden (het is namelijk een alu kleurige plaat die voorzien wordt van een zwart screen dat daarna opgesloten wordt in de toplaag).

Bij de nieuwe(re) Dateq's is de bovenkant afgewerkt met een plastic plakfolie (dus GEEN peuken neerleggen op nieuwe(re) Dateq's...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-6-2004 18:50

Dré schreef:

Bij de nieuwe(re) Dateq's is de bovenkant afgewerkt met een plastic plakfolie (dus GEEN peuken neerleggen op nieuwe(re) Dateq's...).
Mensen die dat doen verdienen sowieso een schop onder hun .......... (spreekwoordelijke wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
24-6-2004 19:25

Dré schreef:

Bij de nieuwe(re) Dateq's is de bovenkant afgewerkt met een plastic plakfolie (dus GEEN peuken neerleggen op nieuwe(re) Dateq's...).
Welke idioot gaat nu peuken op zijn mengpaneel neerleggen?!? Dat is toch wel het toppunt van gemakzucht (en vroeg of laat kapitaalverkwanseling)

(edit: ik zie nu pas dezelfde reactie van reind happy :) )
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-6-2004 00:28
Zo, heb vandaag de laatste foutjes hersteld.
Er zaten nog wat draadjes los, en ook diverse solderingen van het sub plateau in de master sectie. Die zit met een soort staande stekker doorverbonden op het onderplateau, en die pennen van die stekker zaten voor een gedeelte los.
Gekraak en gebrom alom bij het indrukken van de vu meter-selectie knopjes.
Ook zat de koptelefoon sectie niet helemaal goed gesoldeerd, er waren draden verwisseld sad :( Er waren ook diverse aanslutidraden die van de prints naar de tulpjes gaan los. de bekabeling is ook met harde kern, en als je zo'n mixer een beetje te vaak uit elkaar hebt gehaald, gaat dat vanzelf los zitten.

Nu is alles tip top in orde, geen brom, geen ruis, hij is weer helemaal 100% happy :)
Alle kanalen werken, alle potjes zijn kraakvrij, na ongeveer 30 uur noeste arbeid mag het resultaat er zijn. Moeten nog wel alle knoppen terugzetten, maar ik wacht eerst nog even op Rob zijn printje.

Trjonge wat een headroom heeft dat ding voordat hij in zijn peak led gaat op de kanalen, en wat een zware versterker zit er in de koptelefoon sectie.
Heeeeeel wat anders als de Behringer, die bij het minste al begint te protesteren.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-6-2004 00:40

Tom schreef:

Trjonge wat een headroom heeft dat ding voordat hij in zijn peak led gaat op de kanalen, en wat een zware versterker zit er in de koptelefoon sectie.
Heeeeeel wat anders als de Behringer, die bij het minste al begint te protesteren.......
Is er uberhaupt een Behringer met headroom?
Ik heb zelf voor het "eenvoudige" werk een MX3242 en bij iets te veel rood begint het meteen te kraken.

Martin.
kvm entertainment
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
27-6-2004 01:47
het gebalanceerde printje is vandaag af, niet erg veel werk maar gewoon een degelijke afwerking! IC is een LM074 in een printvoet, geen sterke op-amp maar met 220 ohm stopper wel te gebruiken. anders gewoon makkelijk te vervangen door IC voet. deze op-amp word ook gebruikt in de DX-1000, dus dat lijkt me geen probleem.

ik heb de gebalanceerde uitgang aard-aansluiting niet aangesloten (gewoon aarde via de XLR). wel de de line ingang geaard. ik ken de gebruikte aarde aansluiting niet maar ik wil gewoon geen aarde lus.

printje is ca. 2 bij 4 CM dus dat zal wel passen is die mixer.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
27-6-2004 23:40
Dat gaat lukken.

Die opamps zitten ook bij bosjes in de 82 hoor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
28-6-2004 11:32
Maar NIET ALS STURENDE INTERFACE NAAR BUITEN! Nog geen week geleden verlvloekte ik onkundige ontwerpers dat ze soms een 07X gebruikten om te interfacen met de buitenwereld en wat zien we nu???

De 07X reeks is een HELE slechte keuze als interface naar buiten! Ik snap ook niet waarom! Gewoon een 5532 per kanaal pakken en klaar is Clara!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
28-6-2004 18:34
bestaat die op-amp ook in een 4 voudige 14 pin DIL behuizing?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
28-6-2004 18:37
Nee helaas. Ik denk sowieso dat je niet snel een stevige Op-Amp in 4-voudig jastje zult vinden. Als "antiek" geen probleem is dan zou je kunnen kijken naar een LM-324 (da's een 4-voudige 741; vandaar de "antiek" referentie ;-) MAAR die dingen ruisen weer als een gek (en dat wil je ook NIET). Daarom ook altijd buffers naar buiten OF met enkelvoudige OF met dubbele Op-Amps ontwerpen (dan hou je nog wat keuze).

Bij een uitgang die een (mogelijk) lange kabel moet gaan sturen wil je gewoon een lage uitgangsimpedantie (dus een stopper van 100 Ohm of lager) EN je wilt niet dat de Op-Amp "in de war" raakt van de capacteit van de kabel...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)