Forum > Geluid

Nieuwe geluidsinstallatie

(50 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-5-2004 18:17

Dj JoBo schreef:

voor 1000 euro zijn er nog veel meer speakers dan alleen die. Ik ga zowiezo nog een keer luisteren naar de speakers.
Noem ze maar, je hebt nog wharfdale en verder niet heel veel (wel slechtere maar daar praten we nu niet over).
Heb jij deze speakers dan?
Is actief dan altijd positief?
Ik vind het wel lekker om je versterker dicht bij te hebben, dan kan je goed zien wanneer hij clipt.
Ik heb hem niet, heb hem wel keertje beluisterd. Was toch wel onder de indruk. Heb zelf K-112, die ik trouwens prima vindt hoor, maar er zit gewoon echt een wereld van verschil tussen de K-112 en de LEM (mag ook wel voor het prijsverschil wink ;) ).
Actief is niet altijd beter, ik ben er zelf ook tegenstander van. MAAR voor drive-in werkt het wel heel snel. Daarnaast is deze helemaal geprocessed. Daardoor is hij EN goed beveiligt (want dat is de K-112/Behringer set niet!!!) en goed op elkaar afgesteld wat de geluidskwaliteit ten goede komt.
En een K-115 oid. is later ook nog bruikbaar met een sub (lijkt mij), het hoeft van mij ook allemaal (nog) niet zo groot, feesten tot 100 man ofzo, voorlopig. Wel is het idd verstandig om in de toekomst te investeren, met die Lem speakers zou ik grotere set's kunnen maken...
Maar het is toch ook weer erg duur
K-115 wordt raar met sub. Je koopt een K-115 voor de bass, en dan ga je er weer een sub onder zetten. 1"/12"/15" is geluidstechnisch veel mooier. K-115 redt het zoiezo niet voor 100 Man (denk hoogstens 75). Ik denk trouwens dat de D-400 meer bass produceert dan K-115. Wanneer het te duur is zou ik eerder voor K-112 op V-3000 gaan en dan zo snel mogelijk er een sub bij kopen (die je dan actief aanstuurd op 1 versterker)
correct me if I'm wrong...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-5-2004 18:28
2 x bewerkt. Laatst door Michael op 10-5-2004 18:31

ME schreef:

Dj JoBo schreef:

voor 1000 euro zijn er nog veel meer speakers dan alleen die. Ik ga zowiezo nog een keer luisteren naar de speakers.
Noem ze maar, je hebt nog wharfdale en verder niet heel veel (wel slechtere maar daar praten we nu niet over).
En waarom praten we daar dan niet over? De B-1520 doet niet onder aan de Wharfedale EVPS-15. Behringer zit ook binnen het budget en wil je zeggen dat een behringer slechter presteert dan een k-112? Heb je dat zelf ondervonden of van horen zeggen. Ik heb ondervonden dat een k-112 niet beter presteert.
Olé Olé heb nu ok AD!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-5-2004 18:28

Dj JoBo schreef:

Is actief dan altijd positief?
Nope MAAR het voordeel is wel dat, als het goed is, de amp en de speakers goed gematched zijn. Ook biedt het de optie een goede beveiliging in te bouwen (de versterker weet immers PRECIES wat hij aan moet sturen). In het geval van de D-400 durf ik gerust zo'n 9dB boven nominaal in te sturen. Het geluid gaat dan behoorlijk naar de knoppen (zou vreemd zijn als het niet zo was) MAAR de speaker blijft heel EN tot zo'n 6dB boven nominaal is het zelfs voor het getrainde oor nog te pruimen.
Ik vind het wel lekker om je versterker dicht bij te hebben, dan kan je goed zien wanneer hij clipt.
1. Reken er maar op dat je na verloop van tijd niet meer bukt of achterom kijkt om te zien of er wat clipt. Als alles correct is afgesteld dan zie je op je mixer precies wanneer je te ver gaat.

2. Vertrouw op je oren (tenzij je zo'n dove DJ bent natuurlijk ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 18:28
1 x bewerkt. Laatst door Dj JoBo op 10-5-2004 18:33
@ ME
nee zoveel speaker, dat valt idd ook wel mee.

Maar die 1200 euro (meer zelfs) is toch al weer ruim 2 keer zo veel als wat ik eerst in gedachte had (600 -> wat ik verhoogd heb naar 1000, want met 600 kan je niet zo veel)

Die Lem's zijn ongetwijfelt mooie kasten, maar dat wordt dan al weer erg duur. Vraag me af of zo'n dure aankoop rendabel is, het aantal drive in boekingen laat nog te wensen over, want we zijn 'net' (anderhalf jaar ongeveer, maar nog niet zo lang heel actief bezig, eerst vooral voorbereidend werk) gestart.
.
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 18:31
Ik vind het wel lekker om je versterker dicht bij te hebben, dan kan je goed zien wanneer hij clipt.
1. Reken er maar op dat je na verloop van tijd niet meer bukt of achterom kijkt om te zien of er wat clipt. Als alles correct is afgesteld dan zie je op je mixer precies wanneer je te ver gaat.

2. Vertrouw op je oren (tenzij je zo'n dove DJ bent natuurlijk ;-)Dat klopt idd, ik buk nooit meer naar m'n versterker, maar toch geeft het op een of andere manier een veiliger gevoel wink ;)

Ik heb laatst iets gelezen over dat actiefe set's vaak een heel ander geluid hebben als een passief setje... is dat positief of negatief? Of is dit in zijn geheel niet waar?
.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-5-2004 18:31
Andere mogelijkheid. Behringer B-300. Aktief, klinkt goed maar is wel een beetje zwaar.
Olé Olé heb nu ok AD!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 18:35
Gewicht maakt niet zoveel uit opzich.

Die prijs is wel een stuk aangenamer zeg! happy :)
Maar dat zie je natuurlijk ook weer terug in de kwaliteit lijkt me...

nouja, voorlopig in ieder geval lekker door blijven sparen tot ik het zeker weet, en is gaan luisteren naar wat ik lekker vind klinken.
.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-5-2004 18:45

Michael schreef:

En waarom praten we daar dan niet over? De B-1520 doet niet onder aan de Wharfedale EVPS-15. Behringer zit ook binnen het budget en wil je zeggen dat een behringer slechter presteert dan een k-112? Heb je dat zelf ondervonden of van horen zeggen. Ik heb ondervonden dat een k-112 niet beter presteert.
Als je goed gelezen had, had je ook gezien dat ik de behringer als mogelijkheid zie. Maar die heb ik nog nooit gehoord. Als iemand Behringer heeft in de buurt van Haarlem zou ik ze graag een keertje naast elkaar willen zetten voor een goede test (of heeft Dré nog tijd voor zijn behringer test???)
correct me if I'm wrong...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-5-2004 19:42

Dj JoBo schreef:

Dat klopt idd, ik buk nooit meer naar m'n versterker, maar toch geeft het op een of andere manier een veiliger gevoel wink ;)
Maar meestal plaats ik speaker zo dat ik gewoon de achterkant nog kan zien, links en rechts van me, verder naar voren dan dat ik zelf sta. Geen probleem dus als ik wil zien of ze clippen.

Qua geluidskwaliteit van actieve luidsprekers, ik heb vrij lang de RCF ART500A gehuurd (vér boven je budget helaas, dus eigenlijk doet het er niet toe), maar ik vond ze goddelijk klinken, inderdaad ook in zaaltjes met aantallen mensen waarvan ik mij toch van tevoren een beetje zorgen maakte over een gebrek aan vermogen en stiekum aardig mijn best heb gedaan ze over hun nek te draaien.

Jammer dat die krengen niet te tillen zo zwaar waren, anders zou ik er nog wel eens voor willen gaan sparen.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-5-2004 20:17

Max schreef:

Verder de Toppen, De Dap K112 heb ik zelf nog nooit gehoord maar al wel veel positieve verhalen gelezen op new-line, zelf gebruik ik met volle tevredenheid de bekende Wharfedale EVP-S15 omdat deze MEER dan perfect klinken voor het geld, 15'' - 1'' combinatie met een rendement van 98DB, prijs ligt tussen de 150 en de 225 euro (ligt eraan waar je ze koopt, en bij f**dback hebben ze ze niet meer) Heb voor aankoop dan ook enkele (veel duurdere) alternatieven beluisterd maar vond deze geen beter geludigeven om over te gaan op een andere box, heb dan kasten beluisterd als de Behringer B1520, de JBL SF 15 en de Yamaha S115V, en ondanks kun bekendheid en hogere prijzen presteren ze zeker NIET beter.
ik sluit me volledig aan bij Max. sinds vrijdagmiddag een setje EVP-S15's meegenomen om te testen, en ze bevallen me erg goed. ze klinken totaal niet agressief in het hoog. vooral als je piëzotroep gewend bent is het een ENORME vooruitgang.

ook lusten de Wharfedales wel flink vermogen. ik heb er nu een mission 800 achter staan, (levert 2*255 watt RMS aan 8 Ohm, er van uitgaand dat de opgegeven specs kloppen) en die is echt flink te zwak. de versterker zit al op de rand van clippen, en dan klinken de EVP's nog steeds zuiver. geen vervorming of niks. ook zijn ze niet al te groot, zijn ze niet te zwaar, en zien ze er netjes afgewerkt uit.

ik moet oppassen dat ik ook niet zo'n Wharfedale-tik oploop. razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)